2011-01-28, 20:29
Medlem
netr0pas avatar
Jag blir så fruktansvärt förbannad just nu.

Köpte nyligen nya Koss-hörlurar och det kostade mig en hel del och redan efter 1 månad så har det redan blivit glapp i lurarna :S

Ljudet från ena hörlur försvinner då och då beror på hur man vrider på sladden - förstår ni hur jag menar?

Nån av er kanske har varit med i samma situation så ni kanske förstår vad jag syftar på.

När man vrider på sladden , då menar jag då precis vid plug som om man ska stoppa in i input-hålet av mp3-spelare.

Varför uppstår det glapp i ljudet så här? Vad är det som gör att detta händer så många hörlurar? Mina andra hörlurar jag köpt tidigare har haft samma problem efter ett tag. Ena hörlur slutar börjar först att glappa och sedan slutar det att fungera helt och hållet! :S

Finns det nåt sätt att förebygga detta?
och

Finns det nåt sätt att laga detta OM det redan blivit glapp i lurarna?

Hur hade ni fixat detta? Och nämn inte garanti för det tänker jag göra med den här koss-lur men jag vill också även försöka laga mina andra hörlurar som garantin gått ut redan ...
Skulle vara enormt tacksam för ett svar!
Citera
2011-01-28, 20:45
Medlem
Jag har haft 3 stycken likadana Kosslurar, in-ear, riktigt nice ljud, men ALLA jag haft har gått sönder så som du beskriver. Orkar inte köpa fler Koss nu..
Citera
2011-01-28, 20:50
Medlem
netr0pas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aelg1
Jag har haft 3 stycken likadana Kosslurar, in-ear, riktigt nice ljud, men ALLA jag haft har gått sönder så som du beskriver. Orkar inte köpa fler Koss nu..

Känns som Koss är inte riktigt bra märke trots allt. Jag hade en annan exakt likadan modell: Koss Porta Pro (dock i annan färg men samma modell så då borde de funka på samma sätt). Den gick sönder också väldigt fort.

Därför fick jag köpa den här för att jag hade tyvärr tappat bort kvitto till den andra Koss. Nu har jag faktiskt kvar kvitto till den här nya Koss och det har bara gått en månad (!) och den har redan glappat.

Helt sjukt. Hörde nånstans att Koss har bara garanti på själva hörluren, men inte sladden, stämmer detta? Vore riktigt konstigt isf
Citera
2011-01-28, 21:03
Medlem
jag har gamecom och dom fick man med ett litet extand ljud kort och det jlud kortet glappar när man trycker i den hörlurs piggen i honan så jag får ha hanen en liten bit ut dragen så hörs ljudet på båda men är den helt in tryckt å funkar bara ena hörluren men när jag trycker in hanen i själva dator så glappar det inte för 5 öre men då blir micken dålig i stället skränar när man pratar och det är andra setet som gör det fattar itne riktigt varför honan ska glappa :S så du är inte ensam lika dant jag har ju sådan där volym kontrol på mitt head set sladd men den glappar och så så det skrapar fan när man höjer och sänker:S
Citera
2011-01-28, 21:04
Medlem
nyllet_2s avatar
Jag har inte den blekaste när det gäller garanti för sladden.. Men det borde väll gälla för hela produkten?!

Och ja, jotack Koss har en jävla tendens till att glappa sönder!
Citera
2011-01-28, 21:24
Medlem
netr0pas avatar
Det är riktigt synd att dessa hörlurar som ska anses vara "kvalitativa" inte håller måttet så här.

Jag läste nu på Koss-hemsidan och där stod det så här:

http://www.myportapro.com/index.php?...mid=54&lang=sv

"Typiska fel som inte täcks:

• Avslitna kablar "

Räknas detta verkligen som avsliten kabel när jag bara haft den i en månad? - kanske inte ens en månad för jag köpte den i början av det här året
Citera
2011-09-06, 15:03
Medlem
Koss porta pro har livslång garanti, något som många verkar glömma.
Garantin täcker glapp, jag har själv utfört ett utbyte av lurar.
Gå bara in på koss hemsida, sedan support.

Där någonstans ska det finnas en sida där du kan skicka in en beskrivning av vad som är fel. Sedan kommer du förmodligen få ett svar där de ber dig att skicka in dina lurar till dom (ibland inte ens det). Då gör du bara det, så kommer de skicka hem ett par nya lurar till dig (utan ställningen / ramen). Back in the day, när jag gjorde det behövde man inte ens skicka in lurarna, utan fick nya tillbaks oavsett.

Ett sent svar, men jag önskar dig lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in