2011-01-28, 16:38
Medlem
Ja som trden heter hur ska jag gra fr att koppla om ett bilbatteri s jag kan anvnda ett 230 volts uttag istllet. har fattat att jag behver nn sorts adapter?
Citera
2011-01-28, 16:40
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalslandarn
Ja som trden heter hur ska jag gra fr att koppla om ett bilbatteri s jag kan anvnda ett 230 volts uttag istllet. har fattat att jag behver nn sorts adapter?
Du behver en spnningsomvandlare. Hur mnga ampere behver du d, eller rttare sagt,
vad ska du anvnda den till?
Citera
2011-01-28, 16:41
Medlem
t4ruless avatar
kolla p kjell.com eller clasohlson.se omvandlare.. 12 volt till 230...
Citera
2011-01-28, 18:00
Medlem
El-Knoxs avatar
Jag antar att du ska ladda bilbatteriet?
Om ja, s har biltema vad du sker
Citera
2011-01-28, 22:56
Medlem
Ska frska skrmma lite folk genom att ha en ganska stor baslda och hgtalare i t.ex en ryggsck
ok men d ska det handlas in lite grejer och sen kanske det blir en youtube video nr man skrms
bara en frga kvar d: fungerar det lika bra med moped/motorcykelbatteri?
Citera
2011-01-28, 23:29
Medlem
Citat:

Citat:
Ska frska skrmma lite folk genom att ha en ganska stor baslda och hgtalare i t.ex en ryggsck
ok men d ska det handlas in lite grejer och sen kanske det blir en youtube video nr man skrms
bara en frga kvar d: fungerar det lika bra med moped/motorcykelbatteri?

Bertta nu mer exakt vad du vill/tnker gra, fr hittills har det du skrivit varit ganska frvirrande och kryptiskt, s man vet ju inte vad du vill koppla till vad och varfr.

Om du vill skrmma folk med en hgtalare i en ryggsck, var kommer bilbatteri och 230V in i bilden och p vilket stt....?

Dr Tinnitus
Citera
2011-01-28, 23:59
Medlem
DeToXs avatar
Du inser vl att om du nu ska ha en spnningsomvandlare s behver du en strmklla = en jvligt lng frlngningssladd om du har planerat att kuta runt med ryggan.
Citera
2011-01-29, 00:16
Medlem
Citat:

Vet inte vilken vrld du lever i men "ganska stor baslda" r p 100-200L och vger med stor sannolikhet p fel sida om vad du kan bra.
Det kombinerat med att du inte har en aning om vad du sysslar med och ska blanda in bilbatterier och 220v gr att detta med stor skerhet kommer att bli en fin Darwin award

Vet du inte vad det r s sl upp det och lgg ner projektet om du inte vill ha kortare liv eller men fr livet.
Citera
2011-01-29, 14:00
Medlem
Ok tror jag lgger detta p is i s fall vill ju inte bli grillad...
Citera
2011-01-31, 21:25
Medlem
Avva66s avatar
Anvnd en bilstereo, ev med ett slutsteg i stllet. D fr du ner vikten p frstrkaren, eftersom en 230v transformator som sitter i en hemmafrstrkare vger rtt mycket, + att du slipper en klumpig och tung spnningsomvandlare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in