2011-01-28, 14:05
Medlem
Jag har försökt leta info lite här och där nu men verkar inte hittat något vettigt.

Jag har alltså gått en introduktionsutbildning om handledarskap i onsdags, sökte handledartillstånd dagen innan. (Jag är elev). Min handledare har redan gått den kursen så det är klart. Vi bor inte på samma adress och idag fick jag hem ett brev adresserat till mig där det står "Godkännande för handledare vid privat övningskörning""Du har rätt att övningsköra med ovanstående handledare".

Kan jag bara tuta och köra nu?

Det jag tycker är konstigt är att min handledare inte fick brevet och att det bara står handledarens namn i brevet.

Jag undrar alltså om handledaren också kommer få ett brev eller om det räcker att ta med det jag fick idag? + mitt k-tillstånd såklart.
Citera
2011-01-28, 14:10
Medlem
Cosmouses avatar
Har han gått kursen nydligen då? För om han har kört med ett annat barn i familjen så måste han göra om kursen om han ska göra det med dig med.

Men dom kanske har gjort ett misstag och trott att ni bodde under samma hus?

Ring annars ner till Trafikverket och hör, dom vet det nog bäst.
Citera
2011-01-28, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmouse
Har han gått kursen nydligen då? För om han har kört med ett annat barn i familjen så måste han göra om kursen om han ska göra det med dig med.

Men dom kanske har gjort ett misstag och trott att ni bodde under samma hus?

Ring annars ner till Trafikverket och hör, dom vet det nog bäst.

Kursen håller i 5 år om man gjort den efter 1 sep 2010, så ja den gäller fortfarande, Jag undrar mest om brevet jag fick räcker eller om han också kommer få något brev.
Alltså är mitt "Godkännande för handledare vid privat övningskörning" klassad som "Handledartillstånd" eller är det bara en bekräftelse på att vi är godkända? if that makes any sense

Man ska ju ha
körkortstillstånd,
legitimation.

Handledare:
Handledartillstånd,
körkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem