2004-08-17, 22:19
Awaiting Email Confirmation
Om jag är bannad i en kanal IRC. kan jag på något sätt ta mig in ändå via annat ip eller dyligt eller finns det program som gör så man inte visar sitt riktiga IP.....

tacksam för svar
Citera
2004-08-17, 22:23
Medlem
DrLoves avatar
Då jag, av ditt språkbruk att döma, antar att du sitter på QuakeNet kan du skriva "//mode $me +x" efter att du anslutit dig och authat dig mot Q. Alternativt, koppla upp dig mot en proxy, sök i forumet för att få reda på hur det går till.

Tråden bör för övrigt flyttas, detta är inte datasäkerhet.

/DrLove
Citera
2004-08-17, 22:26
Medlem
Raazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLove
Då jag, av ditt språkbruk att döma, antar att du sitter på QuakeNet kan du skriva "//mode $me +x" efter att du anslutit dig och authat dig mot Q. Alternativt, koppla upp dig mot en proxy, sök i forumet för att få reda på hur det går till.

Tråden bör för övrigt flyttas, detta är inte datasäkerhet.

/DrLove

flyttad!
Citera
2004-08-17, 23:21
Bannlyst
DrLove, är du säker på att det där funkar. Jag fick det i alla fall inte att göra det.
Citera
2004-08-17, 23:22
Bannlyst
Iofs kör jag inte mirc som påpekas i topic. Har Miranda, kan man göra det på nåt sätt där också eller?
Citera
2004-08-17, 23:33
Medlem
DrLoves avatar
Om vi talar QuakeNet så vet jag att det fungerar, ja.

Testa istället:

Kod:
/mode DITTNICKNAME +x

då $me är en klientspecifik variabel som används i mIRC enbart.

/DrLove
Citera
2004-10-15, 15:05
Awaiting Email Confirmation
Det som detta gäller är efnet
Citera
2004-10-16, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLove
Då jag, av ditt språkbruk att döma, antar att du sitter på QuakeNet ...

Du kan byta hostname, dvs om dinnamn@massabokstäverochsånt.dinisp.nu är bannad, så kan du byta "dinnamn" delen. Om kanalen har bannat din host/ip (b+ *!*@massabokstäverochsånt.dinisp.nu) är det bara för dig att byta IP, fast det kan bli lite jobbigt om du har en fast IP. Jobbigare blir det om de har bannat alla som råkar använda samma internetleverantör (+b *!*@dinisp.nu) som dig, då får du irca via en proxy eller en bnc. Jag har inte en aning hur man byter host och sånt i miranda, så det får du leta upp själv.

OT: Om du är bannad så finns det antagligen en bra anledning, om du är någon irriterande fjortis som bara måste ta sig in i en kanal, trots att du gjort dig förtjänt av en ban, tycker jag att du får skylla dig själv.
Citera
2004-10-16, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawkster
Om jag är bannad i en kanal IRC. kan jag på något sätt ta mig in ändå via annat ip eller dyligt eller finns det program som gör så man inte visar sitt riktiga IP.....

tacksam för svar
//mode $me +x (Quakenet)
Proxy
Byt IP
BNC
Fråga om dom kan ta bort den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem