2011-01-28, 12:57
Medlem
Hejhej

Jag har nu en Acer Aspire 5741G
*Intel Core i5 450M (2,4GHz, 3mb L3 cache)
*NIVIDIA GeForce GT 320M upp till 2747MB TurboCache (1GB dedikerat)
*4 GB DDR3
*Win7 64-bit

Själv tycker jag att datorn är lite seg, och den uppnår inte de kraven som den skall göra. Det kan "lagga" vid vissa spel (mafia 2, BlackOps osv.). Det har hänt att jag har fått återställa grafikkortet genom NVIDIA-kontrollpanelen flera gånger.

Datorn ska ej ha problem med att ha flera program uppe samtidigt, men nu är den väldigt seg. Jag trodde att anledningen var att datorn hade för många program installerade, så jag avinstallerade en massa, jag rensade även hela hårddisken. Har inga virus eller liknande.

Kan ni komma på något sätt/tips som kan hjälpa mig lösa detta ? Tack på förhand
Citera
2011-01-28, 13:01
Medlem
Definiera lagga lite mer tack

Fryser bilden till 1-2 sec eller droppar FPS'n markant?
Citera
2011-01-28, 13:09
Medlem
Exabytes avatar
Är hårddisken ny? Nyformaterad?
Citera
2011-01-28, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Definiera lagga lite mer tack

Fryser bilden till 1-2 sec eller droppar FPS'n markant?

hmm.. det är lite olika, på mafia iallafall så droppar fps'en, så att det går lite segt. På blackops har det hänt att allting bara stannar i någon sekund, har även hänt att bara bilden frysen och ljudet fortfarande fungerar..
Citera
2011-01-28, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exabyte
Är hårddisken ny? Nyformaterad?

Ja den är ganska så ny, nyformaterade senast för en månad sedan
Citera
2011-01-28, 13:14
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Turbocache innebär att grafikkortet använder en del av RAM-minnet till sitt grafikminne..

Dessa lösningar är inte högpresterande direkt!!! Även om de blivit mycket bättre på senare år..

Hur många minneskretsar har du.. 1 eller flera???
Citera
2011-01-28, 13:15
Medlem
Exabytes avatar
Källan till dina problem är ditt grafikkort. Efter en enkel googling så kan man hitta information om att det inte är särskilt bra när det kommer till "tyngre" spel i stil med Black Ops. Jag antar att du har en bärbar dator så det blir lite svårt med en uppgradering men du skulle ju alltid kunna spela spelet med lägre inställningar.

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-...M.25099.0.html

Genomsnittlig FPS (med låga inställningar)

BFBC2 29.6 FPS
Crysis 19.9 FPS
MW2 31.8 FPS
Senast redigerad av Exabyte 2011-01-28 kl. 13:18.
Citera
2011-01-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Turbocache innebär att grafikkortet använder en del av RAM-minnet till sitt grafikminne..

Dessa lösningar är inte högpresterande direkt!!! Även om de blivit mycket bättre på senare år..

Hur många minneskretsar har du.. 1 eller flera???

vet inte riktigt, hur kollar jag det?
Citera
2011-03-14, 20:51
Medlem
Rensa P-korg, ta bort internet historik, diskrensning ,defragmentera den. ta bort allt du inte behöver. Installera Advanced System Care!
Citera
2011-11-10, 16:30
Medlem
olletheones avatar
lånar tråden då jag har liknade problem med likadan laptop, köpte den för lite mer än ett år sedan.

Är det någon annan som upplever att datorn blir helvetiskt varm? Efter att datorn panikstängt av sig ett par gånger köpte jag ett fläktställ från zalman.

Har spelat lite Wow på datorn som fungerar även league of legends och knappt spelbart på BC2.

Är det möjligt att spela Skyrim på min laptop?

Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in