• 1
  • 2
2011-01-28, 06:02
Medlem
Bookmakers avatar
Goddag flashbackare,

Tycker jag ofta hör vänner som berättar att de legat med något ragg, och att kondomen spruckit. Läste senast här en tråd om en kvinna som misstänker att hon fått hiv, detta för att hon haft 3 samlag de senaste månaderna varpå kondomen har spruckit. Varje gång.

Hur lyckas man? Verkligen, seriöst? Jag kan inte förstå det.

Jag får in hela underarmen i en kondom. Kan även trä en över huvudet. Trots att många flickor varit usla i sänghalmen så har inte ens de lyckats förstöra en kondom då de trätt på den.

Jag ser bara två möjligheter hur man lyckas med något så (för mig) oförståeligt:

1. Nageln rispar sönder kondomen när den rullas på. - Detta borde dock märkas innan penetrering.

2. Vaginan är så torr att friktionen vid tidig penetrering orsakar kondomen att spricka. - Dock så borde detta åtgärdas innan penetrering.

Snälla förklara detta för mig. Jag har under perioder med "halv-förhållanden" förbrukat väldigt mycket kondomer då jag helst håller mig borta från könssjukdomar (fortfarande på 0), och jag eller någon av flickorna har aldrig lyckats förstöra en.

Vill även tillägga att jag provade 5 olika kondomer innan jag skrev tråden. De kommer från ett så kallat "Mix-pack" från RFSU och har namnen: Näcken, Grande, Magic, Thin och Profil.

Tacksam för svar!
Citera
2011-01-28, 06:07
Medlem
FloW912s avatar
har hänt mig ett par gånger när bruden har varit jävligt trång i bajjan i kombination med för lite sekkel
Citera
2011-01-28, 06:11
Medlem
Bookmakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloW912
har hänt mig ett par gånger när bruden har varit jävligt trång i bajjan i kombination med för lite sekkel

Varför använder du kondom när du ska ta henne i 2an?
Citera
2011-01-28, 06:24
Medlem
FloW912s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bookmaker
well, brukar inte göra det längre men på den tiden hade man bajsnojja
Citera
2011-01-28, 07:00
Medlem
fitous avatar
jag har spruckit ett par i mina dar och då har kvinnans vagina varit så otroligt trång och jag har pressat å för att trycka in hela staken i henne, då har de vid et par tillfällen resulterat i en högt stön för flickan och en sprucken kondom för mig

När jag pressat på mot friktionens lagar och de resulterat i sprucken kondom har det alltid varit "thin typer" av kondomer, kanske någon regular nån gång

Edit: äh nu låter det som jag e en kondomsprickare av omänskliga mått. har hänt 3 ggr.
Senast redigerad av fitou 2011-01-28 kl. 07:06.
Citera
2011-01-28, 07:00
Medlem
Micromats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bookmaker

frågan är ju varför man inte skulle göra det?
bakterierna frodas ju
Citera
2011-01-28, 07:24
Medlem
original-recepts avatar
När jag och min pojkvän just började träffas så använde vi kondom, oftast profil. Vi hade aldrig haft något problem med att kondomen sprack men en gång så sprack säkert hälften av kondomerna från samma paket vid olika tillfällen. Hur det gick till har jag ingen aning om men det känns som om hälften ur samma förpackning spricker måste det blivit något fel vid produktionen.
Citera
2011-01-28, 07:32
Medlem
det händer mig titt som tätt när jag använder kådisar med normalstorlek. jag behöver gummi med lite större omkrets ty min kuk är ganska tjock.

du har alltså precis startat en tråd där du talar om att du har en liten kuk.
Citera
2011-01-28, 09:31
Medlem
Muppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnfortus
det händer mig titt som tätt när jag använder kådisar med normalstorlek. jag behöver gummi med lite större omkrets ty min kuk är ganska tjock.

Dummaste jag hört...
Citera
2011-01-28, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnfortus

"ganska tjock" ändå har du normal kondis storlek.....? du vet att pungen räknas inte som kuk då du behöver trä in den också i din "normal stora" kondom.. Jag anser jag har normaltjock och kondomer sitter fett tight på mig-.-

Ts. Kan bero på olika saker.. som ovan säger, för trång, för torr osv men kan även vara så att kondomen e gammal eller man e för full för märka den sitter halft på?;>
Citera
2011-01-28, 10:27
Medlem
Paijters avatar
RFSU:s kondomer har jag med nöd och näppe lyckats dela med en Gerberkniv.
Citera
2011-01-28, 10:38
Medlem
Julmurres avatar
Kommer inte ihåg nu om jag stiftat denna teori själv eller om jag hört den någon gång.
Jag har för mig att stubbigt könshår kan orsaka att kondomen spricker.
Det skulle kunna vara en förklaring.
Som svar på inlägget där någon pajjat ett halv paket kondomer så är det väl så att även kondomer kan bli gamla. Tror det var därför så pass många gick sönder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in