2011-02-07, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Ja, det är ju sådana som du som sätter ribban för nivån. Om du vill höja nivån föreslår jag att du slutar ljuga, debatterar ärligt, öppet och sakligt. Har du inget intresse av detta kan du luta dig tillbaka och enbart läsa våra "intetsägande utan substans". Du behöver som du själv säger inte skriva någonting. Det tjänar isf alla på.

Med tanke på informationskvaliteten på Smedjans länkar är han antagligen ett troll. Men som jag precis diskuterade med en annan debattör på ett annat forum så är det väldigt svårt att skilja troll från troende, för de troende har mer korkade åsikter än vad ett troll någonsin kan hitta på.
2011-02-07, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Ja, det är ju sådana som du som sätter ribban för nivån. Om du vill höja nivån föreslår jag att du slutar ljuga, debatterar ärligt, öppet och sakligt. Har du inget intresse av detta kan du luta dig tillbaka och enbart läsa våra "intetsägande utan substans". Du behöver som du själv säger inte skriva någonting. Det tjänar isf alla på.

Detta satte ribban

Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Blindhet imponerar
Att ljuga folk rakt i ansiktet för att behålla anseende när man inte har motargument imponerar...not.
2011-02-07, 17:39
Medlem
wootens avatar
Citat:
Detta satte ribban

Citat:
Blindhet imponerar
Att ljuga folk rakt i ansiktet för att behålla anseende när man inte har motargument imponerar...not.
Detta påpekade en stor brist i kvaliteten på dina inlägg. För du har väl läst vad du svarade när jag skrev så? Och vad jag svarade på det? Jag gav belägg för mitt påstående. Och dessa har du ännu inte bemött.
2011-02-07, 19:37
Medlem
avsaknad av värme är kyla, avsaknad av ljus är mörker, avsaknad av godhet är ondska.

Det passar inte riktigt in. Avsaknad av godhet är likgiltlighet. Är att vara likgiltlig att vara ond? att var likgiltlig skulle innebära att man gör vad som gynnar en själv. Är det ondska. Ändå finns det handlingar som betraktas som onda men som ändå inte gynnar den som utför dom. Om man ska fortsätta liknelsen behöver altså ondska vara en energi i sig själv, inte bara avsaknaden utav godhet.

Värme kyla, ljus mörker är alla fysiska saker vi har mätt och sett, medans gott och ont är någonting med grunden i människan, vi känner den men den existerar inte i den fysiska världen. För att få det att gå ihop måste man anta vissa saker. Man måste först anta att gott och ont existerar på samma sätt som ljus och mörker och man måste anta att gud existerar. Vi ser i början av filmen att detta antagits. Men man kan inte bevisa att gud existerar om man måste anta att gud existerar för att få sitt bevis att gå ihop. Så argumentet kan fungerar på en redan religiös, men det fungerar inte som bevis att gud finns. Det var säkerligen inte heller det han försökte göra, video är har fel namn. Den borde heta "är gud ond" inte "existerar gud".
2011-02-07, 20:52
Medlem
K595s avatar
Citat:
Jag bara trollar med sådana som du och andra gnällfisar

Jag med...jag skulle skämta på väg till min egen avrättning. Men Gud har humor, det vet inte folk...men visstja...jag är ju ateist.

Apropå Einstein.

http://www.near-death.com/experiences/research22.html

Kul att akashakrönikan existerar enligt de kristna oxå....
2011-02-07, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K595
Jag med...jag skulle skämta på väg till min egen avrättning. Men Gud har humor, det vet inte folk...men visstja...jag är ju ateist.

Apropå Einstein.

http://www.near-death.com/experiences/research22.html

Kul att akashakrönikan existerar enligt de kristna oxå....

Undrar om inte Einstein skyllde gud för det oförklarlig, för det finns, kan vi inte förneka
2011-02-07, 21:12
Medlem
K595s avatar
Citat:
Undrar om inte Einstein skyllde gud för det oförklarlig, för det finns, kan vi inte förneka

Det kan vi visst! Jag hänvisar till flera undersökningar initierade av Socialstyrelsen. Där man klart och tydligt visat att det oförklarliga inte kan existera. Socialstyrelsen bevisade att då det oförklarliga inte BORDE existera, så FÅR det inte heller göra det. Alltså KAN det inte göra det heller.

Hårdrar vi detta så inser vi att frågeställningar överhuvudtaget inte bör existera utanför denna myndighets domäner. Vad Gud beträffar, så skriver Hon på detta forum.
2011-02-07, 21:18
Medlem
Citat:
Det kan vi visst! Jag hänvisar till flera undersökningar initierade av Socialstyrelsen. Där man klart och tydligt visat att det oförklarliga inte kan existera. Socialstyrelsen bevisade att då det oförklarliga inte BORDE existera, så FÅR det inte heller göra det. Alltså KAN det inte göra det heller.

Hårdrar vi detta så inser vi att frågeställningar överhuvudtaget inte bör existera utanför denna myndighets domäner. Vad Gud beträffar, så skriver Hon på detta forum.

Humlan kan inte flyga, men det vet hon inte så hon flyger i allafall
2011-02-07, 21:28
Medlem
K595s avatar
Citat:
Humlan kan inte flyga, men det vet hon inte så hon flyger i allafall

Nu har ju humlorna - liksom bin etc - dramatiskt minskat, bara de sista 2 åren. Men det beror inte alls på miljögifter eller att mobilmaster förvirrar dem etc. Humlorna har tagit åt sig vetskapen fr Socialstyrelsen. Endast de som ännu inte är medvetna om att de inte kan flyga, fortsätter i sin enfald.
2011-02-07, 21:42
Medlem
Citat:
Nu har ju humlorna - liksom bin etc - dramatiskt minskat, bara de sista 2 åren. Men det beror inte alls på miljögifter eller att mobilmaster förvirrar dem etc. Humlorna har tagit åt sig vetskapen fr Socialstyrelsen. Endast de som ännu inte är medvetna om att de inte kan flyga, fortsätter i sin enfald.

Som människan, strävar framåt utan att vara medvetna om monstret runt hörna med namn växthuseffekten.
2011-02-08, 00:28
Medlem
Golachabs avatar
Massor av OT borttaget. Mer kommer det att bli. Tillsägelser utdelade!

/Mod
2011-06-27, 10:37
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0mfg
Åh, självklart finns DU på Flashback också.

Alla läsare, gör er själva en tjänst och sluta försök övertyga en hjärntvättad. Att argumentera med en troende kristen, muslum eller allmänt troende är som att argumentera med en vägg. Du kommer få lika bra argument.

Jag är HJÄRT-tvättad om jag får be!

Själen är nämligen inte belägen i hjärnan, som hjärnkramarna verkar tro...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in