2011-01-29, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
EINSTEINS GUDSBEVIS MYCKET LOGISKT !!!

ONDSKA ÄR BARA FRÅNVARO AV GUDSKÄRLEK !!!

Kolla på den här videon med Albert Einstein, som på ett mycket logiskt och pedagogiskt sätt förklarar hur ondskan de facto är ett Gudsbevis:

http://www.youtube.com/watch?v=rby5itnDloI

Den gode Einstein sa sig alltså tro på Gud, han var en mycket djupt troende religiös person, vilket intygas här av Walter Isaacson, Einsteins levnadstecknare:

http://www.youtube.com/watch?v=S7r57oCT2cU

Här följer massor av fler bevis för att Einstein var såpass intelligent att han insåg nödvändigheten av en Intelligent Designer, Guds existens:

http://www.youtube.com/watch?v=0iXKIf2XOfA

"I see a pattern, but my imagination cannot picture the maker of the pattern. I see a clock, but I cannot envision the clockmaker. The human mind is unable to conceive of the four dimensions, so how can it conceive of a God, before whom a thousand years and a thousand dimensions are as one."

Albert Einsteins Gudssyn, här kan ni läsa mer om den:

http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/2009/09/einstein-och-newton-overtygade-om-guds-existens-bagge-var-mycket-gudfruktiga-intelligenta-sjalar

TILL DISKUSSION:

Vad har ni att säga om Albert Einsteins Gudsbevis, logiskt eller inte?

Ett grundläggande tankefel som ateister gör, är att tro att ”Gud behövs inte” om man upptäcker hur naturen fungerar, ungefär som att en konstnär inte skulle finnas om man upptäckte hur hans tavlor var uppbyggda...

Visste ni förresten att det Gudfruktiga geniet Einstein även var vegetarian, vilket nästan är en förutsättning för att kunna förstå Gud som person och Hans kärlek till allt levande, till oss minigudar...

Må frid, lycka och Gudskärlek råda och äga er, önskar jag er alla av hela mitt hjärta, själens och Översjälens* boning (Guds lokaliserade immanenta aspekt, den Helige Anden, Samvetets röst)....Herren vare med er!

Aum, Om tat sat, Hare Krishna

Eder evigt tillgivne,
Fick en Snilleblixt

.

Gudar hit o dit, vi fattar inte hur små och obetydliga vi egentligen är, bara för att människan står högst i hierarkin på jorden så betyder det inte mycket. Läste att ,man sett nya planeter 600 miljoner ljusår bort och då fattar man att vi är "ingenting" vi är förmodligen motsvarigheten till en cell i en människas kropp.
2011-01-29, 01:42
Bannlyst
Har aldrig tvivlat och kommer aldrig att tvivla. Gud existerar, amin.
2011-01-29, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
En och samma Gud alla religioner syftar till...kärt barn har många namn!

Det finns många vägar upp till bergstoppen, därav många sätt att närma sig Gud!

Många oskyldiga dör?

Här i den materiella världen finns det inga oskyldiga, de oskyldiga lever i den eviga andliga världen!

Att födas/återfödas hit till den materiella världen är ett bevis för att man är skyldig!

Skyldig för att ha revolterat mot Gud!

Intressant, precis som jag tänker också. Finns 1 gud(om han finns...) och massor av vägar dit, på gott o ont. Teori, platsar man inte i himlen, så får man en ny "chans"....
2011-01-29, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elysa
Nu är jag inte tillräckligt påläst om hur signalsubstanser och hur hjärnan fungerar, men jag tycker inte det är en "ganska onödig funktion". Hjärnan blir medveten om hur nära hela kroppen är att dö ut, givetvis försöker den då starta i gång så mycket endorfin, serotonin, dopamin och allt vad det heter för att få så bra sista minuter i livet som möjligt.

Vi säger att någon har tagit en överdos och är nära på att dö som ett exempel.

Pang, för mycket heroin i autobahn! Dags att åka med dom trevliga herrarna till sjukhuset. Under tiden så håller man på att dö, man får andningsstillestånd...

Man kommer tillbaka och berättar vad man varit med om under dom minuterna man var borta. Och eftersom hjärnan då skapade så många substanser som ger en inre frid, eufori och ren och skär glädje. Det är såpass stark påverkan för psyket, att det man såg inte kan vara något annat än en glymt av "livet efter" med tanke på omständigheterna (Omg jag var nära på att dö.)

Och blir då religös för att man tror att gud finns ändå. Han gav dig en annan chans. Detta tycker jag är bullshit, önskan att en stor händelse i ens liv hade någon större betydelse i det stora hela - men det gör det inte. Allt hade gått på som vanligt, och jag tror det är vad ni rädda för.

Nu inflikar jag att man också kan få denna känsla, eller iallafall väldigt liknande känslor på droger. Men när man kommer ner från trippen framför tvn så var det man tänkte på var kanske lite smart, men inte direkt praktiskt användbart.

Om vi låtsas att man dog...?

Men vi kan ju inte prata med dom döda, när dom dog, kom dom till helvetet eller himmelen? Visst dom kanske kände ett vitt underbart ljus, skapad av den kemiska processen. Men när hjärnan inte kan hålla igång längre, då dör denna kemiska process ut, och då dör även "medvetandet" - I brist på bättre ord.

Alla ser inte heller ljus, vissa ser sitt liv speglas framför ögonen, andra förminneser sig stå och kolla på sitt egna lik.

ursäktar ifall jag går oftopic. Men detta är intressant.

Du kan inte ha läst många nära döden upplevelser....
Finns ju folk som dött som vet exakt vad läkare gjort, vem som räddade dom osv...
2011-01-29, 02:09
Medlem
mr.mafiosos avatar
Nu har jag inte läst hela tråden, men vill ha svar på några frågor.

Energi kan inte skapas eller förstöras, den kan bara ändra form.
allting måste börja någonstans, vem skapade då denna energin ?

Jag tror på en skapare, varför ?
det kan vara så att vår hjärna är begränsat men om man sitter och tänker en stund
kan du verkligen förställa dej att xxxxx biljoner planeter skapades av sej själv ?
som följer en EXAKT rytm? att xxxx biljoner djur, människor och växter skapades av sig själv ?

vart kommer denna energin ifrån ? sitter jag inte och knappar på tangetbordet så skriver den inte
av sig själv!
2011-01-29, 02:09
Medlem
Elysas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themove
Du kan inte ha läst många nära döden upplevelser....
Finns ju folk som dött som vet exakt vad läkare gjort, vem som räddade dom osv...

Kan hålla med om att jag inte läst om det direkt.

Men det är ju lite det så jag menade med det. Hur man reagerar i en sån situation. Alla människor är ju unika, i hur man uppfattar världen. Och då alla som uppfattar sin "nära-döden-upplevelse" har en sak gemensamt. Den kemiska proccessen i hjärnan. Hur unikt man själv värderat det som händer då är utgången av en "andra" chans", om man nu skulle få en.

Kanske lite för flummiga tankegånger nu på natten, hehe. Skulle vilja skriva mer men det skulle bara bli massa slaffs!
Senast redigerad av Elysa 2011-01-29 kl. 02:14.
2011-01-29, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockNSock
Nej hur pyramiderna byggdes vet dom fortfarande inte och med den precision som dom har kan dom inte ens matcha idag om du har sett på någon av alla de dokumentärer som har gjorts om ämnet.
Vetenskapen erkänner det till och med rakt ut.
Det är fortfarande en gåta hur de lyckades med det därför kallas
de ett av världens underverk idag.
Hade vi kunnat matcha hade vi gjort det för länge sedan.
Vetenskapen har erkänt detta många gånger i vetenskapens värld bland annat.
Men du missade väl det?
Ägget? Och vart kom då ägget ifrån? Detta kan debatteras för alltid men man kommer aldrig
att komma någonvart med det eftersom du eller jag aldrig kan bevisa
vilket som kom först.

Ser att det är ditt andra inlägg där du hänvisar till "dokumentärer", kanske är lite OT men det jag läst av dig hitills får dig verkligen att framstå som en människa som får, vad den tror är seriös, fakta från dokumentärer på youtube, har jag rätt? Har du i något sammanhang som helst i ditt liv läst en riktig vetenskaplig rapport om något? Du började nämligen i tråden med att skriva att vetenskapen hävdar sig vara allvetande. Att man kan skriva något sånt tyder ju på att man är helt främmande för vad vetenskap är mer än nåt att tjura över när man inte förstår, "den där jävla vetenskapen". (Eller när man är fullärd efter att ha kollat youtube).

I övrigt, och mer on topic undrar jag om TS någonsin svarade på det faktum att han ljuger om att Einstein var troende trots att många rättade honom och visade på att så verkligen inte var fallet? Har inte orkat läsa klart hela tråden men hitills har han ignorerat det rätt så fint? Inte för att Einsteins tro skulle bevisa något varesig han var troende eller inte men det är intressant hur flera troende i tråden tyckt det var passande att påpeka att Einstein var så himla smart och troende och sedan när det visar sig vara falskt är han inte längre relevant?
2011-01-29, 02:26
Medlem
Tänk vad tragiskt när ens enda "bevis" för ens gud är lösdragna citat från en död människa som inte delar din religiösa tro.

Jag tycker faktiskt ganska synd om er kristna även om jag kan ha en ganska hård retorik ibland.
Jag förstår att det inte är lätt.
2011-01-29, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollig
Tänk vad tragiskt när ens enda "bevis" för ens gud är lösdragna citat från en död människa som inte delar din religiösa tro.

Jag tycker faktiskt ganska synd om er kristna även om jag kan ha en ganska hård retorik ibland.
Jag förstår att det inte är lätt.
Haha, "hård retorik"? Nej, du är bara otrevlig med syftet att provocera. Menmen, god natt.
2011-01-29, 03:15
Medlem
Har läst tråden och reagerar över att många lyfter fram att "Einstein var troende". Detta är ju för fan inte klokt! Om Einstein var troende, vad har detta med någonting alls att göra? Detta liknar någonting som redan de gamla grekerna var bekanta med, långt före Kristi födelse! Det kallas för "argument till auktoritet" och är aldrig något giltigt argument i en seriös diskusion. Läs argumentationsanalys först, diskuttera sedan!
2011-01-29, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramskonto
Haha, "hård retorik"? Nej, du är bara otrevlig med syftet att provocera. Menmen, god natt.

Det kan du ju naturligtvis alltid hävda.

Men att lägga fram bevis för dins påståenden eller föra ett logiskt resonemang verkar bortom dig.

Allt i den klassiska kristna traditionen att attackera budbäraren när ni inte kan attackera budskapet.

Godnatt.
2011-01-29, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curator
Har läst tråden och reagerar över att många lyfter fram att "Einstein var troende". Detta är ju för fan inte klokt! Om Einstein var troende, vad har detta med någonting alls att göra? Detta liknar någonting som redan de gamla grekerna var bekanta med, långt före Kristi födelse! Det kallas för "argument till auktoritet" och är aldrig något giltigt argument i en seriös diskusion. Läs argumentationsanalys först, diskuttera sedan!

Dom har inget annat. Därför bluffar dom genom att slänga fram en massa ogrundade påståenden.
Tragiskt men sant men detta är spetsen av kristen argumentation.

Det är därför det är så viktigt att indoktrinera barnen för vuxna mentalt utvecklade människor genomskådar denna typ av dumheter.

Visst känns det frustrerande uppenbart från utsidan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in