• 1
  • 2
2011-01-28, 01:53
Medlem
Hej!

Har en Acer Aspire 3820T- Timeline X

Nr jag ska starta datorn kommer Acer loggan upp, sen blir det bara svart och inget mer hnder.
Kommer in p F2 menyn men kan inte komma t att starta datorn i felskert lge.

Detta hnde efter att jag installerat ett program, datorn bara dog, startade upp sig sjlv, programmet va borta och sedan har den bara varit dd.

Har frskt ska lsningar men hittar inget som verkar lsa problemet p just denna modell.

Har hittat diverse BiosFlashing ( http://www.youtube.com/watch?v=iHkGkw9EE8c typ sn, har samma problem ) men hittar inget fr min modell...

Finns det ngn som kan ngt om detta???

Tacksam fr all hjlp jag kan f...
Citera
2011-01-28, 02:10
Medlem
christerys avatar
Boota upp med windows CDn och reparera eller installera om infall en reparation inte funkar. r den ny har du frhoppningsvis pillat in antivirus och brandvgg, antimaleware osv. Kolla i BIOS dr det brukar finnas en "load factory default", om nt har hoppat snett. Kika s den ser hrddisken x.
Citera
2011-01-28, 02:11
Medlem
speckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiingen74
Hej!

Har en Acer Aspire 3820T- Timeline X

Nr jag ska starta datorn kommer Acer loggan upp, sen blir det bara svart och inget mer hnder.
Kommer in p F2 menyn men kan inte komma t att starta datorn i felskert lge.

Detta hnde efter att jag installerat ett program, datorn bara dog, startade upp sig sjlv, programmet va borta och sedan har den bara varit dd.

Har frskt ska lsningar men hittar inget som verkar lsa problemet p just denna modell.

Har hittat diverse BiosFlashing ( http://www.youtube.com/watch?v=iHkGkw9EE8c typ sn, har samma problem ) men hittar inget fr min modell...

Finns det ngn som kan ngt om detta???

Tacksam fr all hjlp jag kan f...
F8 vid start gller vl fr start i felskert lge?
Citera
2011-01-28, 02:14
Medlem
Lmna in den dr du kpte den fr snabb lsning. Vilket programm installerade du?
Citera
2011-01-28, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brandcha123
jag har samma mrke. aldrig upplevt det och jag har utsatt den fr allt mjlig
Senast redigerad av brandcha123 2011-01-28 kl. 02:19.
Citera
2011-01-28, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speckis
F8 vid start gller vl fr start i felskert lge?

Ja jag kommer inte s lngt s jag kan trycka p f8
Citera
2011-01-28, 02:22
Medlem
Citat:
Ja jag kpte den igr s det fr jag ju gra om jag inte och slnger ut den genom fnstret innan.

Skulle jag skulle cracka office 2010
Citera
2011-01-28, 02:32
Medlem
Nr jag kpte min sa de att det helst installerade de viktiga programmen t mig men jag r datorkunnig s det var inget problem. Laddade hem norton frsta jag gjorde. sedan laddade jag hem de program jag behvde. Jag rekommenderar att du lmnar in den.Hoppas du tog en frskring. Jag var kall och gjorde inte det men jag r ju heller ingen nybrjare.
Citera
2011-01-28, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiingen74
Ja jag kpte den igr s det fr jag ju gra om jag inte och slnger ut den genom fnstret innan.

Skulle jag skulle cracka office 2010
Bara du r medveten om att om du inte frskrat dig s gller det inte. om de inte installerade de ndvndiga programmen och du inte har frskrat s fr du hoppas p deras goda vilja.
Citera
2011-01-28, 02:41
Medlem
Citat:
Bara du r medveten om att om du inte frskrat dig s gller det inte. om de inte installerade de ndvndiga programmen och du inte har frskrat s fr du hoppas p deras goda vilja.

Jo jag installerade alla ndvndiga program och en recovery p den ox. Ja jag tar alltid frskring p mina saker (ADHD) om du frstr ganska s bra att ha d
Citera
2011-01-28, 03:26
Medlem
christerys avatar
S, vad hnder om du kr en recovery? Jag brukar iofs inte idas, installera om skiten om den r ny, eller slpa tillbaka den dr du kpte den som nn tidigare freslog. Jobb burken brukar jag kra om ungefr en gng per r men d har vi lite finurligare program fr att nyinstallera n hemmapulare. PXE boot r vl inte s vanligt fr nomalpularen.
Citera
2011-01-28, 03:30
Medlem
xposures avatar
Citat:
Nr jag kpte min sa de att det helst installerade de viktiga programmen t mig men jag r datorkunnig s det var inget problem. Laddade hem norton frsta jag gjorde. sedan laddade jag hem de program jag behvde. Jag rekommenderar att du lmnar in den.Hoppas du tog en frskring. Jag var kall och gjorde inte det men jag r ju heller ingen nybrjare.

Fan, du verkar allt vara en riktig 1337-h4xx0r du!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in