2016-07-08, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vantage78

”Det kan bli så. Vad oss beträffar så är ”Narcos” över om inte vi får betalt. Om Pablo levde så skulle ingen tänka på att göra en tv-show om honom. Hans bror är vid liv och han brukade vara finanschef och chef över torpederna. Det här är inte en man som du nödvändigtvis vill möta i domstol”, säger Olof Gustafsson till Nöjesbladet.
Det kan vara det dummaste hotet jag hört. Killen fyller snart 70 och lär knappast vara i sin forna toppform. Och även om han nu fortfarande var kapabel till att mörda så är det inte så bra att gå ut i media innan. Han skulle ju vara huvudmisstänkt direkt. Olof fortsätter att briljera!
Citera
2016-07-08, 23:04
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Vad får Olof att tro han har rättigheter till till Narco?
Citera
2016-07-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Vad får Olof att tro han har rättigheter till till Narco?

Olof!
Citera
2016-07-08, 23:10
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Olof!

Han har alltså bara gett sig fan på att han har det? Vilken skön lirare i så fall.

Go Olof!
Citera
2016-07-09, 00:41
Medlem
Star Witnesss avatar
Kul med den nya uppmärksamheten Olof vunnit med hela Narcos-härvan!

Har surfat runt lite på Van Bancos flotta hemsida. Många texter är helt intetsägande men Olof bjuder även på en del mer "redaktionellt" material.

http://vanbanco.com/our-sectors/media-entertainment/

Bland referenserna (bestående av Hollywood A-listers som förhoppningsvis inte skulle ta i bedragaren med tång) den kända skådespelerskan "Jessica Simpsons"

(Edit: börjar mer och mer sälla mig till skaran som tror att Olof är ett slags konstprojekt eller flera personer som trollar )
Senast redigerad av Star Witness 2016-07-09 kl. 00:49.
Citera
2016-07-09, 09:47
Medlem
Kopplingen Olof och Escobar. Hur gick den till? Kan det vara så att Olof tröttnade på att ingen investerade i hans globala företag? Olof vill bli miljardär. Hur gör man då när investerare inte "förstår" hans potential? Jag tror Olof tog kontakt med Escobar för att försöka skaka fram bröderna Escobars kontaktnät. Jag tror Olof vill bli knarkbaron! Att dra in ett fett skadestånd (1 miljard dollar) från Netflix kanske är ett test på hur "duktig" han är. Och som han sa till Nöjesbladet:
"– För Roberto (Escobar) är det här en liten affär. De brukade tjäna en miljard dollar per vecka".

Olof vill nog oxå tjäna en miljard dollar per vecka. Vad tror ni? Hur länge överlever Olof i sin nya miljö?
Citera
2016-07-09, 09:56
Medlem
Killen är grym. Med kontakter, så kan han bi en ny Gordon Gekko. Kul snubbe.
Citera
2016-07-09, 11:24
Medlem
Star Witnesss avatar
Citat:
Kopplingen Olof och Escobar. Hur gick den till? Kan det vara så att Olof tröttnade på att ingen investerade i hans globala företag? Olof vill bli miljardär. Hur gör man då när investerare inte "förstår" hans potential? Jag tror Olof tog kontakt med Escobar för att försöka skaka fram bröderna Escobars kontaktnät. Jag tror Olof vill bli knarkbaron! Att dra in ett fett skadestånd (1 miljard dollar) från Netflix kanske är ett test på hur "duktig" han är. Och som han sa till Nöjesbladet:
"– För Roberto (Escobar) är det här en liten affär. De brukade tjäna en miljard dollar per vecka".

Olof vill nog oxå tjäna en miljard dollar per vecka. Vad tror ni? Hur länge överlever Olof i sin nya miljö?

Jag tror tyvärr att det mesta är påhittat.. Kanske har han verkligen kontakt med gubben och lyckats övertala den senildemente stackarn att företräda honom. Men det där maffioso-snacket och att Olle är i "djungeln i Medellin" är ju bara bullshit. (Bara tanken på att han åker runt i Medellin i sin smoking och svettas är stor humor)

Tanke: Det finns ju idioter och wannabes som utgett sig för att vara Escobar-ättlingar tidigare. Kanske är det en sån Olof stött på? En lurendrejare som lurar en annan?
Citera
2016-07-09, 11:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Det kan vara det dummaste hotet jag hört. Killen fyller snart 70 och lär knappast vara i sin forna toppform. Och även om han nu fortfarande var kapabel till att mörda så är det inte så bra att gå ut i media innan. Han skulle ju vara huvudmisstänkt direkt. Olof fortsätter att briljera!
Escobarsläktingen är invalidiserad sedan en brevbomb skickades till fängelset.
Citera
2016-07-09, 11:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
Jag tror tyvärr att det mesta är påhittat.. Kanske har han verkligen kontakt med gubben och lyckats övertala den senildemente stackarn att företräda honom. Men det där maffioso-snacket och att Olle är i "djungeln i Medellin" är ju bara bullshit. (Bara tanken på att han åker runt i Medellin i sin smoking och svettas är stor humor)

Tanke: Det finns ju idioter och wannabes som utgett sig för att vara Escobar-ättlingar tidigare. Kanske är det en sån Olof stött på? En lurendrejare som lurar en annan?
Gubben existerar men är en spillra precis som " Klanen".
Citera
2016-07-09, 12:37
Medlem
Star Witnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Gubben existerar men är en spillra precis som " Klanen".

Ja inte helt omöjligt att Olof faktiskt lyckats sälja in detta upplägg, frågan är hur....

Min första tanke var att Olof inte skulle överleva en dag i medellin. Myggor eller rånare hade ätit upp honom på fläcken.

Men han påminner ju faktiskt en hel del om Pablo utseendemässigt, kanske har han skypat med familjen och fått deras sympatier på det sättet!

(Fun fact: "Medellin" blir "medellön" på autocorrect. Ironiskt! )
Citera
2016-07-09, 15:41
Medlem
marc0p0l0s avatar
http://business.financialpost.com/mi...aim-on-netflix

Citat:
James West: And have you had a response from Netflix?

Olof Gustaffson: Nah I think they’re shaking…

James West: Okay. And what is it that you’re looking for from Netflix?

Olof Gustaffson: Well me and Dan, when we were in the jungle about three weeks ago, Roberto (Escobar) said very clearly, “Do not accept anything less than 1 billion dollars.”

Fantastiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in