Jag träffade på Olof första gången sent år 2005 tror jag det var. Vi hade samma intresse då. Att samla på och även sälja lite serier. Jag märkte redan då vilket driv och kunnande Olof hade för sin ålder, jag är två år äldre. Med tiden så svalnade mitt intresse för serier och jag minns inte exakt när vi hördes av sist, 2008-2009 skulle jag tro. Jag har såklart ibland läst ”skvallret och ryktena” här i tråden från start 2011, då många av er hörde hans namn för första gången. Det jag vill säga i korthet med mitt inlägg här är att Olof har en enorm potential som företagare vad han än startar för projekt och jag kan ärligt säga att jag var lite avis redan när jag var 15 år på honom. Han var bättre i programmering än mig. Även otroligt innovativ, fanns det ett behov och efterfrågan av något så kunde Olof genast ordna med en färdig produkt. Som t.ex. sälja kvalitativ plexiglas-förvaring för serier (dyrgripar) i MINT skick.
Men samtidigt så vet jag om hur han har slitit med allt han har gjort. Från tanke till färdig produkt. Olof lämnar och lämnade aldrig något åt slumpen utan det är som han säger: ”Går han in för något så ska han bli BÄST och göra det BÄST”. Det tycker jag han har bevisat med råge de senaste åren! Att vissa ens kan kalla honom för bedragare m.m. är så lågt att jag inte ens tänker kommentera detta. För mig är Olof min bästa barndomsvän från nätet när jag samlade på serier, främst Walt Disney.
Jag litar 110% på det han berättar nu att han varit med om. Olof lever livet som ingen här någonsin kommer kunna göra, inte ens jag. Men jag är inte avundsjuk (vilket är rätt tydligt att många av er är) utan om någon förtjänar framgång så är det verkligen Olof. Jag kontaktade nyligen Olof och frågade efter en autograf. Hade räknat med ett "Nej, tyvärr" då han har otroligt mycket att göra. Men det var absolut inga problem. Han skickade mig inte bara sin autograf utan en hel bok som han signerat och dedikerat till mig! Han var hur trevlig som helst trotts alla år som gått och mindes mig mycket väl. Vill avsluta med att säga att det känns som allt ni gör här i tråden är att leta efter fel. Försök att tänka lite utanför boxen kanske? Ni kan väl i alla fall testa? Ni verkar som besatta av att smutskasta Olof, sorgligt. Själv önskar jag Olof Gustafsson CEO för Escobar Inc. all lycka till nu i framtiden och det ska bli spännande att följa er.

Och NEJ, jag fick inte en krona i betalning för att skriva detta. Jag skriver detta som en gammal vän.