2020-10-12, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Hade helt glömt bort van Banco-sidan. Jag råder de som inte har besökt den att göra det.
Bäst är där hur Olof ödmjukt framställer sig i sin roll som affärsman.

"The Chief Executive Officer of Van Banco, Mr. Olof Gustafsson, is a visionary entrepreneur with unique business acumen. This coupled with the expertise in the financial sector, strategic planning and business development helps him sketch out and accomplish short- as well as long terms goals..."

Läs fortsättningen på: https://web.archive.org/web/20180827...co/leadership/

Hittar inte gamla riddarskapet och där han meddelar att han numer är "Sir Olof Gustafsson"
Citera
2020-10-12, 19:52
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathgrip
Nu säger jag inte att Olof är rik men nog har han det bättre finansiellt ställt än många vanliga knegare. Fenomenet att klanka ner på en 27-åringen tycker jag är ganska lustigt, han lever livet och gör saker som bara Svensson på FB kan drömma om. Det är humor.

Som vad?

Citat:
Scrolla tillbaka till sida 1-3 i denna tråd. Redan som 17-åring var ni inte sena på att hata på Olof, det verkar ligga i Svenssons natur och jante är ju främst ett begrepp som kopplats till Sverige vad jag förstått?

..och där kom jante-snacket i vanlig ordning. Finns det något mer patetiskt än att blanda in jante i diskussioner om uppenbara bedragare? Samma visa som med företaget Think Pink som också sysslat med grovt bedrägeri, likväl är varenda diskussionstråd fylld av gamla trötta kåta medelålders män som beklagar sig över jante-sverige som har mage att kritisera superentreprenören Bella. Ni gör bort er.
Citera
2020-10-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterdiagnos
Hittar inte gamla riddarskapet och där han meddelar att han numer är "Sir Olof Gustafsson"

Det var på Adenheim som det utannonserades. Den sidan är borta nu, men lyckligtvis finns det bevarat på webarchive. Undrar varför han inte skryter med det nuförtiden, det borde ju vara ett bevis för att han är en godhjärtad och hyvens kille. Kan det vara för att det ser lite för mycket ut som en pseudo-order där de tar in vem som helst med bekräftelse- och självhävdelsebehov som ger dem 125 dollar? https://myroyalorder.org/Membership-Form
Senast redigerad av Shorkulag 2020-10-12 kl. 21:11.
Citera
2020-10-13, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Som vad?

..och där kom jante-snacket i vanlig ordning. Finns det något mer patetiskt än att blanda in jante i diskussioner om uppenbara bedragare? Samma visa som med företaget Think Pink som också sysslat med grovt bedrägeri, likväl är varenda diskussionstråd fylld av gamla trötta kåta medelålders män som beklagar sig över jante-sverige som har mage att kritisera superentreprenören Bella. Ni gör bort er.

Ni har redan bestämt er att Olof är en misslyckad figur, oavsett om han skulle göra 100M hade ni hittat sätt att kritisera honom på. Ni var ju inne och kritiserade honom som 17-åring så varför skulle ni lägga av nu?

Ett exempel är att han kör en RR och Ferrari och du din Volvo. Det är riktigt kul att han gör människor förbannade.
Citera
2020-10-13, 16:40
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ni har redan bestämt er att Olof är en misslyckad figur, oavsett om han skulle göra 100M hade ni hittat sätt att kritisera honom på. Ni var ju inne och kritiserade honom som 17-åring så varför skulle ni lägga av nu?

Ett exempel är att han kör en RR och Ferrari och du din Volvo. Det är riktigt kul att han gör människor förbannade.
Han kör visserligen trevliga bilar men de är 10 år gamla båda två. Jag förstår inte varför han bemödade sig att importera dem till Sverige. Sen går det ju inte att bedöma en person efter bilarna. Det är som att beskriva en knarkhandlande småganster som framgångsrik bara för att denne har en fin bil.

Det har varit så många verifierade lögner och tveksamheter i alla historier som Olof dragit så han får finna sig i att vara ifrågasatt.
Citera
2020-10-13, 17:29
Medlem
Citat:

Om Olof visar sig dra in hundratals miljoner utan bedrägeri så skulle jag bara tycka det var roligt, men den väg han är på kommer mer sannolikt sluta med tomt på kontot och lite tid i något fängelse.

Tror inte det är en enda person i den här tråden som är förbannad, tror nog alla ser det som klockren underhållning. Tror inte heller någon är speciellt avundsjuk på hans bilar, vem som helst med ett heltidsjobb kan finansiera ett köp av motsvarande bil.

Ghosten har väl lite lyxvärde.
Californian skriker medelålders gubbe som är i behov av uppmärksamhet och går runt med Ferrarikeps, den har ett rykte för att inte ens vara en "riktig" Ferrari.
Citera
2020-10-13, 17:56
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Tror inte det är en enda person i den här tråden som är förbannad, tror nog alla ser det som klockren underhållning. Tror inte heller någon är speciellt avundsjuk på hans bilar, vem som helst med ett heltidsjobb kan finansiera ett köp av motsvarande bil.
Gällande att finansiera hans lyxprodukter så är nog Patek Philippen enklast att finansiera. Klockren (höhö) kopia som inte kan ha kostat många hundralappar.
Citera
2020-10-13, 19:25
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:

Ok, lol.

Jag är 25 år dvs ett år yngre än Olof. Jag kritiserade honom inte när han var 17 år, jag kritiserar honom nu. Jag snubblade över människan för en månad sedan efter hans 60 minuter av mytomani på youtube.

Ja, Olof har bränt vad jag förmodar är en stor del av (om inte alla) sina pengar på en trött Rolls Royce och en Ferrari. Gamla årsmodeller vars syfte är att se lite flådiga ut.

Jag äger mycket riktigt ingen Rolls Royce. Faktum är att jag inte ens äger en bil, jag leasar via min arbetsgivare. Att köpa bil är dålig kapitalinvestering enligt mig. Jag har investerat mina pengar på andra sätt som genererar tillväxt på pengarna idag och över tid. Så prioriterar jag. Olof har om jag får spekulera lite förmodligen inte en krona investerat på banken. Vem är en loser? Låt framtiden visa. Vi prioriterar alla olika men att du framhåller hans bilköp som någon slags bedrift i sig är bara för sorgligt
Citera
2020-10-13, 21:34
Medlem
Nån som vet vart hans insta tagit vägen? Inte hört nå mer om honom på ett tag nu!
Citera
2020-10-13, 23:30
Medlem
Jag träffade på Olof första gången sent år 2005 tror jag det var. Vi hade samma intresse då. Att samla på och även sälja lite serier. Jag märkte redan då vilket driv och kunnande Olof hade för sin ålder, jag är två år äldre. Med tiden så svalnade mitt intresse för serier och jag minns inte exakt när vi hördes av sist, 2008-2009 skulle jag tro. Jag har såklart ibland läst ”skvallret och ryktena” här i tråden från start 2011, då många av er hörde hans namn för första gången. Det jag vill säga i korthet med mitt inlägg här är att Olof har en enorm potential som företagare vad han än startar för projekt och jag kan ärligt säga att jag var lite avis redan när jag var 15 år på honom. Han var bättre i programmering än mig. Även otroligt innovativ, fanns det ett behov och efterfrågan av något så kunde Olof genast ordna med en färdig produkt. Som t.ex. sälja kvalitativ plexiglas-förvaring för serier (dyrgripar) i MINT skick.

Men samtidigt så vet jag om hur han har slitit med allt han har gjort. Från tanke till färdig produkt. Olof lämnar och lämnade aldrig något åt slumpen utan det är som han säger: ”Går han in för något så ska han bli BÄST och göra det BÄST”. Det tycker jag han har bevisat med råge de senaste åren! Att vissa ens kan kalla honom för bedragare m.m. är så lågt att jag inte ens tänker kommentera detta. För mig är Olof min bästa barndomsvän från nätet när jag samlade på serier, främst Walt Disney.

Jag litar 110% på det han berättar nu att han varit med om. Olof lever livet som ingen här någonsin kommer kunna göra, inte ens jag. Men jag är inte avundsjuk (vilket är rätt tydligt att många av er är) utan om någon förtjänar framgång så är det verkligen Olof. Jag kontaktade nyligen Olof och frågade efter en autograf. Hade räknat med ett "Nej, tyvärr" då han har otroligt mycket att göra. Men det var absolut inga problem. Han skickade mig inte bara sin autograf utan en hel bok som han signerat och dedikerat till mig! Han var hur trevlig som helst trotts alla år som gått och mindes mig mycket väl. Vill avsluta med att säga att det känns som allt ni gör här i tråden är att leta efter fel. Försök att tänka lite utanför boxen kanske? Ni kan väl i alla fall testa? Ni verkar som besatta av att smutskasta Olof, sorgligt. Själv önskar jag Olof Gustafsson CEO för Escobar Inc. all lycka till nu i framtiden och det ska bli spännande att följa er. Och NEJ, jag fick inte en krona i betalning för att skriva detta. Jag skriver detta som en gammal vän.
Senast redigerad av engel91 2020-10-14 kl. 00:05.
Citera
2020-10-14, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engel91
Jag träffade på Olof första gången sent år 2005 tror jag det var. Vi hade samma intresse då. Att samla på och även sälja lite serier. Jag märkte redan då vilket driv och kunnande Olof hade för sin ålder, jag är två år äldre. Med tiden så svalnade mitt intresse för serier och jag minns inte exakt när vi hördes av sist, 2008-2009 skulle jag tro. Jag har såklart ibland läst ”skvallret och ryktena” här i tråden från start 2011, då många av er hörde hans namn för första gången. Det jag vill säga i korthet med mitt inlägg här är att Olof har en enorm potential som företagare vad han än startar för projekt och jag kan ärligt säga att jag var lite avis redan när jag var 15 år på honom. Han var bättre i programmering än mig. Även otroligt innovativ, fanns det ett behov och efterfrågan av något så kunde Olof genast ordna med en färdig produkt. Som t.ex. sälja kvalitativ plexiglas-förvaring för serier (dyrgripar) i MINT skick.

Men samtidigt så vet jag om hur han har slitit med allt han har gjort. Från tanke till färdig produkt. Olof lämnar och lämnade aldrig något åt slumpen utan det är som han säger: ”Går han in för något så ska han bli BÄST och göra det BÄST”. Det tycker jag han har bevisat med råge de senaste åren! Att vissa ens kan kalla honom för bedragare m.m. är så lågt att jag inte ens tänker kommentera detta. För mig är Olof min bästa barndomsvän från nätet när jag samlade på serier, främst Walt Disney.

Jag litar 110% på det han berättar nu att han varit med om. Olof lever livet som ingen här någonsin kommer kunna göra, inte ens jag. Men jag är inte avundsjuk (vilket är rätt tydligt att många av er är) utan om någon förtjänar framgång så är det verkligen Olof. Jag kontaktade nyligen Olof och frågade efter en autograf. Hade räknat med ett "Nej, tyvärr" då han har otroligt mycket att göra. Men det var absolut inga problem. Han skickade mig inte bara sin autograf utan en hel bok som han signerat och dedikerat till mig! Han var hur trevlig som helst trotts alla år som gått och mindes mig mycket väl. Vill avsluta med att säga att det känns som allt ni gör här i tråden är att leta efter fel. Försök att tänka lite utanför boxen kanske? Ni kan väl i alla fall testa? Ni verkar som besatta av att smutskasta Olof, sorgligt. Själv önskar jag Olof Gustafsson CEO för Escobar Inc. all lycka till nu i framtiden och det ska bli spännande att följa er. Och NEJ, jag fick inte en krona i betalning för att skriva detta. Jag skriver detta som en gammal vän.

Så jäkla rolig text. Det blev lite överdrivet när du skrev att du litar till 110% på honom, men likväl en fantastiskt kul ironisk text
Citera
2020-10-14, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engel91
Det tycker jag han har bevisat med råge de senaste åren! Att vissa ens kan kalla honom för bedragare m.m. är så lågt att jag inte ens tänker kommentera detta.
Eftersom exakt allt han sysslat med senaste åren är olika former av bedrägerier... är det såklart inget du tänker kommentera.

Har han någon form av legit verksamhet så är tråden såklart intresserad av det. Hittills har dock allt visat sig vara antingen luftslott eller bedrägeri. Snubben har haft gott om möjlighet att visa upp legit verksamhet så mycket som han farit runt youtube på senste tiden. Men det har - av uppenbara skäl - inte hänt. Än.

Men helt okej försök till att trolla tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in