2013-03-01, 20:34
Medlem
DadoPrsos avatar
Jag vet inte om denna postats innan men här är i alla fall en video av Olofs intervju för The Voice.

http://www.youtube.com/watch?v=Y1ygTMeJ_DY
Citera
2013-03-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DadoPrso
Jag vet inte om denna postats innan men här är i alla fall en video av Olofs intervju för The Voice.

Den är med i trådstarten.
Citera
2013-03-01, 20:43
Bannlyst
Citat:

Ser inte svensk ut vilken etnicitet är han?
Citera
2013-03-01, 20:48
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maccan1234
Den är med i trådstarten.

Där ser man... Jaja, inte lätt att hålla koll på närmare 80 sidors innehåll...
Citera
2013-03-01, 20:49
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashturken

Näe, det känns som om han har sitt ursprung i Polen/Unger eller regionen runt omkring men det är helt och hållet en gissning.
Citera
2013-03-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashturken

QUOTE=DadoPrso]Näe, det känns som om han har sitt ursprung i Polen/Unger eller regionen runt omkring men det är helt och hållet en gissning.[/quote]men e ni idioter!!!! ganjaman har altid svarenn : olle e iranie ock typ svensk lr finsk
Citera
2013-03-02, 15:17
Medlem
DadoPrsos avatar
Olofs tweets hämtas från olika källor på nätet som bl.a BBC och NY Times. Hans twitterkonto spammar ut nyheter till alla robotföljare. Heja Olof!
Citera
2013-03-02, 15:48
Medlem
praxes avatar
Citat:
Olofs tweets hämtas från olika källor på nätet som bl.a BBC och NY Times. Hans twitterkonto spammar ut nyheter till alla robotföljare. Heja Olof!

Ja, jag var in där igår och det första jag såg var följande

Citat:
Delhi protest at 'child sex attack": Angry crowds protest outside a hospital in the Indian capi...

Första tanken var att vad i allsin dar har det med någonting att göra, men sedan insåg jag att alltihop bara var allsköns nyheter intryckta i twitterflödet Känns ungefär lika intressant som webbsidor man ibland stöter på som bara är sida upp och sida ner med automatgenererade sökord.
Citera
2013-03-05, 03:20
Medlem
DadoPrsos avatar
Har någon info om Olofs påstådda medverkande i Shark Tank?
Citera
2013-03-06, 07:34
Medlem
Mr.Bonds avatar
▀█▀   ─ █▀▀█   █▀▀█ █── █── █▀▀
░█─   ── ──▀▄   █──█ █── █── █▀▀
▄█▄   ─▀▄ █▄▄█   ▀▀▀▀ ▀▀▀ ▀▀▀ ▀▀▀
Pᴏsᴛ 1

Intro
Jag är väldigt lik Olof. Liknande bakgrund, samma grandiosa ambitioner, samma personlighet. Ja, t.o.m samma utseende! Därför är jag jävligt glad att jag hittade den här tråden förra året och kunde se någon annan begå det PR-självmord jag annars med största sannolikhet själv skulle exekverat. Det är nu jag vanligtvis citerar någon som återfinns på Forbeslistan om att lära sig av andras misstag, men jag ska hålla mig i skinnet i detta inlägg.

Det faktum att vi är lika innebär att jag känner mig berättigad, mer än er andra att analysera honom (narcissismen gör sig påmind!).

Let's begin, shall we?

Miljardmytomanen

När vi hörde att företagarN, 17-åringeN, succém4nneN, Olof ska bli dollarmiljardär så ville vissa av oss take a leap of faith och ställa sig på Olofs sida. Vi visste mycket väl att han inte kommer bli dollarmiljardär på fysiska serietidningar 2011, men hur långt hade vi kommit i världen om det inte vore för alla excentriska visionärer? Han lär ju komma på något annat att göra och bli ganska rik! Innerst inne så ville vi se namnet Olof Gustafsson på Forbeslistan om några år och säga "in your face" till de förmodade supportrarna av jantelagen.

Många andra såg Olof som ett narcissistiskt rikemansbarn utan självinsikt. Han har startat 4 hemsi*host* företag. Företagen är ganska risiga och han har en farsa som hjälper honom. Och vad heter den slipsknuten, jag bara undrar. Men oavsett vilket crew du tillhörde så hade vi en sak gemensamt. Vi tyckte alla att dollarmiljardär var orealistiskt. Hur kommer det sig då att Olof hade detta mål? Jo, för att det är fullt rimligt om man har samma kognitiva perception som mig och Olof. För att visa min lojalitet till communityn så tänker återskapa vad som mycket väl skulle kunna ha varit Olofs tankeprocess.

"Fan vad alla i omgivningen är medelmåttiga. Alla bara går till skolan och sen festar. Efter några år så börjar dom jobba, då går dom till jobbet och sen festar eller umgås med barnen dom inte kan unna något. Varför är ingen intresserad av företagande och ekonomi? Jag är fan den enda i min ålder som är intresserad av sånt här. Jag kommer ju bli rik jävligt snabbt. Jag känner fan inte en jävel som vet vem Lloyd Blankfein är. Jag har potential fan.

Tänk vad brudarna kommer vilja ha mig. Det är bättre att skita i de halvfula brudar jag kan få idag och istället fokusera på att bli rik. Då kommer alla skitsnygga brudar vilja ha mig. Hmmm jag sitter och pratar med mig själv i mitt huvud just nu... Kanske borde lyssna på vad läraren där framme pratar om annars kanske jag får 19 på högskoleprovet som dom andra förlorarna i klassen kommer få... hehe nejdå såklart jag kommer få 20, det är ju inte GMAT liksom...

Fan jag ska starta ett IT-bolag som jag kan sälja för en miljard eller nåt. Typ instagram köptes ju för 1bn USD liksom en filter app jag lär ju komma på minst 1 grej i mitt liv som är smartare än instagram. Fan asså tänk Zuckerberg och såna dom är inte ens 30 år och är dollarmiljardärer. Jag började ju när jag var 4 bast så jag kommer ju gå långt tidigt jag med. Gates är ju jävligt smart också och han var ju värd typ 50bn USD och han är inte ens gammal. När jag är 80 år så har mina pengar fått växa jäääkligt länge och jag har säkert återinvesterat i många revolutionerande företag genom åren.

Och OJ tääänk vad inflation det kommer bli, 1bn USD kommer vara värt kanske 100m USD om 68år såsom FED printar stålar. Att jag kommer ha 100 millar är trots allt inte så orimligt om man kämpat som Buffett i 80 år. Jag är ju smart, driven samt börjar i tid och detta är min tid på jorden och jag tänker drömma stort. 100m USD tjänar ju många hedge fonddirektörer VARJE månad, några tjänar ju tillochmed mer i perioder. Att jag ska ha 1bn (100m) i nettoförmögenhet, alltså inte ens i kontanter, när jag ligger på min dödsbädd är väl inte alltför ambitiöst? Vad är det för sossar som tycker jag låter orealistisk egentligen? Aj fan nu svider såret igen, borde ge igen på farsan som Jan Guillou gör i Ondskan."

Citera
2013-03-10, 13:14
Medlem
reindeerpoos avatar
jag måste bara få säga att olof är en sååå jevla tråkig person. läste parallellt med honom på kungsholmens gymnasium o herre min jesus... hur orkade han med sig själv? han var stammis på bibliotkets "supersnabba" datorer, alltid iklädd kostym o talade förfinad svenska! ingen direkt pussymagnet o skrytsam var han!

måste bara få uttrycka min kärlek till denna tråd!!!! snart 80 sidor om en endaste fjolla!!!!!
Citera
2013-03-10, 21:01
Medlem
Basfrostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdrage
Är det bara jag som reagerar på att blatten heter Olof? :S
Blatte?

Han ser väl nederländsk ut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera