2013-01-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polaren-Paer
Hej Olof!

Har några frågor:
* Hur går det med dina business? Har du lämnat serierna?
* Vad mer exakt sysslar 'Van Banco' med?
Den affärsverksamhet som jag var aktiv inom innan jag fyllde 18 år har jag officiellt tagit avstånd från då jag saknar intern auktoritet. Att investera i serieföretag är tänkt att bli hörnstenen i vår framtida Venture Capital Firm (officiell annonsering sker inom kort). Våra lobbyister arbetar hårt för att avreglera marknaden tillräckligt för att vi ska känna oss bekväma i marknaden. Det legala är under process i dagsläget.

Van Banco har följande inriktningar: Banking & Financial Services, Construction & Infrastructure, Real Estate, Aviation, Hotel Management Companies. För detaljerad information, besök http://vanbanco.com/
Citera
2013-01-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bond
Min fråga: Din smoking bara råkar vara identisk James Bonds eller?

Olof: http://vanbanco.com/wp-content/uploa...bio-pic-OG.jpg
James Bond: http://cdn.styleforum.net/6/66/663c6...rder_page.jpeg

När du lägger tid på att klippa in ditt ansikte på Daniel Craigs kropp för att få det att se ut som att du äger ett plagg så har du misslyckats med att projicera en image av pondus (som du så desperat försöker utstråla). Tog 5 sekunder att i huvudet komma på vem det plagget tillhörde.
Vi besöker samma skräddare. Våra fotopartners erbjuder oss gratis fotografering. Enligt fotografen som fotade mig (som tillhör det absoluta toppskiktet, fotat bl.a Beyoncé) så är kameravinkeln väldigt vanlig och det är en ren tillfällighet att det är likt den bild du visar upp.
Citera
2013-01-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gustafsson
Den affärsverksamhet som jag var aktiv inom innan jag fyllde 18 år har jag officiellt tagit avstånd från då jag saknar intern auktoritet. Att investera i serieföretag är tänkt att bli hörnstenen i vår framtida Venture Capital Firm (officiell annonsering sker inom kort). Våra lobbyister arbetar hårt för att avreglera marknaden tillräckligt för att vi ska känna oss bekväma i marknaden. Det legala är under process i dagsläget.

Van Banco har följande inriktningar: Banking & Financial Services, Construction & Infrastructure, Real Estate, Aviation, Hotel Management Companies. För detaljerad information, besök http://vanbanco.com/

Hvor har du fått tak i pengene du investerer?
Citera
2013-01-06, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesperNilsson
Hvor har du fått tak i pengene du investerer?
Tidiga kapitalinjektioner från institutionella investerare har gjort det möjligt att betala ut hög kompensation till organisationens CEO. Istället för att spendera hela min lön på helikoptrar och hus (även om det blivit ett par stycken) som mediokra personer skulle ha gjort så använder jag lön till att köpa tillbaka andelar i mitt företag från mina tidigare investerare. Jag bestämde mig tidigt att jag inte ska bli en medelmåtta dollarmiljonär som sitter med hela sin nettoförmögenhet i jetplan, bilar och dylikt som sjunker i värde.
Citera
2013-01-06, 21:37
Medlem
Citat:
Tidiga kapitalinjektioner från institutionella investerare har gjort det möjligt att betala ut hög kompensation till organisationens CEO. Istället för att spendera hela min lön på helikoptrar och hus (även om det blivit ett par stycken) som mediokra personer skulle ha gjort så använder jag lön till att köpa tillbaka andelar i mitt företag från mina tidigare investerare. Jag bestämde mig tidigt att jag inte ska bli en medelmåtta dollarmiljonär som sitter med hela sin nettoförmögenhet i jetplan, bilar och dylikt som sjunker i värde.

Hur stor är din nettoförmögenhet i dagsläget?
Citera
2013-01-06, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maccan1234
Hur stor är din nettoförmögenhet i dagsläget?
Eftersom det rör sig om illikvida tillgångar så har jag inte ödslat tid på att göra subjektiva beräkningar.
Citera
2013-01-06, 22:40
Medlem
Citat:
Eftersom det rör sig om illikvida tillgångar så har jag inte ödslat tid på att göra subjektiva beräkningar.

Men du måste ju kunna ge en uppskattning? Annars känns du inte särskilt trovärdig.
Citera
2013-01-06, 23:13
Medlem
TrenchcoatPandas avatar
Citat:
Istället för att spendera hela min lön på helikoptrar och hus (även om det blivit ett par stycken) som mediokra personer skulle ha gjort så använder jag lön till att köpa tillbaka andelar i mitt företag från mina tidigare investerare..
Detta måste väl vara ett trollkonto?

Citat:
Att investera i serieföretag är tänkt att bli hörnstenen i vår framtida Venture Capital Firm (officiell annonsering sker inom kort).
Vad menar du med serieföretag? De som publicerar? De som distribuerar? De som säljer?
Citera
2013-01-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrenchcoatPanda
Detta måste väl vara ett trollkonto?
Ja, allt som förmedlas via "Mr.Gustafsson" är endast fiktiv eller inofficiell information.
Citat:
Ursprungligen postat av TrenchcoatPanda
Vad menar du med serieföretag? De som publicerar? De som distribuerar? De som säljer?
Jag syftade på en diversifierad portfolio där vi kommer att vara delaktiga i alla moment av processen för att minimera market exposure trots att vi investerar i en och samma huvudsektor.
Citera
2013-01-07, 02:13
Medlem
Citat:
Ja, allt som förmedlas via "Mr.Gustafsson" är endast fiktiv eller inofficiell information.
Jag syftade på en diversifierad portfolio där vi kommer att vara delaktiga i alla moment av processen för att minimera market exposure trots att vi investerar i en och samma huvudsektor.

Så på ren svenska så är detta ett trollkonto?
Citera
2013-01-07, 02:42
Medlem
Mr.Bonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polaren-Paer
Så på ren svenska så är detta ett trollkonto?
På ren svenska så är det uppenbarligen (med tanke på hur han formulerar sig) Olof själv men han vill inte juridiskt stå till svars för vad han säger, vilket kanske inte är så dumt eftersom att av allt att döma ägnar sig åt illegala bedrägerier osvosv. och hans disclaimers gör att inget han skriver kan användas mot honom i rättegång. Hittills så tyder allt på att det är Olof. Avataren och allt detta, vem fan (troll eller ej) lägger ner tid på att skriva så propert och göra avataren om inte självaste narcissisten Olof?
Citera
2013-01-07, 03:20
Medlem
Citat:
Användarnamnet (och därmedelst pseudonymen) "Mr.Gustafsson" är på intet sätt ansluten till en juridisk person ingendera representant för en intellektuell eller fysisk entitet.

I samband med att ha beviljat en PR-analytiker se över tråd nummer t1438006 på diskussionsforumet www.flashback.org så har bedömningen blivit den att dess innehåll kan komma till att åsamka skada på en eller flera av de berörda varumärkena samt påverka eventuella investerarrelationer.

I samförstånd med Van Banco Public Relations Sector så har jag valt att vid behov personligen besvara privatpersoners frågor på publika virtuella platser, detta för att eliminera många av de fördomar och rykten som ofrånkomligt genereras när ett företags tillväxt eskalerar så enormt som det har gjort på Van Banco, International. Vi är aktiva inom filantropi och vårt mål är att upprätthålla demokrati i utsatta områden, alla ska få sin röst hörd. Vi vill att detta ska gälla även här, så oavsett om du bär slips på jobbet och kör ferrari eller bär snickarbyxor och kör volvo - så får du nu din chans att interagera med ett globalt framträdande företag och få din röst hörd!

Så passa på, ställ dina frågor!

MR. OLOF GUSTAFSSON
Chief Executive Officer and Founder

Varför måste du skriva som en slipsnisse? Kuken växer varken irl eller på inet... och dååå är det riktigt riktigt illa. Trådnumret är dessutom 1438006 inte t1438006 xDD

Hur mycket tjäna Olof förra året?
Hade någon här inne velat föda herr Gustafssons barn? Om ja Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in