2022-01-04, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megalanthus
Roligt att deras github bara är en fork där de har ändrat readmen och det är allt som är gjort.

Dvs scam där de inte gjort ett skit
https://github.com/EscobarCash/ech

Vad menas med det. Är helt borta när det gäller crypto. 😂
Citera
2022-01-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Person1988
De har bara tagit koden från ripple/xrp copy pastat och ändrat texten i en fil.

De har ingenting mer än dåliga utskrifter.
Citera
2022-01-04, 18:40
Citat:

De har kopierat detta projekt och skrivit Escobar på det. https://github.com/ripple/rippled
Citera
2022-01-04, 18:42
Medlem
Tackar!
Citera
2022-01-04, 18:43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
En fork är en slags avknoppning av något redan existerande. Tänk typ BMW, en fork av 3-serien är BMW M3. Samma plattform fast med klara skillnader.

Fast i det här fallet så har dom egentligen inte gjort något annat än att ändra badgen på bakluckan.

Typ.
Citera
2022-01-04, 21:31
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Hur vet man det?
Har han gett sig tillkänna?

Det är väl ganska uppenbart då hans beteende följer vad som avslöjas här mm.
Citera
2022-01-04, 21:48
Medlem
Fanfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Hur vet man det?
Har han gett sig tillkänna?

Han har refererat till Flashback emellanåt. Dessutom har han vid ett tillfälle snabbt tagit bort en bild på en besöksbricka från Trumps installationsceremoni efter att en användare uppmärksammat att samma bricka hade sålts på Ebay tidigare under året. Vid ett annat tillfälle plockade han snabbt bort en unboxing-video av Escobar-telefonen publicerad under pseudonym då en användare påpekade att det tydligt gick att höra att det var Olof själv som packade upp telefonen.

Jag tror personligen att Olof lider av narcissistisk personlighetsstörning och törstar efter all typ av uppmärksamhet han kan få. Om Olof hittar någonting att läsa om sig själv kommer han att läsa det. Han lade upp en video på Youtube där han rosenrasande förklarade att svenska journalister var horor då de inte skrivit om dokumentären Olof Inc i tillräckligt stor omfattning. När en ensam journalist på SvD till slut nämnde dokumentären som en del av en sammanfattning av veckans TV-nyheter delade han artikeln på Twitter trots att detta var vad som fanns att läsa:

Citat:
Gustafsson framställer sig själv som en framgångsrik företagare, en miljonär som lever ett lyxigt jetset-liv. Men detaljerna kring Escobars produkter skvallrar om en annan verklighet i en i mångt och mycket sorglig skildring av en person som jag antar det är meningen att publiken ska skrocka gott och skadeglatt åt.
Senast redigerad av Fanfar 2022-01-04 kl. 22:00.
Citera
2022-01-04, 21:55
Citat:
People who are obsessed with celebrities tend to score lower on measures of cognitive ability

Cognitive performance is slightly reduced among those with higher levels of celebrity worship, according to a new study published in BMC Psychology.

Citat:
“We found a weak tendency for those who showed the strongest admiration for their favorite celebrity to have lower cognitive skills, suggesting that the earlier results were not due just to chance,” the authors of the study said. “Our results also support previous findings showing that excessive behaviors such as celebrity worshiping can possibly impair cognitive functioning, presumably due to the increased focus and energy invested in this behavior that becomes dominant in the individual’s life.”

Citat:
Previous research has found that celebrity worship is associated with addictive and problematic social media use.

https://www.psypost.org/2022/01/peop...-ability-62314
Citera
2022-01-04, 22:18
Medlem
https://youtu.be/X9hSDwh4WtY

Alltså gud i himmelen vad dum i huvudet han verkar vara… En ängels tålamod på Lundell, hade aldrig stått ut så länge… och Olofs lilla hangaround som hela tiden vill in i samtalet..
Citera
2022-01-05, 07:40
Medlem
Kanske dumma frågor då jag inte är så insatt när det gäller crypto. 😅
Vi leker med tanken att det inte skulle vara en scam.

Vad är det som skulle göra att värdet på EscobarCash skulle öka i värde?
Är det inte bättre att Olof istället behåller alla upptryckta sedlar o hoppas på mirakel?
Om jag köper av Svetlana som står som betalningsmottagre, ska hon då i sin tur köpa crypton genom tex Avanza?

Fattar inte. 😅😂
Citera
2022-01-05, 08:26
Medlem
McMakrills avatar
Citat:
Kanske dumma frågor då jag inte är så insatt när det gäller crypto. 😅
Vi leker med tanken att det inte skulle vara en scam.

Vad är det som skulle göra att värdet på EscobarCash skulle öka i värde?
Är det inte bättre att Olof istället behåller alla upptryckta sedlar o hoppas på mirakel?
Om jag köper av Svetlana som står som betalningsmottagre, ska hon då i sin tur köpa crypton genom tex Avanza?

Fattar inte. 😅😂
Är inte heller särskilt insatt, mer än att jag börjat investera lite i Bitcoin, men...

Vad ska de upptryckta monopolpengarna användas till? Om man köper 1 000 Escobar Cash, får man då både en fysisk "tusenlapp" o 1 000 i krypto i en wallet?
Citera
2022-01-05, 09:47
Medlem
megacrexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMakrill
Är inte heller särskilt insatt, mer än att jag börjat investera lite i Bitcoin, men...

Vad ska de upptryckta monopolpengarna användas till? Om man köper 1 000 Escobar Cash, får man då både en fysisk "tusenlapp" o 1 000 i krypto i en wallet?
Och vem accepterar en fysisk escobar-lapp som betalningsmedel eller löser in den mot gångbar valuta?
Än inte heller så insatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in