2021-12-31, 14:07
Medlem
Såg en dokumentär om Escobar Inc, och det såg ut som att han hade det hyfsat med deg trots allt.

Men lite skumt att han valde att bo i sitt barndomshem när han bodde i Sverige, en mycket liten trea, om jag minns rätt...

Men kan ha fel, så ta inte min post som information nu bara :-)
Citera
2021-12-31, 14:18
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Svaret på samtliga dina frågor ovan kan vara vilket som helst slumpmässigt ord i SAOL. Det finns ingen som helst logik eller rim och reson bakom den här "valutan" så de går inte att besvara.
Vem skulle vilja förfalska något sånt här?

Detta är något som Olofs febriga ADHD-hjärna har kommit fram med i ett maniskt skov. I bästa fall kan det vara någon lättlurad stackare som sänker pengar i detta men i övrigt så håller det värdet som det bacon jag precis åt till frukost.

Jag blir mer och mer övertygad om att de stora pengarna (jag tror att han dragit in ett försvarligt antal miljoner på diverse scams genom åren) ligger långt bakom honom och att det INTE var han som var hjärnan bakom det. Jag tror att Daniel Reitberg (eller vad han nu hette) inte hade samma psykiska åkommor och faktiskt kunde iscensätta riktiga bedrägerier. Det Olof nu gör är något helt annat och jag vet inte vad jag ska kalla det.

Vart intresserad av denna daniel reitberg. Han borde ju ha en del smaskigt att berätta om myto-olof.

Finns det mer info om mr.reitberg? Förmodligen ett alias
Citera
2021-12-31, 18:42
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Vart intresserad av denna daniel reitberg. Han borde ju ha en del smaskigt att berätta om myto-olof.

Finns det mer info om mr.reitberg? Förmodligen ett alias

Daniel Reitberg förefaller ha varit den som registrerade Escobar inc i Puerto Rico 2015 men innan dess registrerade han 2014 Globamente Inc i samma land. https://prcorpfiling.f1hst.com/CorpI...?c=343608-1511
Citera
2021-12-31, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Person1988
Nu låter du som Mofasti. 🤣🤣
Kodapan har kommit till sina sinnens fulla bruk på senare tid. Statlig media stämplar honom som legit. Alltså starlig media låter inte några lallare göra någon dokumentär som inte visar sanningen som den är.
Citera
2021-12-31, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Kodapan har kommit till sina sinnens fulla bruk på senare tid. Statlig media stämplar honom som legit. Alltså starlig media låter inte några lallare göra någon dokumentär som inte visar sanningen som den är.

Är du kvar i Colombia? Du verkar ha tackat nej till att möta andra FB:are där?
Citera
2021-12-31, 19:32
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Är du kvar i Colombia? Du verkar ha tackat nej till att möta andra FB:are där?

Jag tror varken han är i Colombia eller vågar träffa någon härifrån.
Liksom Olle så är det bara prat.
Citera
2021-12-31, 19:48
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Svaret på samtliga dina frågor ovan kan vara vilket som helst slumpmässigt ord i SAOL. Det finns ingen som helst logik eller rim och reson bakom den här "valutan" så de går inte att besvara.
Vem skulle vilja förfalska något sånt här?

Detta är något som Olofs febriga ADHD-hjärna har kommit fram med i ett maniskt skov. I bästa fall kan det vara någon lättlurad stackare som sänker pengar i detta men i övrigt så håller det värdet som det bacon jag precis åt till frukost.

Jag blir mer och mer övertygad om att de stora pengarna (jag tror att han dragit in ett försvarligt antal miljoner på diverse scams genom åren) ligger långt bakom honom och att det INTE var han som var hjärnan bakom det. Jag tror att Daniel Reitberg (eller vad han nu hette) inte hade samma psykiska åkommor och faktiskt kunde iscensätta riktiga bedrägerier. Det Olof nu gör är något helt annat och jag vet inte vad jag ska kalla det.
Efter att ha luskat lite nu då, så är Cashen med Elons ansikte en limited edition på 1000 exemplar, till salu för $5000 (E 5 000 000) De övriga valörerna har Pablos ansikte som logga.
Är Elon grejen bara en pisstake?
Citera
2021-12-31, 20:04
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Efter att ha luskat lite nu då, så är Cashen med Elons ansikte en limited edition på 1000 exemplar, till salu för $5000 (E 5 000 000) De övriga valörerna har Pablos ansikte som logga.
Är Elon grejen bara en pisstake?

OT
Jag frågar inte specifikt dig, men finns det nån fördel att ha en virtuell valuta fysiskt?
Jag är totalt okunnig i ämnet, men jag tycker att det missar poängen.

OnT
Bor Olof hos morsan, då han verkar "fly" rätt ofta så kanske det blir dyrt att ha lägenhet stående?
(Nej, jag tror inte att han har så mycket smet så han kan ha en lägenhet i varje stad)
Citera
2021-12-31, 20:42
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
OT
Jag frågar inte specifikt dig, men finns det nån fördel att ha en virtuell valuta fysiskt?
Jag är totalt okunnig i ämnet, men jag tycker att det missar poängen.
Fancy variant av vad som kallas "paper wallet" i stort sett.
Citera
2021-12-31, 23:04
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
OT
Jag är totalt okunnig i ämnet, men jag tycker att det missar poängen
Jag fattar ingenting heller, att ha en fysisk valuta känns konstigt. Men man borde kunna handla , köpa en kopp kaffe etc, med sin crypto via mobilen. Men marknaden verkar inte så sugen på en valuta som fluktuerar så från morgon till kväll. Olof är lite inne på det i boken.
Citera
2021-12-31, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag fattar ingenting heller, att ha en fysisk valuta känns konstigt. Men man borde kunna handla , köpa en kopp kaffe etc, med sin crypto via mobilen. Men marknaden verkar inte så sugen på en valuta som fluktuerar så från morgon till kväll. Olof är lite inne på det i boken.

Du verkar ju riktigt köpt Olof och hans bok!

Var det en sådan du fick istället för en Escobartelefon som du beställt?
Citera
2021-12-31, 23:17
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Du verkar ju riktigt köpt Olof och hans bok!

Var det en sådan du fick istället för en Escobartelefon som du beställt?
Vadå köpt ?? Den går ju och ladda ner på Escobar cash sidan gratis... Wtf..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in