2021-12-05, 23:33
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
Varför är tjocksmocken så fanatiskt fixerad av Jockiboii?
Han är besatt av folk som är framgångsrika i allmänhet, eftersom han själv vill vara framgångsrik, eller succéfull som han själv uttryckerdet. Det är därför han jämt hittar på att han ska "träffa Trump", låtsas känna Giuliani, och så vidare. Däremot hatar hatar HATAR han svenskar och Sverige, eftersom han är ett uppenbart socialt missfoster här hemma. Utomlands märks hans märkliga sätt att föra sig inte lika mycket, eftersom de tänker att det kanske beror på kulturella skillnader snarare än allvarlig psykisk störning.
Citera
2021-12-05, 23:40
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Han är besatt av folk som är framgångsrika i allmänhet, eftersom han själv vill vara framgångsrik, eller succéfull som han själv uttryckerdet. Det är därför han jämt hittar på att han ska "träffa Trump", låtsas känna Giuliani, och så vidare. Däremot hatar hatar HATAR han svenskar och Sverige, eftersom han är ett uppenbart socialt missfoster här hemma. Utomlands märks hans märkliga sätt att föra sig inte lika mycket, eftersom de tänker att det kanske beror på kulturella skillnader snarare än allvarlig psykisk störning.

Ah, tack för förklaringen, låter både logiskt och troligt.
Citera
2021-12-06, 00:47
Medlem
Citat:
Ja, så är det nog. Folk från samma kultur genomskådar snabbare.
Citera
2021-12-06, 00:58
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5076-C
Vissa saker vet jag såklart inte.
Men tycker det är fascinerande att ingen tror på något om honom.
Det är väl inte så fascinerande? Jag har flera gånger i tråden påpekat att jag själv är gammal skurk och bedragare och att jag känner igen alla tricks och finter Olof har kommit med hittills.

Hans stora misstag var att blanda sig in med Escobar. En grundregel i the con game är att ligga lågt och hålla sig under radarn. Att sätta klistermärken på sekunda telefoner, och sen inte ens skicka något är inte att ligga lågt och hålla sig under radarn.

Vad jag inte tror, är att han är en stor affärsman. Folk som sysslar med business är nämligen generellt sett ganska tillstyrda. Dom har i alla fall minst en skräddarsydd kostym i rätt storlek.
Citera
2021-12-06, 01:21
Medlem
BicOriginals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Om han nu är god för 55 miljarder dollar borde han väl ha råd att köpa lite större kläder. Är frågan om den där jackan ens går att knäppa. Var ju samma med hans kostym när han "hängde" med Trump, fick enbart knäppt en knapp.

Man knäpper bara översta knappen på en kavaj? Om det är en traditionell.

Nåväl

Går väl lätt att faktagranska de påstådda Pablo Picasso tavlorna? Samt vad kan första upplagan av Kalle Anka kosta?
Citera
2021-12-06, 01:28
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BicOriginal

Nåväl

Går väl lätt att faktagranska de påstådda Pablo Picasso tavlorna? Samt vad kan första upplagan av Kalle Anka kosta?
Du har förstås helt rätt om kavajknapparna förstås, om kavajen har två knappar så knäpper man enbart den övre. Det lite ironiska i allt detta är att det sägs att seden uppkom då någon gammal kung var just för fet för att knäppa även den undre knappen. Alla ville då göra som kungen och sedan dess har det varit praxis att bara knäppa den övre. Hur sant det är vet jag inte, men... Med det sagt så satt Olofs kavaj rent ut sagt för jävligt.
Citera
2021-12-06, 01:36
Medlem
Citat:
Jag ser verkligen ingenting som tyder på det! Upplys mig gärna.
Det var väl någon video på yt där han visade upp ett konto med några millar på. Någon annan kanske minns bättre, kan ha varit instagram live eller vad det heter också.
Citera
2021-12-06, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BicOriginal

Nåväl

Var väl runt 100k om jag inte minns fel Olle sålde sin Kalle etta för?
Citera
2021-12-06, 02:08
Citat:
Ursprungligen postat av badpope
Det var väl någon video på yt där han visade upp ett konto med några millar på. Någon annan kanske minns bättre, kan ha varit instagram live eller vad det heter också.

Jamen det där övertygade mig! Verkligen! Tack! Nu VET jag att Olof är miljonär.
Citera
2021-12-06, 02:09
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badpope
Olof ”skrev PHP i högstadiet” Gustafsson är nog hyfsat bekant med ”Inspect Element” i webbläsaren.
Citera
2021-12-06, 03:52
Medlem
Citat:
Olof ”skrev PHP i högstadiet” Gustafsson är nog hyfsat bekant med ”Inspect Element” i webbläsaren.
Mycket möjligt. Bryr mig inte speciellt. Tänkte vara schysst och nämna att det fanns en video bara. Ni som hänger här har säkert bättre koll
Citera
2021-12-06, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5076-C
Själva tv-klippet var för något halvår sen.
Sen håller jag med dig om att det finns mycket frågetecken. Finns säkert en anledning till det.

Vet inte allt, men baserat på det jag vet (rik/bilar/dyrt boende på marbella) väljer jag att tro på mycket. Och som jag sagt innan, hans approach i sociala medier, tror jag är helt medveten.
Du vet så mycket om att han är så rik och har så mycket saker men ändå är du lika dålig som Olof att producera något av substans. Du får gärna visa vad det är som gör att du vet att han är rik, allt vi får se är samma sak som alla andra Instagram influencers gör med diverse lyxresor och hyrda lyxleksaker för att försöka framstå som rik och framgångsrik. Går du in på Instagram så kan du hitta svenska tonårstjejer med mer imponerande livsstil med lyxigare resor, lyxhus och finare bilar.

Varför åker multimiljonären runt i en 10 år gammal budgetferrari som är det bland det billigaste alternativet? Det är en Ferrari för såna som inte har råd med en riktig Ferrari. Det är ännu ett exempel på någon som försöker måla upp en bild av att vara framgångsrik utan att faktiskt vara det.

Varför får vi aldrig se någon av hans dyra och exklusiva hem? Kan det vara för att det är något som är långt utanför hans budget som han hyr?

Varför får vi aldrig se något av substans?

Citat:
Varför är tjocksmocken så fanatiskt fixerad av Jockiboii?
För att Jocke är mer framgångsrik och har en mycket dyrare och finare Ferrari än honom samt har petat hål på hans feta ego. Typ samma anledning som han har något vendetta mot Martin Björk för att han skämta och skratta åt honom i Radio för 10+ år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in