2021-05-24, 01:16
Medlem
Vilka rättigheter sitter mannen ens på? Någon annan nyfiken kanske förstår sig bättre på det här än mig!

Först en webbsökning på "international trademark search" vilket gav följande som första resultat:
https://www3.wipo.int/branddb/en/

Med en enkel sökning på "Pablo Escobar" utan ""tecken dyker det upp ca 10 registreringar som ESCOBAR INC står som holder på. Samt en ny ansökan som ej godkänts än? Dock verkar detta endast vara gällande i USA som jag förstår det?

www3.wipo.int verkar ha fått sin information från USPTO.
https://www.uspto.gov/trademarks/search

Söker man hos USPTO med ESCOBAR INC som owner under "Basic Word Mark Search (New User)" finner man utöver samma som hos wipo.int även gamla registreringar som ej längre är aktiva. bla registrering på namnet "Narcos" som numera ägs av Narcos Productions.

Dock hittar jag inget någonstans överhuvudtaget på att Escobar inc skulle äga någon form av rättighet till Olof K Gustafsson. Något som han själv påstod att dom skulle göra ca 14:30 in i reallokals youtubevideo med en snickare kallad Joz.
Citera
2021-05-24, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engel91
FÖRTAL! Rena fantasier från Liam M! Hur korkad får man ens vara? Vilka smutsiga lögner i dessa två "expose" videos. Inte mycket som stämde. Jo, namnet Olof G, stämmer. Men resten är ju bara rent förtal! Vilket sammanträffande att Jocke & Jonna (deras kanal) är bland de första att kommentera på båda. Är det en slump? Knappast. Nej, folk förstår nog inte att om man ger sig in i leken så får man leken TÅLA. Detta gäller även luffare som ANJO/Pontus Björlund, som jag hört ska släppa något "avslöjande" snart. Ingen smart individ vill frivilligt startar ett bråk med El Silencio eller Escobar Inc. De kommer alla att ångra sig en vacker dag.

Vet du det som är bra? Det är inte förtal då det är sanningen.
Senast redigerad av hubbabubblor 2021-05-24 kl. 09:39.
Citera
2021-05-24, 10:00
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubblor
Vet du det som är bra? Det är inte förtal då det är sanningen.

Fel fel fel...
Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning

Sanningen är/kan också förtal.
Förtal är ingen lag om där man ljuger eller inte.
Citera
2021-05-24, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Fel fel fel...
Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning

Sanningen är/kan också förtal.
Förtal är ingen lag om där man ljuger eller inte.
Skrev lite väl kort och tänkte enbart på USA få tjockisen tror sig kunna stämma folk där.

Citat:
Under the United States law, a statement cannot be held to be actionable as slanderous or libelous if the statement is true; the substantial truth doctrine extends this protection by holding that a statement with "slight inaccuracies of expression" do not make the alleged libel false.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Substantial_truth

Kunde varit tydligare och det tar jag på mig.
Citera
2021-05-24, 16:28
Medlem
Dumrasken kör på och viker sig inte, kan bli en rolig fortsättning!

https://www.youtube.com/watch?v=IzzAHcAcSDI

Olof hävdar att han har utnyttjat alla dumma svenska influensers (fast han absolut inte var ute efter fame).

https://mobile.twitter.com/olof_gust...48590844121088

"Sjukt najs känsla när man utnyttjade alla fejk kändisar i Sverige som en använd avdankad sprucken kondom och alla dem rackarna bjöd upp flera veckor av sin tid för att promota mig gratis. Haha, Svenska influencers är losers thats it mannen. Bor rent free hos många nu ett bra tag."

Spär väl på teorin om att tjock-olle planerar en ny scam
Citera
2021-05-24, 16:52
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blurrry13
Dumrasken kör på och viker sig inte, kan bli en rolig fortsättning!

https://www.youtube.com/watch?v=IzzAHcAcSDI

Olof hävdar att han har utnyttjat alla dumma svenska influensers (fast han absolut inte var ute efter fame).

https://mobile.twitter.com/olof_gust...48590844121088

"Sjukt najs känsla när man utnyttjade alla fejk kändisar i Sverige som en använd avdankad sprucken kondom och alla dem rackarna bjöd upp flera veckor av sin tid för att promota mig gratis. Haha, Svenska influencers är losers thats it mannen. Bor rent free hos många nu ett bra tag."

Spär väl på teorin om att tjock-olle planerar en ny scam

Ja han har erkänt nu att allt var skitprat vad jag förstod. Som jag skrev förut undrar jag nu vad de kriminella dräggen gör som glorifierat honom och trott på allt. Själv säger jag I told you so ! Han är en mupp på heltid bara att erkänna
Citera
2021-05-24, 21:13
Medlem
Hur ligger det till med dessa bilder/filmer på när fettot åker privatjet? Någon som debunkat det?
Citera
2021-05-25, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16255
Så vad är ursäkten denna gång till att Olof glider gammal billig sketen Cadillac istället för sådant som en miljardär annars glider i😂
Inte för att jag tror på Olofs mytomanberättelser, men det är ju inte så konstigt att en kille som inte har eget garage kör runt i en "beater" och ställer de finare bilarna i ett hyrt garage. Man ställer inte en Rolls eller en Ferrari på gatan oavsett årsmodell eller färgen på lacken.
Citera
2021-05-25, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingboende
Inte för att jag tror på Olofs mytomanberättelser, men det är ju inte så konstigt att en kille som inte har eget garage kör runt i en "beater" och ställer de finare bilarna i ett hyrt garage. Man ställer inte en Rolls eller en Ferrari på gatan oavsett årsmodell eller färgen på lacken.
Jo, om man är stenrik så gör man det.
Citera
2021-05-25, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseK0ngo
Jo, om man är stenrik så gör man det.
Hahaha, nej, det gör man inte...
Citera
2021-05-25, 00:32
Medlem
Citat:

Nä precis man ställer de inte på gatan.

Man ställer de i sitt privata garage eller på sin uppfart bakom grind, som människor med riktiga pengar gör. Eller även vanliga svenssons för den delen också...

Miljardär, my ass...
Citera
2021-05-25, 00:35
Medlem
Citat:
Hahaha, nej, det gör man inte...
M

Med tanke på hur mycket Olof gillar att skryta och spela rik så är det ett under att han skulle frivilligt köra runt med en sketen Cadillac istället för Ferrari.

Luftslottet har rasat.

Tror du på tomten också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in