2021-05-07, 15:29
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hompa
😂😂😂 Klockrent.

Han sitter dock i olika storlekar på bock skägg å t-shirts i planen
Citera
2021-05-07, 16:33
Medlem
Hompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Han sitter dock i olika storlekar på bock skägg å t-shirts i planen
Men visst är det fantastiskt att möjligheten ens finns.

Lyssnade på ännu en intervju där han säger att han vid tre olika tillfällen hotat personer med en AK47 och gjort sig skyldig till 417,3. Det straffet ger "imprisonment in the state prison for 16 months or two or three years or by imprisonment for 16 months or two or three years and a three thousand dollar ($3,000) fine."
Han skulle alltså gjort detta brott TRE ggr o fick då livstids fängelse, men han fick chansen att köpa sig fri, men då ingen ville betala borgen (om han har så mycket pengar skulle han kunna betala sin borgen själv kan tyckas) för hans frigivning så var han tvungen att "låna" pengar av den ryska maffian. Undrar hur den avbetalningsplanen ser ut?

Olof är ju en fantastisk upplevelse.

https://lawlink.com/research/codes/2...-section-417-3
Senast redigerad av Hompa 2021-05-07 kl. 16:42.
Citera
2021-05-07, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Fast va? Du tror att det är så förtal fungerar? Att man muckar gräl på internet med någon över flera månader, och när personen svarar stämmer man honom "i USA" och får pengar? Du tänker inte att Jockiboi skulle kunna stämma Olof tillbaka lika lätt då? Och vari ligger själva förtalet från Jockibois sida?

Att Olof ställer den här frågan handlar enbart om att han flamsat så länge på sociala medier nu att han förstår att det enda han kan göra som genererar att någon öht nämner honom nu är att antingen prata om Jockiboi (klassiskt "ny influencer"-trick att bara namedroppa kändisar och rida på deras våg) eller att lämna in ytterligare en utsiktslös stämningsansökan i USA som någon får avslå direkt (breakit kommer iaf skriva minst en artikel om varje misslyckad Olof-stämning).

Men visst, det är 100% möjligt för Olof att stämma någon. Däremot 0% möjlighet att någon blir dömd för det Olof stämt dom för. Så om hans plan är att slå nåt slags rekord i nerlagda stämningsansökningar är han väl på rätt spår...
Precis, menar inte att själva stämningen faktiskt kommer lyckas. Men att starta igång en process som tröttar ut Jockiboi och slösar massor av hans tid så han tillslut går med på en förlikning och betalar en mindre summa till Olof bara för att han ska sluta. Enkla och lätta pengar på ett scam.

I övrigt förundras jag över att i ALLA intervjuer han har varit med i så har INGEN frågat om Escobar Phone som var ett så tydligt uppenbart scam? Varför frågar ingen ut han om det?
Citera
2021-05-07, 16:47
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hompa
Men visst är det fantastiskt att möjligheten ens finns.

Lyssnade på ännu en intervju där han säger att han vid tre olika tillfällen hotat personer med en AK47 och gjort sig skyldig till 417,3. Det straffet ger "imprisonment in the state prison for 16 months or two or three years or by imprisonment for 16 months or two or three years and a three thousand dollar ($3,000) fine."
Han skulle alltså gjort detta brott TRE ggr o fick då livstids fängelse, men han fick chansen att köpa sig fri, men då ingen ville betala borgen (om han har så mycket pengar skulle han kunna betala sin borgen själv kan tyckas) för hans frigivning så var han tvungen att "låna" pengar av den ryska maffian. Undrar hur den avbetalningsplanen ser ut?

https://lawlink.com/research/codes/2...-section-417-3

Det va dock då han inte va rik
Han va inte rik i usa de första åren

Sen att låna pengar
Kan ju vart någon kompis som hade kontakter
Tror ej man ringer - hej jag sitter här å kan jag låna pengar

Du betalar av bara , eller hur tänkte du ?
Många kriminella hänger inte utanför korvkiosken om du trodde det
Citera
2021-05-07, 17:32
Medlem
Hompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Det va dock då han inte va rik
Han va inte rik i usa de första åren

Sen att låna pengar
Kan ju vart någon kompis som hade kontakter
Tror ej man ringer - hej jag sitter här å kan jag låna pengar

Du betalar av bara , eller hur tänkte du ?
Många kriminella hänger inte utanför korvkiosken om du trodde det

Men va fan. Han fick köpa sig fri från livstids fängelse. Hur många får det? Och han hade tydligen sina egna kontakter med ryska maffian som typ kleti o pleti har (då enligt dig när han inte var rik). Men då funderar jag på hur mycket han var tvungen att låna då han inte hade råd själv. Var det en miljon, två, tio? Och varför ska ryska maffian låna ut till ngn som jag tror i deras ögon en helt obetydlig svensk.
Låter ju helt fantastisk.

https://angelsbailbonds.com/californ...nd-calculator/
Senast redigerad av Hompa 2021-05-07 kl. 17:38.
Citera
2021-05-07, 17:45
Medlem
Patrikj95s avatar
Jag kommenterar sällan på flashback då jag inte är i lika låg rang som er losers här.

Men ! Nu måste jag skriva av mig.

Hur fattar ni inte bönder att Olof är äkta vara? Det tog mig 3 minuter av googlande för att både läsa artiklar samt se över hans historik. Grabben har jobbat sig upp till att bli VD över en av historiens största knarkkung, och nu vill Roberto Escobar att Olof promotar hans namn i Sverige.

Sålänge escobar vill att olof ska synas och göra marknadsföring kring hans namn så kommer ni se honom , sen när showen är över kommer han försvinna lika snabbt.

Olof blev miljonär vid 16 års ålder , han var inblandad i 4 företag vid 17 års ålder. Han tog examen ett år tidigare i gymnasiet för att spara tid och planerade på att plugga på Handelshögskolan och bli jurist.

Olof är med andra ord imte så iq befriad , långt ifrån.

Men kul de flesta här som jobbar på Ica och har komvux studier att plugga ikapp i framtiden inte fattar det
Citera
2021-05-07, 17:54
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrikj95
Jag kommenterar sällan på flashback då jag inte är i lika låg rang som er losers här.

Hur fattar ni inte bönder att Olof är äkta vara? Det tog mig 3 minuter av googlande för att både läsa artiklar samt se över hans historik. Grabben har jobbat sig upp till att bli VD över en av historiens största knarkkung, och nu vill Roberto Escobar att Olof promotar hans namn i Sverige.

Sålänge escobar vill att olof ska synas och göra marknadsföring kring hans namn så kommer ni se honom , sen när showen är över kommer han försvinna lika snabbt.

Olof blev miljonär vid 16 års ålder , han var inblandad i 4 företag vid 17 års ålder. Han tog examen ett år tidigare i gymnasiet för att spara tid och planerade på att plugga på Handelshögskolan och bli jurist.

Men kul de flesta här som jobbar på Ica och har komvux studier att plugga ikapp i framtiden inte fattar det

Du har inte läst tråden ser jag! Det är bevisat att han är en bedragare, vilket vi har visat hur mycket som helst!

Fast har du något som säger att det ej stämmer, så är du välkommen visa upp det.
Citera
2021-05-07, 18:07
Medlem
Hompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrikj95

Du kanske ska läsa tråden och kom gärna med konkreta bevis.
-Var finns det info att han var miljonär vid 16?

-Var hittar du seriös info om hans bravader förutom på skumma sidor som ingen vet adressen till?

Han är VD för Escobar Inc som livnär sig på att scamma och stämma folk.
Det riktiga Escobar Inc dog tillsammans med Pablo när han blev skjuten.

Jag vill bli överbevisad innan jag ändrar uppfattning.
Citera
2021-05-07, 18:28
Medlem
Rekas avatar
Avnjöt lite slumpmässiga live-sändningar av Kung Olof när jag halkade in på en riktigt mysko lirare vid namn Elvis.
Elvis kör med samma uttryck som O och flashar med fejk-klockor och fejkdollarsedlar.

Endera driver Elvis med Olof, eller så vill Elvis vara som Olof (jag misstänker det senare).
Någon som vet mer om denna Elvis?

https://www.youtube.com/watch?v=WP57TU7-WVs
Senast redigerad av Reka 2021-05-07 kl. 18:30.
Citera
2021-05-07, 18:57
Medlem
Hompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Avnjöt lite slumpmässiga live-sändningar av Kung Olof när jag halkade in på en riktigt mysko lirare vid namn Elvis.
Elvis kör med samma uttryck som O och flashar med fejk-klockor och fejkdollarsedlar.

Endera driver Elvis med Olof, eller så vill Elvis vara som Olof (jag misstänker det senare).

Nu är vi lite offtopic, men varsågod.
https://youtu.be/8gDFlQVHy0k
Citera
2021-05-07, 18:57
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka

Han har alltid varit sådan. Innan Olof dök upp så var han Lundells fanboy. Deltagit i en del av Jockes program.
Rappare.. Jag har inget emot Elvis men han är ung och har nog blivit lite utnyttjad kan jag tycka.
Någon annan vet säkert mer.
Citera
2021-05-07, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Han lägger bevisligen upp videos från privatjet.

Hur skulle han kunna fejka det ? Nej jag tror många är avundsjuka bara . Riktigt gött att ngn äntligen sätter mupparna Jockeboi och Jan Emanuel på plats .

Tror mest att de som tycker Olof är cool för att han hatar på Jocke, Jan och diverse är avundsjuka på alla de sistnämnda och därför tycker om det :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in