2025-05-05, 12:23
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Tror inte på en plea bargain deal.

Det hade varit mer sannolikt om det rört sig om rent ekonomisk brottslighet utan fysiska offer, då hade det varit staten han försökt blåsa, nu är det ett stort antal privatpersoner, det minskar sannolikheten för en plea bargain deal väsentligt.

Dessutom måste juvelen Olof K erkänna brotten för att få en plea bargaim deal och det lär ju liksom inte ingå i hans diagnos att erkänna att han gjort fel.

"Utan fysiska offer?...?

Så du menar att privatpersoner inte anses som offer i bedrägerimål? Då får du nog ta och läsa på ordentligt min vän. Finns till och med en enskild kategori i Federal Sentencing Guidelines som ökar riktlinjen på rekommenderad tidslängd gällande straffet som ökar ju fler offerna är.

Nej, här är du helt ute och cyklar.

Dock hoppas även jag att idioten tackar nej till en deal.
Citera
2025-05-05, 12:28
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
"Utan fysiska offer?...?

Så du menar att privatpersoner inte anses som offer i bedrägerimål? Då får du nog ta och läsa på ordentligt min vän. Finns till och med en enskild kategori i Federal Sentencing Guidelines som ökar riktlinjen på rekommenderad tidslängd gällande straffet som ökar ju fler offerna är.

Nej, här är du helt ute och cyklar.

Dock hoppas även jag att idioten tackar nej till en deal.

Fast det är ju exskt vad jag skriver! Du missade att det står OM.

"Det hade varit mer sannolikt om det rört sig om rent ekonomisk brottslighet utan fysiska offer, då hade det varit staten han försökt blåsa, nu är det ett stort antal privatpersoner, det minskar sannolikheten för en plea bargain deal väsentligt."

Om vi inte förenades i vårt ogillande av Olof K så hade jag lagt till en faceplantsmiley!

Läs mitt inlägg en gång till eller två så ser du att jag skriver det du också menar.
Citera
2025-05-05, 13:06
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Fast det är ju exskt vad jag skriver! Du missade att det står OM.

"Det hade varit mer sannolikt om det rört sig om rent ekonomisk brottslighet utan fysiska offer, då hade det varit staten han försökt blåsa, nu är det ett stort antal privatpersoner, det minskar sannolikheten för en plea bargain deal väsentligt."

Om vi inte förenades i vårt ogillande av Olof K så hade jag lagt till en faceplantsmiley!

Läs mitt inlägg en gång till eller två så ser du att jag skriver det du också menar.

Visst, jag kanske läste fel men om 96%-98% av de federala fallen avgörs med en Plea Bargain så kan du omöjligt ha rätt hur du än vrider och vänder på det så den där faceplanten hade nog inte landat så väl i vilket fall som helst. Med eller utan fysiska offer så blir det så gott som alltid en plea deal.

Vi får bara avvakta och se vad som händer i Olofs fall.
Senast redigerad av Novus4212 2025-05-05 kl. 13:10.
Citera
2025-05-05, 13:15
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Visst, jag kanske läste fel men om 96%-98% av de federala fallen avgörs med en Plea Bargain så kan du omöjligt ha rätt hur du än vrider och vänder på det så den där faceplanten hade nog inte landat så väl i vilket fall som helst. Med eller utan fysiska offer så blir det så gott som alltid en plea deal.

Vi får bara avvakta och se vad som händer i Olofs fall.

Ja och jag tror inte på att de begär Olof K utlämnad från Spanien för att sedan erbjuda en plea bargain, och det förutsätter ju dessitom att Olof K erkänner sig skyldig vilket hans ego förbjuder.

Men i finkan lär han hamna även om det blir en plea bargain deal.
Citera
2025-05-05, 13:18
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ja och jag tror inte på att de begär Olof K utlämnad från Spanien för att sedan erbjuda en plea bargain, och det förutsätter ju dessitom att Olof K erkänner sig skyldig vilket hans ego förbjuder.

Men i finkan lär han hamna även om det blir en plea bargain deal.

Att han blir utlämnad från Spanien har noll betydelse gällande plea deal. Är väldigt många som har blivit utlämnade och tagit plea deal. Så gott som alla blir erbjudna en plea deal. Åklagaren slipper jobba röven av sig. Skattebetalarna sparar in en jävla massa pengar. Och mycket annat.

Så det blir definitivt en plea deal erbjuden men om Olof är så smart att han tar den eller ej är en helt annan femma.
Citera
2025-05-05, 13:22
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Att han blir utlämnad från Spanien har noll betydelse gällande plea deal. Är väldigt många som har blivit utlämnade och tagit plea deal. Så gott som alla blir erbjudna en plea deal. Åklagaren slipper jobba röven av sig. Skattebetalarna sparar in en jävla massa pengar. Och mycket annat.

Så det blir definitivt en plea deal erbjuden men om Olof är så smart att han tar den eller ej är en helt annan femma.

Och hur många år i fängelse blir dealen tror du?
1000 år skulle ju vara under hälften av vad Olof fruktar.
Citera
2025-05-05, 13:26
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Och hur många år i fängelse blir dealen tror du?
1000 år skulle ju vara under hälften av vad Olof fruktar.

Jag har hela tiden sagt att det kommer att ligga på 4-5 år när domen har fallit. Att man signar en deal som ger 10-12 år i riktlinje betyder inte att domaren måste döma inom denna tidsram utan har egen diskretion på vilken tid som ges.

I detta fall hoppas jag att jag har fel och en del kanske tyder på att USA inte kommer att gå på den snälla linjen. Olof har gjort allt för att motsätta sig en utlämning samt även försökt få sig själv utlämnad till Sverige i en desperat åtgärd.

Jag vill hoppas och tro att detta ger honom mer tid. Men det är också upp till domaren som person hur hen ser det hela.
Citera
2025-05-06, 14:51
Medlem
novastorm1918s avatar
Citat:
Tror inte på en plea bargain deal.

Det hade varit mer sannolikt om det rört sig om rent ekonomisk brottslighet utan fysiska offer, då hade det varit staten han försökt blåsa, nu är det ett stort antal privatpersoner, det minskar sannolikheten för en plea bargain deal väsentligt.

Dessutom måste juvelen Olof K erkänna brotten för att få en plea bargaim deal och det lär ju liksom inte ingå i hans diagnos att erkänna att han gjort fel.

Jag är inne på samma spår som du. Jag tror inte att Olof kommer att acceptera en plea deal. I Olofs värld existerar det helt enkelt inte att han skulle ha gjort något fel. I hans huvud är han oskyldig – och därmed också övertygad om att han kommer bli frikänd, trots att alla bevis talar emot honom.

Detta är typiskt för narcissister att aldrig kunna erkänna sin egen skuld. Enligt deras synsätt är det alltid omgivningen som har gjort fel. Olof är utan tvekan 10 av 10 på narcissistskalan.
Citera
2025-05-06, 15:11
Medlem
novastorm1918s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanfar
Olofs advokat ansökte om att flytta rättegången från 20 maj till 22 juli för att hinna förbereda ett försvar, vilket blev godkänt.

https://gofile.io/d/4RSu0c

Jävlar vad sjukt! 48 000 sidor dokument..!! Det är ju helt brutalt.. I Sverige brukar förundersökningar inför t.ex grova skattebrott innehålla max 3000-4000 sidor, och som är betydligt mer komplexa mål än i Olofs fall. Jag förstår att dom behöver skjuta fram rättegången med det materialet att gå igenom

There is currently approximately 48,000 pages of discovery, which includes
law enforcement reports, bank and financial records, emails, and
audio-video recordings.
Citera
2025-05-06, 15:29
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novastorm1918
Jag är inne på samma spår som du. Jag tror inte att Olof kommer att acceptera en plea deal. I Olofs värld existerar det helt enkelt inte att han skulle ha gjort något fel. I hans huvud är han oskyldig – och därmed också övertygad om att han kommer bli frikänd, trots att alla bevis talar emot honom.

Detta är typiskt för narcissister att aldrig kunna erkänna sin egen skuld. Enligt deras synsätt är det alltid omgivningen som har gjort fel. Olof är utan tvekan 10 av 10 på narcissistskalan.

En plea deal går ju inte att överklaga heller och Olof K ska ju driva detta till instansen över översta instansen och lite till eftersom han är 100% oskyldig.
Citera
2025-05-06, 16:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanfar
Olofs advokat ansökte om att flytta rättegången från 20 maj till 22 juli för att hinna förbereda ett försvar, vilket blev godkänt.

https://gofile.io/d/4RSu0c

Vad kan videobeviset bestå i?

Reklamfilmer för Escobar phone?
Citera
2025-05-07, 22:11
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Jag gissar Under 5 år.
Jag gissar på mellan 5 och 10, i över delen av den skalan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in