Citat:
Ursprungligen postat av
thinkmachine
Kan kommentera mitt eget inlägg om att Golof kommer dyka upp på någon av de sökmotorer som finns för häktade i LA och federalt. Det är inte säkert. Det kan vara så att han anses vara häktad genom US Marshals försorg och de har ingen sökmotor för sina frihetsberövade.
Om den federala sökmotorn för häktade som finns på denna url:
https://www.bop.gov/mobile/find_inmate/byname.jsp
Det är alltså inte säkert att det kommer gå att söka fram Golof där. Ej heller på LA County jail.
En sak jag funderar på, hur vet vi att det är i LA som han ska ställas inför rätta? När jag googlar andra som lämnats ut till USA så verkar de flesta av dem ställas inför rätta i federal court i Houston, Texas.
Cred where cred is due, så att säga. Du är en av Flashbacks intressantaste skribenter.
Det behöver inte vara US Marshalls som kommer över men brukar vanligtvis vara det. Kan även vara "vanliga" FBI-agenter.
Du är under US Marshalls supervision (dessa jobbar direkt under en federal domare och är dom ända i USA som har rätt att gripa en president om så skulle vara) fram tills dess att du kommer in i BOP systemet (fängelse). Efter det tar det ett par dagar innan online systemet uppdateras.
Pumpas Olof på information kan Olof sättas i ett bevakat hotellrum och då är han fortfarande utanför BOP systemet så det syns inte. Så dröjer en registrering i Inmate Locator online kan det tyda på, men behöver inte att vara, att Olof sjunger som en kanariefågel.
Time will tell......