2025-03-29, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Varför väljer svenska myndigheter att inte hjälpa Olof K på samma sätt som man hjälpte Annika Östberg?

För att alla vet att han är en vidrig människa?
Citera
2025-03-29, 00:13
Medlem
Citat:
Varför väljer svenska myndigheter att inte hjälpa Olof K på samma sätt som man hjälpte Annika Östberg?
Hon satt 28 år i USA innan hon fick föras över och det tog många års förhandlingar innan det skedde.
Citera
2025-03-29, 00:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
För att alla vet att han är en vidrig människa?
Jag håller med att han var stor i orden och liten på jorden( även om han var fet).
Tror själv att svenska myndigheter vill ha honom bakom galler i utlandet tills han blir ödmjuk.
Sverige hyr säkert fängelseplatser utomlands.
Citera
2025-03-29, 00:18
Avstängd
Jag tänkte att hans liv kan bli en Netflix-serie men då är det bara livet bakom galler som är det mest intressantaste att titta på. Att han varit stor i orden och liten på jorden har inget värde.
Citera
2025-03-29, 02:39
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Det har redan avhandlats av undertecknad. Sök i tråden så får du en utförlig förklaring. Casen går inte ett jämföra.
Citera
2025-03-29, 02:41
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Beror väl på lite vilket typ av plan USA använder till fångtransporter tänker jag men han kanske åker reguljärt som alla andra?

Tack för dina killgissningar.

Det flygs reguljärt och, nej, det behöver inte vara Amerikanska flygbolag.

Vid tillfällen så chartras mindre flygplan för transporter.
Citera
2025-03-29, 02:47
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Kan kommentera mitt eget inlägg om att Golof kommer dyka upp på någon av de sökmotorer som finns för häktade i LA och federalt. Det är inte säkert. Det kan vara så att han anses vara häktad genom US Marshals försorg och de har ingen sökmotor för sina frihetsberövade.

Om den federala sökmotorn för häktade som finns på denna url: https://www.bop.gov/mobile/find_inmate/byname.jsp

Det är alltså inte säkert att det kommer gå att söka fram Golof där. Ej heller på LA County jail.

En sak jag funderar på, hur vet vi att det är i LA som han ska ställas inför rätta? När jag googlar andra som lämnats ut till USA så verkar de flesta av dem ställas inför rätta i federal court i Houston, Texas.
Cred where cred is due, så att säga. Du är en av Flashbacks intressantaste skribenter.

Det behöver inte vara US Marshalls som kommer över men brukar vanligtvis vara det. Kan även vara "vanliga" FBI-agenter.

Du är under US Marshalls supervision (dessa jobbar direkt under en federal domare och är dom ända i USA som har rätt att gripa en president om så skulle vara) fram tills dess att du kommer in i BOP systemet (fängelse). Efter det tar det ett par dagar innan online systemet uppdateras.

Pumpas Olof på information kan Olof sättas i ett bevakat hotellrum och då är han fortfarande utanför BOP systemet så det syns inte. Så dröjer en registrering i Inmate Locator online kan det tyda på, men behöver inte att vara, att Olof sjunger som en kanariefågel.

Time will tell......
Citera
2025-03-29, 03:00
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:

Varför skulle de? Fetknoppen och mytomanen har ju snackat så mycket skit om Sverige så fort han kunnat och tillbringat mer tid utomlands än i Sverige, så varför skulle då Sverige hjälpa honom? Hade han bott i Sverige 98 procent av tiden och varit mer ödmjuk så hade nog Sverige gladeligen hjälpt honom.
Jag själv har varit på resande fot och tillbringat mycket tid i mellanamerika de senaste åren. Inte fasen skulle jag kräva att Sverige hjälpte mig om det hände mig något. Jag har ju inte bott där de senaste 25 åren...
Citera
2025-03-29, 03:03
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshan
Detta är sjukt ändå. Tänk hur livet kan vända. Jag undrar hur han mår.

Förhoppningsvis så uselt att fetknoppen tar livet av sig så vi slipper eländet.
Citera
2025-03-29, 03:04
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Jag funderar varför Svetlana har rensat sin Insta. Har hon inget att dölja och har egna pengar varför har hon då stängt alla sina inlägg där hon reste världen över, åt exklusiv mat, bodde på lyxiga hotell och spenderade stora belopp på märkessaker. Om jag gissar så har hon haft tillgång till pengarna som Olof har lurat till sig och nu är hon rädd att åka dit för medhjälp. Tog en bild på hennes Insta som visar några av de ställen hon har åkt till nu när Olof var häktad i Spanien.
https://imgur.com/4Fk9eUk

Varför har inte Svettisen åkt hem till Ryssland?
Citera
2025-03-29, 03:05
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Kan det då bli dödsstraff?

Förhoppningsvis.
Citera
2025-03-29, 03:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Varför skulle de? Fetknoppen och mytomanen har ju snackat så mycket skit om Sverige så fort han kunnat och tillbringat mer tid utomlands än i Sverige, så varför skulle då Sverige hjälpa honom? Hade han bott i Sverige 98 procent av tiden och varit mer ödmjuk så hade nog Sverige gladeligen hjälpt honom.
Jag själv har varit på resande fot och tillbringat mycket tid i mellanamerika de senaste åren. Inte fasen skulle jag kräva att Sverige hjälpte mig om det hände mig något. Jag har ju inte bott där de senaste 25 åren...

Håller med dig. Han var mer amerikan än svensk. Få se om hans kompis Trump kan benåda honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in