2024-12-30, 11:13
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemKiloGuld
Så snart Golof är i staterna och åtalet inleds så ska du få några namn. Jag väntar med spänning. Gissningsvis är det offer som betalade på annat sätt än genom Klarna.

Mata inte trollet. Det finns en anledning till varför ingen annan svarar idioten squid. Hen gör bort sig hela tiden så det bara blir tragiskt.

Det finns namngivna offer och det genomfördes testköp också som en del av utredningen. Som du säger. det kommer att komma fram men jag vill minnas ett det fanns en pdf i denna tråd (förundersökning/liknande?) där det angavs både det ena och det andra med olika namn och vilka konton som hade varit involverat, med mera.

Alltså, en gedigen utredning.

Men sådant har bläckfisken en viss förmåga av att bekvämt "glömma bort" och när hen har gjort bort sig tillräckligt så försvinner hen ett bra tag så att hans inlägg försvinner i historiken och sen börjar idiotin igen med nya aktörer.

Så det är ganska lätt att undvika skiten genom att bara ignorera idioten men det är givetvis upp till dig.

Gott Nytt!

EDIT:
https://youtu.be/Udw9epodM3Y?t=27

Från Olofs egen advokat.
Citera
2024-12-30, 11:23
Medlem
Som jag förstod det så ville FBI få en telefon av Youtubern Marques Brownlee för att få bevis att det var omöjlighet att sälja en rebrandad Samsung telefon för ett så litet belopp som Olof sålde dom för. D.v.s. bedrägeriet var solklart från första början.
Citera
2024-12-30, 12:45
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Som jag förstod det så ville FBI få en telefon av Youtubern Marques Brownlee för att få bevis att det var omöjlighet att sälja en rebrandad Samsung telefon för ett så litet belopp som Olof sålde dom för. D.v.s. bedrägeriet var solklart från första början.
Det är rör sig inte om en äkta Samsung ifrån butikshyllan som blivit rebrandad
Den är ett hopplock av andrasorterings elektronik ifrån mobil marknaden i Shenzhen, det var det som var hela affärsiden. Det fanns väl planer på att monteringen skulle ske i USA om jag inte minns fel.
Det hade dock varit fel och säkert brottsligt att sälja dessa som äkta Samsungs. Även om flertalet komponenter kommer ifrån den riktiga Samsung fabriken.

EDIT.
Lite om hur det ser ut på den specifika elektronikmarknaden.
https://www.facebook.com/watch/?v=50...132&vanity=cnn
Senast redigerad av Giant Squid 2024-12-30 kl. 13:33.
Citera
2024-12-30, 12:54
Medlem
Krimkolls avatar
Svettis är i alla fall lite gullig till skillnad från olaf.

Hoppas på livstid i staterna.
Citera
2024-12-30, 17:14
Medlem
drinksareonmes avatar
Tobbe tjack verkar byta damsällskap som en annan byter kalsonger.
Citera
2024-12-30, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är rör sig inte om en äkta Samsung ifrån butikshyllan som blivit rebrandad
Den är ett hopplock av andrasorterings elektronik ifrån mobil marknaden i Shenzhen, det var det som var hela affärsiden. Det fanns väl planer på att monteringen skulle ske i USA om jag inte minns fel.
Det hade dock varit fel och säkert brottsligt att sälja dessa som äkta Samsungs. Även om flertalet komponenter kommer ifrån den riktiga Samsung fabriken.

EDIT.
Lite om hur det ser ut på den specifika elektronikmarknaden.
https://www.facebook.com/watch/?v=50...132&vanity=cnn

Skickade han inte ut äkta Samsung telefoner som han sa var en egen produkt? Scammen byggde på att få recensioner från influenser, för att sedan sälja mobilerna och strunta att leverera varan till vanliga konsumenter?
Citera
2024-12-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Skickade han inte ut äkta Samsung telefoner som han sa var en egen produkt? Scammen byggde på att få recensioner från influenser, för att sedan sälja mobilerna och strunta att leverera varan till vanliga konsumenter?
Den första folden var någon billig Kina-skit.
Den andra folden var en folierad Samsung.

Personen du citerade är bara ett troll som försöker försvara fettot.
Citera
2024-12-31, 01:16
Medlem
retinas avatar
-Vad är status kring ev. utlämning till USA?

-Hur verkar Olof må psykiskt?

-Har Olof gått ner i vikt?
Citera
2024-12-31, 14:52
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Såsom affärsiden pitchades ifrån början så rörde det sig om andrasortering och överskottselektronik direkt ifrån samma fabriker som tillverkar till de stora märkena
Sådana komponenter hittar man på alla superstora elektronik marknader i Asien. Där kun kan montera ihop den själv.
Det är därför du kan köpa den nyaste iPhonen på dessa marknader innan den kommit ut i riktiga butiker
Det är inte renodlade pirat/kopia plagiat utan ett hemmabygge med liknande och i bland samma komponenter.
Escobars skal och skärm var garanterat samma som i en en äkta Samsung fold. Sen om allt annat i mobilen gick att jämföra med en äkta Samsung Fold är en annan fråga. Det är väl det som FBI vill titta på.
Citera
2025-01-01, 21:44
Medlem
Hur går det för idioten Olof där i fängelset? Hur mår han? Vad tror han om framtiden?

Jag hoppas verkligen att han blir dömd! Då ska jag fan fira och korka upp!
Han är inte en bra människa. Undrar vad det blir för människa av hans dotter som har sådana föräldrar?

Han är vidrig.
Citera
2025-01-02, 00:20
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equality2024
Hur går det för idioten Olof där i fängelset? Hur mår han? Vad tror han om framtiden?

Han är inte en bra människa. Undrar vad det blir för människa av hans dotter som har sådana föräldrar?

Han är vidrig.

Varför skulle nån härinne veta hur han mår.
Citera
2025-01-02, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Equality2024

Han är vidrig.

Jag ser det snarare som att han är ett mobbningsoffer som har hamnat fel i sitt försök till upprättelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in