Citat:
Ursprungligen postat av
gakka
Nä alltså personligen avskyr jag sådana människor som honom. Finns massor av driftiga entreprenörer som jag avskyr. Men jag behöver inte låta det påverka min bedömning av dem och min bedömning är fortfarande att som företagare och entreprenör är denne Olof långt mer framgångsrik än de vanliga svennebananer som sitter och hånar honom i den här tråden. ”Vilket skämt till entreprenör!!!”. Nej, det är han verkligen inte.
Vi får nog vara överens om att vi har helt olika syn på vad en entreprenör är
Citat:
Fattar ni vad som krävs för att ens kontakta en Escobar, skriva avtal med dem, koka ihop ett stämningsupplägg attraktivt nog för att dra till sig uppmärksamhet osv osv. Den här killen må vara en hustler men han jobbar hårt, han är kreativ och han uppfinner sina egna hjul. Det är bra mycket mer, rent ur entreprenörsynvinkel, än serviceteknikern och mellancheferna som hånar i den här tråden.
Fast detta har ju redan tagits upp hur många gånger som helst. Aktuell Escobar i detta fallet är en enligt uppgift gammal luffare som tjänade sitt uppehälle genom att ställa upp på bilder med turister för småslantar. Hur svårt tror du att det är att övertala en sån karaktär till att tjäna "bra" med deg enbart genom att ställa upp på lite media. Och som du kanske vet är det praktiskt rätt stor skillnad på att stämma folk i USA mot hur det är i vår del av världen. Där kan du i princip få advokater att göra vad som helst på ren provision. I fallet med Escobar INC lockar både uppmärksamhet och potentiellt stora pengar för en advokat som lyckas med en stämning, om det så "bara" blir en förlikning.
Ytterst tveksamt om Olof gjort speciellt mycket själv förutom att låta munlädret jobba och övertyga folk att göra jobbet åt honom.
Det känns som att du är av den okritiska och lättlurade sorten som tror på alla Olofs uppenbara lögner i dom senaste intervjuerna.
/#LOUDmouth#