2020-09-26, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Han har tagit bort inlägget med de köpta VIP-passen till Trumps parad från Instagram nu. Tur att det finns screenshottat så att det framgår att han bluffar. Olof läser nog den här tråden med maniskt intresse.

Att han på något sätt fått flyga privatjet och första klass ett antal gånger kan vi inte ta från honom men vi kan nog vara rätt säkra på att bilarna är hyrda (inte helt tråkigt med hyrd Rolls heller, jag hade överlevt).

Ska vi gissa att tjejen på bilderna är "Svetlana Gustafsson" med sitt nyreggade instagramkonto. En sån tjej har inte ett nyreggat konto. En sån tjej har haft Instagram i x antal år och har tusentals bilder.
Vi kan nog anta att hon också är "hyrd".
Hur är det vi vet att han flyger privatjet? Finns många som hyr ut sina plan för photosessions, men om inte pengarna räcker till för att hyra ett riktigt plan för photosessions finns det många alternativ till det, man går t.ex till en flygplats och fotar utsidan av ett plan, sen för insidan går man till en studio. Se t.ex
https://i.redd.it/ey8tlljsfcp51.jpg
https://www.dailymail.co.uk/femail/a...ide-store.html

Att flyga business/first class är väl ingen bedrift heller, det kan vem som helst göra, går också att hitta "billiga" flyg om man verkligen vill ta en bild i t.ex Emirates first class, om någon orkar kolla upp lite enkelbiljetter ut ifrån t.ex Dubai så går det säkert att få First class för 5-30 tusen. Men dom flesta bilderna verkar ju vara Business class, vilket är betydligt billigare än First class, där finns det stort utbud på flyg för 4 siffriga belopp.

Sen kan det väl också vara värt att nämna att flygbolagen gärna gör reklam via influencers så det går att tjata till sig gratisbiljetter om man är ihärdig, kanske därför tjejen är med på dom flesta, hon har väl en insta någonstans med fler följare än Olof

Hade varit kul om vi kunde få regnummren och VIN på bilarna, han vill gärna flexa med dom men han vill inte vi ska kolla upp bilarna av någon anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Du tror inte Escobar Inc har skaffat sig mäktiga fiender efter deras stämningar haglat de senaste året? Givetvis förstör det för Samsung och Apple att kränga beggade telefoner till 1/4 av original priset. Jag väntar att uttala mig tills Escobar Inc är dömd för bedrägeri. Att klarna drog sig ur affären är väl för de lättklädda ryska modellerna som inte klingade med deras riktlinjer. Låter faktiskt som en Klarna grej att göra så
Dom enda som fick telefoner var influencers som gjorde reklam för bedrägeriet, Klarna stängde så klart ner för att dom blev dränkt i bedrägerianmälningar. Det går att handla porr, sexleksaker osv med Klarna, där är lättklätt och naket standard i marknadsföringen, det är bedrägerier där dom blir skyldiga att betala tillbaka pengar dom har problem med, om man tror något annat är man korkad.....

Om du tror på mytomanen så behöver du bara besöka valfri Svensk sexhop för att få bevis för motsatsen, du kommer bli dränkt i lättklädda damer och i kundvagnen kommer du hitta Klarna som betalningsalternativ
Citera
2020-09-26, 16:30
Citat:
Om du tror på mytomanen så behöver du bara besöka valfri Svensk sexhop för att få bevis för motsatsen, du kommer bli dränkt i lättklädda damer och i kundvagnen kommer du hitta Klarna som betalningsalternativ

Det var att dom sålde telefoner i samband med lättklädda modeller. Säljer man sex leksaker eller underkläder är det oundvikligt.

Återstår att se om dom blir dömd för bedrägeriet, tills dess väntar vi med det.
Senast redigerad av dirtydave82 2020-09-26 kl. 16:34.
Citera
2020-09-26, 16:33
Medlem
Rekas avatar
Har Olof stängt sin Instagram, eller har jag helt enkelt blivit blockad?
Citera
2020-09-26, 16:51
Citat:
Ursprungligen postat av Reka

Han verkar borta i flödet. Vad är det som sker? Mystiskt.
Citera
2020-09-26, 17:06
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Han verkar borta i flödet. Vad är det som sker? Mystiskt.
Säkert avstängd, brutit mot någon instagram regel säkert, köpt följare eller liknande
Citera
2020-09-26, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Hur är det vi vet att han flyger privatjet? Finns många som hyr ut sina plan för photosessions, men om inte pengarna räcker till för att hyra ett riktigt plan för photosessions finns det många alternativ till det, man går t.ex till en flygplats och fotar utsidan av ett plan, sen för insidan går man till en studio. Se t.ex
https://i.redd.it/ey8tlljsfcp51.jpg
https://www.dailymail.co.uk/femail/a...ide-store.html

Att flyga business/first class är väl ingen bedrift heller, det kan vem som helst göra, går också att hitta "billiga" flyg om man verkligen vill ta en bild i t.ex Emirates first class, om någon orkar kolla upp lite enkelbiljetter ut ifrån t.ex Dubai så går det säkert att få First class för 5-30 tusen. Men dom flesta bilderna verkar ju vara Business class, vilket är betydligt billigare än First class, där finns det stort utbud på flyg för 4 siffriga belopp.

Sen kan det väl också vara värt att nämna att flygbolagen gärna gör reklam via influencers så det går att tjata till sig gratisbiljetter om man är ihärdig, kanske därför tjejen är med på dom flesta, hon har väl en insta någonstans med fler följare än Olof

Hade varit kul om vi kunde få regnummren och VIN på bilarna, han vill gärna flexa med dom men han vill inte vi ska kolla upp bilarna av någon anledning.

Dom enda som fick telefoner var influencers som gjorde reklam för bedrägeriet, Klarna stängde så klart ner för att dom blev dränkt i bedrägerianmälningar. Det går att handla porr, sexleksaker osv med Klarna, där är lättklätt och naket standard i marknadsföringen, det är bedrägerier där dom blir skyldiga att betala tillbaka pengar dom har problem med, om man tror något annat är man korkad.....

Går även att boka ''empty leg'' flyg med privatjet, säg att en kund bokar en resa London-Barcelona men planet står i Köpenhamn och måste flygas till London tomt. Då finns det företag som säljer dessa platser för en förhållandevis liten summa. Jag gjorde en sådan resa med Vistajet för två år sedan från Zurich till Milan för runt 4000:- Han kan säkert ha gjort något sådant.
Citera
2020-09-26, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jalzo
Säkert avstängd, brutit mot någon instagram regel säkert, köpt följare eller liknande
Garanterat därför. Det strider mot instagrams användarregler att köpa följare om inte jag missminner mig.

De som fått swish har ju utfört en tjänst åt honom (delat story osv för att kvala in till en swishning) och har sedan blivit betalda. Förvisso småsummor men är inte det en skattefråga egentligen?

För övrigt såg jag en bättre bild utav O’s guldrolex på hans Instagram. Både urtavlan och dykringen ser ut att vara aftermarketdelar, dvs tillverkad av någon annan part i efterhand. Tavlan är således fake/förfalskning eftersom rolex logga och namn är tryckt på den. Klockan är dessutom fruktansvärt dåligt och fel polerad. Vilket får mig att undra om kanske hela klockan är fake. Annars är det universums tråkigaste exemplar utav modellen bara, med aftermarket/fakedelar.
Citera
2020-09-26, 17:43
Bannlyst
Så finns han med på Forbes lista eller?
Citera
2020-09-26, 17:43
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jalzo

Så kan det vara. När jag började följa OG för 1,5 vecka sedan hade han ca 5 000 följare. Igår ca 25 000. Osannolikt med sådan ökning om man inte har vunnit Idol eller ngt liknande.
Citera
2020-09-26, 17:46
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Med tanke på alla amatörpsykologer i Blondinbella-tråden så räknar jag med att ett par stycken är här inne och läser också. Vet någon vad den här märkliga fixeringen vid vissa personer (Martin Björk, Jockiboi etc) beror på?

I trådens första inlägg finns en youtube-länk till intervjun mellan Olof och Martin.
Olof tyckte att hans heder blev svårt sårad där.
Citera
2020-09-26, 22:33
Medlem
Citat:
Så kan det vara. När jag började följa OG för 1,5 vecka sedan hade han ca 5 000 följare. Igår ca 25 000. Osannolikt med sådan ökning om man inte har vunnit Idol eller ngt liknande.

Japp, avstängd. Eller censurerad som Han själv kallar det i sitt senaste twitterinlägg: https://mobile.twitter.com/olof_gustafsson
Citera
2020-09-26, 23:56
Medlem
Han är igång igen på Instagram:

https://www.instagram.com/olofkgustafssonn/

Han lottar ut en ”Bentlay” (hans felstavning) vid en miljon följare och Swishar random folk fortfarande
Senast redigerad av mrZF 2020-09-27 kl. 00:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in