2024-04-23, 00:47
Medlem
Hur tänker han när han försöker utpeka USA som ett land som torterar sina fångar? Det är inte Guantanamo han kommer bli skickad till, tortyren lär väl i hans fall bli den otjänliga grisfödan till mat de får. Han lär ju hamna på kåken där "wolf of wallstreet" och "the situation" satt med en massa ekonomiska brotsslingar, en betydligt trevligare plats än där han befinner sig på i Spanien kan man tänka sig.

De ska tortera mig för att.. ehh.. jag vet var Escobar har gömt sina knarkcash! Tror du att de behöver din intel om det vore av intresse din fullblodsdåre. Inte fan lär hans utfattiga, turistguidande brorsa veta var de är iallafall.
Senast redigerad av Kayana 2024-04-23 kl. 00:49.
Citera
2024-04-23, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Efter avtjänat straff blir han väl gissnigsvis utvisad och portad från USA på livstid?

Det blir han nog.
Men det jag menade är att i Sverige hade han förmodligen fått ett mycket mildare straff än det han lär få i USA om han skickas dit nu.
Citera
2024-04-23, 07:00
Medlem
Rekas avatar
Läser att Sverige har ingen ambition att få OG hit (tack & lov). Men bered er på en syndaflod av lögner den dag OG frisläpps från det amerikanska fängelset.

Troligen hamnar han väl på någon vanilj-anstalt i X år. Men när OG kommer att återge sin tid på kåken kommer han ha suttit på en högriskanstalt för de värsta av de värsta.
Till en början fick han slåss för sitt liv varje dag mot uppemot 20 muskelberg samtidigt.

Men med tiden insåg medfångarna att OG är oövervinnlig i slagsmål, samt att han har nära kontakt med höjdarna inom knarkkartellerna (samt Putin, Musk, Trump, m.fl.)
och då tillträdde OG rollen som fängelsets ledare. Till och med vakterna var rädda för OG.

Ptja, nåt i den stilen tror jag att vi kommer att få höra.
Citera
2024-04-23, 07:25
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Läser att Sverige har ingen ambition att få OG hit (tack & lov). Men bered er på en syndaflod av lögner den dag OG frisläpps från det amerikanska fängelset.

Troligen hamnar han väl på någon vanilj-anstalt i X år. Men när OG kommer att återge sin tid på kåken kommer han ha suttit på en högriskanstalt för de värsta av de värsta.
Till en början fick han slåss för sitt liv varje dag mot uppemot 20 muskelberg samtidigt.

Men med tiden insåg medfångarna att OG är oövervinnlig i slagsmål, samt att han har nära kontakt med höjdarna inom knarkkartellerna (samt Putin, Musk, Trump, m.fl.)
och då tillträdde OG rollen som fängelsets ledare. Till och med vakterna var rädda för OG.

Haha, ja. I själva verket blir det p18 runt land och rike, från självvald isolering till självvald isolering.

Olof kommer uppträda på fler fängelsen än Johnny Cash.
Citera
2024-04-23, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Olof Gustafsson har ambitioner om att bli dollarmiljadär för att vara med på Forbes berömda lista. I nuläget äger han redan fyra olika företag. Vad vet vi om dessa? Vad har unge Olof för chanser att finnas på listan?

http://www.e24.se/entreprenor/olof-g...rticlecomments
http://www.youtube.com/watch?v=Y1ygTMeJ_DY

Tre utav de fyra företagens namn står med i den ovanstående artikeln i E24: Sitesolutions, Seriehyllan och Serieplaneten.

Det måste vara denna tråden som förstört grabbens liv, efter hans stora visioner om att bli miljardär på serietidningar som 16-åring.

Bra där Flashback. Ännu ett liv som ni hjälper till att förstöra med nätmobbning.
Citera
2024-04-23, 08:22
Medlem
Kan vi bara döda myten att Olof sitter på några rättigheter till ALLT av Simpsons?

Det rör alltså EN specifik utgåva (Simpsons möter Futurama)
Citera
2024-04-23, 08:25
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Det måste vara denna tråden som förstört grabbens liv, efter hans stora visioner om att bli miljardär på serietidningar som 16-åring.

Bra där Flashback. Ännu ett liv som ni hjälper till att förstöra med nätmobbning.

Nu är det ändå så att han började med bedrägerier redan på tiden då han sålde serietidningar.

Men låt inte fakta komma i vägen för din expertanalys.
Citera
2024-04-23, 11:35
Medlem
EndastJag01s avatar
Han är ju riktigt rolig!
Jag undrar om han fick ut några pengar alls på sina stämningar.

Netflix:
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...miljard-dollar

Apple:
https://www.di.se/digital/svensken-s...escobars-bror/

Klarna:
https://www.breakit.se/artikel/36936...tala-ut-pengar

och har han koll på Pablo Escobars 320 bankkonton med massor av pengar så är det väl slut nu.
Citera
2024-04-23, 12:48
Medlem
GreenBatterys avatar
Han kan väl höra av sig när han börjar närma sig 27 år i amerikanskt fängelse så kan vi börja fundera på en överflyttning då.

Ha inte så bråttom, Olof!
Citera
2024-04-23, 14:30
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Det är synd om Olof tycker jag. Oavsett om han gjorde skumma affärer eller inte så var han en färgklick med en egen typ av karisma. Glömmer aldrig när han gick omkring och delade ut 500-lappar till höger och vänster till fattiga ungar. Det är fan rå välgörenhet när den är som mest punk.
Citera
2024-04-23, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka

Nivån på lögnerna är detsamma som tidigare så du har förmodligen helt rätt.

Det var en tidsfråga innan det här skulle ske. Med lite tur sitter han och Chrippa på samma anstalt i framtiden, oavsett var i världen det är.
Citera
2024-04-23, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Det är synd om Olof tycker jag. Oavsett om han gjorde skumma affärer eller inte så var han en färgklick med en egen typ av karisma. Glömmer aldrig när han gick omkring och delade ut 500-lappar till höger och vänster till fattiga ungar. Det är fan rå välgörenhet när den är som mest punk.

Pengar som han lurat någon stackars pensionär i USA på, som idag sitter i skiten? Nej jag hoppas tjockisen får ett kännbart straff. Inte alls synd om han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in