2024-03-23, 11:04
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Även försök till bedrägeri är straffbart.

Absolut, men det blir inte lika kännbart straff. Hans advokat pratar om flerårigt fängelsestraff, Vad var det för djävla advokat förresten som bara bekräftade ett straff på 2050 år. Han snackar i nattmössan, och journalisten kunde ha tagit kontakt med USA Fed och gjort vad journalister skall göra, researge
Citera
2024-03-23, 11:29
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Absolut, men det blir inte lika kännbart straff. Hans advokat pratar om flerårigt fängelsestraff, Vad var det för djävla advokat förresten som bara bekräftade ett straff på 2050 år. Han snackar i nattmössan, och journalisten kunde ha tagit kontakt med USA Fed och gjort vad journalister skall göra, researge

Nej, det hade det inte och det vet advokaten om men han måste blåsa upp det mer än det är för att trumma upp sympati och göra det större än det är i hans klients intressen.

Standard advokat mumbo-jumbo.
Citera
2024-03-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massooddon
Hahahaha!!

https://www.expressen.se/nyheter/sve...yckas-nedlagt/

Att han har mage och uttala sig så. Vilken feg tjockis som inte kan stå upp för sig själv. Så mycket prat om Escobar hit, Escobars broder dit, han har kontakter inom den ryska maffian, Sverige har ingen chans mot honom, USA har ingen chans mot honom och yada yada. Skål
Jag hoppas att åklagarmyndigheten kort meddelade: (över en svajig telexlina till spanien) "That´s it, mannen."
Citera
2024-03-23, 12:49
Medlem
Det är mig ett sant nöje att bevittna de längder han går för att komma till sverige som han så länge pratat skit om. Såg att han erkänt grovt bedrägeri i sverige i försök att komma ''hem''. Hur gick det gubben?

Hoppas på utlämning till USA, så kan vi kanske följa hans rättegång live. Det här kunde inte ha hänt en bättre person!
Citera
2024-03-23, 13:17
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Han borde bli frisläppt nu då det inte finns några brottsoffer enligt rättsväsendet

Hur mår du nu när din din idol är häktad och körd ?
Citera
2024-03-23, 13:31
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Hur mår du nu när din din idol är häktad och körd ?
Han är väl inte dömd för något ännu.
Vi håller tummarna och hoppas på ett frisläppandet då han enligt svenskt rättsväsende inte begått något brott trots överlämnande av kundregister osv,.
Kanske blir andra bullar när Trump vinner valet, han ska ju benåda alla inblandade i Kapitolium härvan tex,.
Jag tror Olof kommer ut som vinnare i slutändan.
Citera
2024-03-23, 13:36
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Vi håller tummarna och hoppas på ett frisläppandet då han enligt svenskt rättsväsende inte begått något brott trots överlämnande av kundregister osv,.
Kanske blir andra bullar när Trump vinner valet, han ska ju benåda alla inblandade i Kapitolium härvan tex,.

Vad är det som gör att du dykar en pissluffare så hårt ?
Citera
2024-03-23, 13:37
Citat:

Tankevurpa? Svensk rättsväsende, som du kallar åklagaren, håller på med utredningen fortfarande. Det framkom också att det inte ligger på Sverige att besluta vad som händer.
Jag skulle inte hålla andan om jag var du
Citera
2024-03-23, 13:41
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Vad är det som gör att du dykar en pissluffare så hårt ?
Vi kanske har lite olika uppfattning om vad som är en pissluffare.
En snubbe som har några kaniner i fickan, bor bra, har sexy time med en ryska, äger Bentley och Ferrari, och käkar obegränsat med potatismos skulle inte jag klassa som en pissluffare
Citera
2024-03-23, 14:27
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Du verkar jävligt trög.

Varför skulle Spanien släppa honom bara för att Sverige skiter i honom när det är USA som vill ha honom överlämnad?

Vart i den ekvationen hittar du att din idol (något som säger en hel del om dig kanske) skulle bli frisläppt?

Det är helt skilda saker du talar om men i vart och vartannat inlägg verkar du ha jävligt svårt att greppa vad som egentligen sker och vilka roller de olika parterna har.
Citera
2024-03-23, 14:29
Citat:
har sexy time med en ryska

Varför sa du inte bara det från början? Självklart är inte Olof någon pissluffare om han ligger med en ryska!

Jag var förvirrad men nu kan jag se det tydligt. Tack, du har verkligen övertygat mig.
Citera
2024-03-23, 14:45
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Du verkar jävligt trög.

Varför skulle Spanien släppa honom bara för att Sverige skiter i honom när det är USA som vill ha honom överlämnad?

Vart i den ekvationen hittar du att din idol (något som säger en hel del om dig kanske) skulle bli frisläppt?

Det är helt skilda saker du talar om men i vart och vartannat inlägg verkar du ha jävligt svårt att greppa vad som egentligen sker och vilka roller de olika parterna har.
Det är tur vi har dig i tråden som är världsvan rättsexpert och dollarniljonär som vet vart skåpet ska stå. Bli inte för ledsen bara om det inte blir som du har tänkt.

Det finns ingen anledning för Spanien att hålla OG häktad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in