2024-01-30, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Om jag inte minns helt fel så var det anjo som började med golof efter att chrippa hamnat i gruff med kapten potatismos och tjockisen ska ha hotat med att ringa polisen

"Anjo Banjo Chipstutte" låter ju dock mycket roligare.
Citera
2024-01-30, 10:16
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Aftonbladet nu "Olof K Gustafssons vädjan från häktet – vill hem till Sverige"

Jag hoppas Sverige tar hem mig och ger mig en human rättsprocess, inte skickar mig som ett köttstycke till USA, säger han i en intervju med SvD.

Låt nu USA ta hand om tjockisen och sätt honom 30+ år i amerikansk fängelse och så kan vi hoppas på att han ruttnar därinne.

Skadeglädje!

Köttstycke... Kek
Citera
2024-01-30, 11:54
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Om jag inte minns helt fel så var det anjo som började med golof efter att chrippa hamnat i gruff med kapten potatismos och tjockisen ska ha hotat med att ringa polisen

Smeknamnet myntades faktiskt ursprungligen i denna tråd på Flashback av skribenten tjuvsmall:

Citat:
Ursprungligen postat av tjuvsmall
Golof är i sitt gangster esse!

Anjo använde smeknamnet i en video publicerat samma datum, flera timmar senare.
Citera
2024-01-30, 12:32
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Det vi vet är att han antagligen fått in en del pengar på bedrägerierna som gjordes ihop med Reitberg. Det är också dom brotten som nu satt honom i klistret.

Alla försök till att tjäna cash som Olof försökt hålla i själv efter att Reitberg lämnade Olof verkar ha slutat i fiaskon som runnit ut i sanden. Det är väl därför han sålt bil och att vi inte får se så mycket Rolex shopping längre. Att han sitter med världens budgetadvokat när han riskerar långt fängelsestraff säger också en del om det ekonomiska läget.

(FB) Skvaller om Olof Gustafsson och närstående till Escobar Inc
Du menar pengarna han visar upp i appen där man själv fyller i hur mycket pengar man har? Nej, dom är inte speciellt äkta. Du kan tanka ner samma app och ge dig själv hundra miljarder om du vill.

Verkar helst klart som Reitberg var den lite smartare scammaren av de två. Han håller en låg profil (att hålla en hög offentlig profil som Olof, är ju bara galet kontraproduktivt).

Så fort de hade scammat varandra, och bröt upp, så slutade Olof större framgångar som brottsling/skojare. Han kom aldrig riktigt tillbaka framgångsrikt på den kriminella banan efter uppbrottet med Reitberg.

Skulle vara spännande att se/höra vad Reitberg gör i dag (om någon känner till det).
Senast redigerad av peterpanp 2024-01-30 kl. 12:36.
Citera
2024-01-30, 13:15
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Skulle vara spännande att se/höra vad Reitberg gör i dag (om någon känner till det).

Jag skulle inte bli förvånad om han åtalas tillsammans med Olof och i skrivande stund också är häktad. Han var trots allt involverad i många av de brott som Olof nu åtalas för.

Det är inget jag grävt i på sistone men från tidigare:

Hans ex som han har en son tillsammans med (* = e): https://www.facebook.com/Alix*KTracey

Alix* Kathl**n Trac*y eller Daniell* Dov* är ett alias och det andra hennes riktiga namn, osäker på ordningen.

https://youtube.com/c/h*alingdov*

Exet och Daniel har bra kontakt så det är osannolikt att hon vill prata, men du kan ju alltid försöka. Hon skrev i något inlägg att hon mådde så dåligt men då hörde hennes barns pappa av sig och åh vilken bra kille han är osv. Men hon skriver så jäkla mycket att jag orkar inte leta fram det.

Värt att notera att någon av dem har blockerat den andra på Facebook sen dess så det kan ju ha förändrats. Som sagt värt ett försök.

Se även:

Citera
2024-01-30, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Verkar helst klart som Reitberg var den lite smartare scammaren av de två. Han håller en låg profil (att hålla en hög offentlig profil som Olof, är ju bara galet kontraproduktivt).

Så fort de hade scammat varandra, och bröt upp, så slutade Olof större framgångar som brottsling/skojare. Han kom aldrig riktigt tillbaka framgångsrikt på den kriminella banan efter uppbrottet med Reitberg.

Kul att vi iallafall fick den här klart underhållande livestreamen där Olof och Anjo gapade i munnen på varann innan det här nu hände med Olof.
Och nej Olof har verkligen aldrig fattat det här med att hålla en låg profil.
Senast redigerad av GoneForever 2024-01-30 kl. 13:21.
Citera
2024-01-30, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Smeknamnet myntades faktiskt ursprungligen i denna tråd på Flashback av skribenten tjuvsmall:

Anjo använde smeknamnet i en video publicerat samma datum, flera timmar senare.

Oh fan måste vart packad för det kommer jag inte ihåg!
Citera
2024-01-30, 13:51
Medlem
HRCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OceanGate
"– Jag har inte fått något svar från ministern.

Det är så oerhört bisarrt att OKG trots all sin världsvana inte alls förstår hur världen fungerar. Han tror på allvar att när man har något problem så ringer man bara den högst ansvarige i sammanhanget så fixar den personen allt. I detta fall Sveriges justitieminister Strömmer.

Varenda vuxen, normalintelligent människa vet att det inte fungerar så och att enskilda politiker inte kör över sina egna och andra länders myndigheter, det blir ministerstyre och sådant ägnar sig inte civiliserade länder åt. (Det sker förvisso ändå i det fördolda men men...)

Men nej, Olle blir på riktigt ledsen och besviken för att Strömmer inte bara ringde sin Spanska kollega och fixade hem Olle med första möjliga flight. Vore högintressant att få läsa en psykutredning av Olle, om en sådan görs i samband med rättegång.

Jag kommer allt sakna denna galenpannas eskapader lite när han sitter inne i USA.
Citera
2024-01-30, 15:30
Medlem
Megadolmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Man ska nog inte underskatta hur dåligt Escobar's varumärke är.
Man kan ju börja med att se dokumentären "sins of my father"
https://en.wikipedia.org/wiki/Sins_of_My_Father_(film)
Sebastián Marroquín (Pablo Escobars son), har själv sagt att Escobar Inc bara är scammers. De har inte rätt att bl.a. förbjuda andra att använda varunamnet Escobar.

Finns säkert många som kallar sig Escobar o liknande. Olof försöker fjäska inför Roberto Escobar o sen börja (försöka) sälja Escobar telefoner, Escobar kryptovaluta, Escobar vodka, m.m. Escobar är dessutom ett vanligt efternamn.

Kan Picasso-tavlorna komma från Roberto Escobar? Som han gömt undan nånstans o inte konfiskerats?

Citat:
Rykten har snurrat i flera år i konstvärlden om att det finns en enorm Escobar-konstsamling. Som DH var på väg att upptäcka verkar någon version av den samlingen verkligen existera. Huruvida dess inventarier är fyllt med sanna mästerverk eller förfalskningar eller någon kombination av de två är dock ännu inte känt - och kommer kanske aldrig att bli det. Att verifiera äktheten av verk av sådana som Picasso är extremt svårt i en konstvärld som ständigt letar efter bedrägerier. Och även om målningarna är verkliga, skulle kopplingen till Escobar-familjen göra det praktiskt taget omöjligt att sälja verken - möjligen till och med farligt.

2015 skrev webbplatsen artnet.com att "Escobar var känt för att ha använt verk av konstnärer som Salvador Dalí och Pablo Picasso för att tvätta pengar." År 2010 beskrev en colombiansk journalist, Jose Guarnizo Alvarez, en intervju med en icke namngiven konstautentiker som kom ihåg att han kallades till Escobars hus i Medellin av drogkungens fru, Tata, för att recensera flera värdefulla verk.
https://www.hollywoodreporter.com/li...e-art-1078847/
(Notera att artikeln är från 2018)
Citera
2024-01-30, 16:13
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
I USA serverer dom bara 2000 kalorier om dagen. Fatta vilken viktnedgång för honom, haha.

Tror chansen till viktminskning är större i Spanien än i USA. Detta kan vara det bästa som hänt hans hälsa. Den fetman han hade skulle annars till slut tagit kol på han.
Citera
2024-01-30, 22:10
Medlem
pillifjongs avatar
Vad vill herr proppmätt ha ut med detta snack om ”my nigga” …. Vad är detta för tönt?

https://www.instagram.com/p/COYrwvWJ...Y1NDJmNzMyNQ==
Citera
2024-01-30, 23:59
Medlem
Sundhetsstyrelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megadolme
Sebastián Marroquín (Pablo Escobars son), har själv sagt att Escobar Inc bara är scammers. De har inte rätt att bl.a. förbjuda andra att använda varunamnet Escobar.

Finns säkert många som kallar sig Escobar o liknande. Olof försöker fjäska inför Roberto Escobar o sen börja (försöka) sälja Escobar telefoner, Escobar kryptovaluta, Escobar vodka, m.m. Escobar är dessutom ett vanligt efternamn.

Kan Picasso-tavlorna komma från Roberto Escobar? Som han gömt undan nånstans o inte konfiskerats?

https://www.hollywoodreporter.com/li...e-art-1078847/
(Notera att artikeln är från 2018)

Bra spaning. Min teori var osignerade kopior målade i kina, som han sen fixar signering på lokalt. Lagligt hela vägen förutom sista steget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in