• 1
  • 2
2011-01-27, 21:14
Bannlyst
Jag har en windows7 64 bitar med äkta nycklar men jag vill ladda ner windows 7 Premium med 32 bitar, kommer jag att kunna använda den här med mina egna nycklar? Datorn är helt ny ?
Citera
2011-01-27, 21:21
Medlem
Nej. Och varför skulle du vilja ha 32-bit?
Citera
2011-01-27, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cynamoon
Nej. Och varför skulle du vilja ha 32-bit?

alltså jag har en hp med 2.3 GHZ processor inte dual core.
Och 2ram ..köpte den för 1 vecka sen. Och jag tänker om jag byter till 32 bit
så blir det bättre ? datorn e inte seg eller nått...eller va tycker du ?
Citera
2011-01-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danixx
alltså jag har en hp med 2.3 GHZ processor inte dual core.
Och 2ram ..köpte den för 1 vecka sen. Och jag tänker om jag byter till 32 bit
så blir det bättre ? datorn e inte seg eller nått...eller va tycker du ?

För det första, gav du mer än 500kr för den så har du blivit rålurad.
Och 32-bit kommer troligtvis inte ge någon prestandaskillnad så behåll 64-bit du (serie-nyckeln fungerar nämligen inte till 32-bit så antar att du inte vill lägga ner 1000-1500kr på en dator som är värd en 3:e del av den summan?)
Citera
2011-01-27, 21:50
Medlem
Citat:
För det första, gav du mer än 500kr för den så har du blivit rålurad.
Och 32-bit kommer troligtvis inte ge någon prestandaskillnad så behåll 64-bit du (serie-nyckeln fungerar nämligen inte till 32-bit så antar att du inte vill lägga ner 1000-1500kr på en dator som är värd en 3:e del av den summan?)

Mr.DontKnowWhatImTalkingAbout

Det är ju en lagom bra dator för hemmabruk men den är inte tillverkad för windows 7 och kommer antagligen inte klara 32-bitars häller även om det skulle gå lite smidigare än 64-bit.
Efter som att Vista är skit så rekommenderar jag dig att installera ett windows xp, antingen köpa ett för runt 1000-lappen eller tanka ett gratis men kanske inte helt lagligt ;-)
Citera
2011-01-27, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skorolf

Det är ju en lagom bra dator för hemmabruk men den är inte tillverkad för windows 7 och kommer antagligen inte klara 32-bitars häller även om det skulle gå lite smidigare än 64-bit.
Efter som att Vista är skit så rekommenderar jag dig att installera ett windows xp, antingen köpa ett för runt 1000-lappen eller tanka ett gratis men kanske inte helt lagligt ;-)

okej okej tack att du skrev....som du skrev de e lagom bra dator för hemmabruk
Citera
2011-01-28, 06:55
Medlem
B.E.S.Ks avatar
Du kan visst använda dig av din "64-bitars licens" för att nedgradera från x64 till x86. Förutsatt att du blåser om datorn. Se bara till att få tag i x64-skivan.

*För intresseklubben*
Sedan Windows Vista så ligger alla "versioner/varianter" med på dvd:n. Det är licensnyckeln som styr vilken version som du kan installera (Home premium/Pro etc). Det enda du behöver tänka på är att hitta rätt dvd med x86.
Senast redigerad av B.E.S.K 2011-01-28 kl. 06:57. Anledning: Typo
Citera
2011-01-28, 07:19
Medlem
Citat:

Mr.DontKnowWhatImTalkingAboutOchÄrEnJävlaBarnrumpa OchTroligtvis12ÅrGammal

Så du menar alltså på allvar att den där datorn är värd mer än 500kr?
Varför skulle den inte klara 32-bit? Den klarar ju 64-bit utan några problem enligt TS.

Sen har TS antagligen en OEM-licens och enligt min källa så kommer det inte fungera, just för att det är OEM:

http://ask.metafilter.com/136737/Are...rials-the-same

Om TS har någon övrig version av Windows 7, t.ex. uppgraderingslicens så ska det fungera att byta mellan versionerna och behålla nycklarna.
Citera
2011-01-28, 07:25
Medlem
Mig veterligen så finns inte alla versioner med på skivan. på mina ultimate retail finns inte annat än ultimate.. en X64 och en X86.

det låter på dig som att det är förinstallerat win7 64bitar på din dator.. ? vilket betyder en OEM release.

det är inte alls säkert att din OEM nyckel du då har fungerar till något annat överhuvudtaget än till just den OEM image som du har på din HP.. (OEM releaser är ofta "brandade" till just den datorleverantör. eg: hp samsung pb toshiba m.m).
Så den nyckel du har behöver inte fungerar på nåt annat än just den imagen.

Har du dock en retail version av win7 i din hand borde det nog inte vara något problem med att köra en 32-bitars version på den nyckeln... du kan ju alltid ringa microsoft support.
har du äkta nyckel i din hand är du berättigad till support, där borde de kunna svara på den frågan.

PS. är det verkligen en NY dator med 2.3ghz SC cpu med endast 2gig ram och win7 X64. det låter som en ganska udda version från hp i mina öron.. har inte sett någon tillverkare släppa något ens i närheten av det.. win7 borde inte fungera nåt vidare bra på den konfigurationen.. om inte allt du gör är att öppna webläsaren.. :P
Citera
2011-01-28, 10:31
Medlem
Citat:
Mr.DontKnowWhatImTalkingAboutOchÄrEnJävlaBarnrumpa OchTroligtvis12ÅrGammal

Så du menar alltså på allvar att den där datorn är värd mer än 500kr?
Varför skulle den inte klara 32-bit? Den klarar ju 64-bit utan några problem enligt TS.

Sen har TS antagligen en OEM-licens och enligt min källa så kommer det inte fungera, just för att det är OEM:

http://ask.metafilter.com/136737/Are...rials-the-same

Om TS har någon övrig version av Windows 7, t.ex. uppgraderingslicens så ska det fungera att byta mellan versionerna och behålla nycklarna.

Ja, jag menar att det är en tillräckligt bra dator för hemmabruk och defenetivt värd mer än 500 kr för rätt användare!

Klarar och klarar, Windows 7 64-bit använder ca 1,2-1,5 Gb minne och det blir lite knapert med TS dator om han ska ha mycket tredjeparts program. En 32-bitars skulle dra ner minnesanvändningen till ca 1 gb och datorn skulle givet vis gå lite bättre. Xp dock använder ca 120 mb nyformaterad och 300-600 mb vid användning så 2gb kommer räcka med marginal!

Om ts köpt denna dator ny så förstår jag inte vadför det ligger en 64-bitars os i...
hade underlättat om TS länkade en sida med tekniska specifikationer på datorn!
Citera
2011-01-28, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panless
Mig veterligen så finns inte alla versioner med på skivan. på mina ultimate retail finns inte annat än ultimate.. en X64 och en X86.

det låter på dig som att det är förinstallerat win7 64bitar på din dator.. ? vilket betyder en OEM release.

det är inte alls säkert att din OEM nyckel du då har fungerar till något annat överhuvudtaget än till just den OEM image som du har på din HP.. (OEM releaser är ofta "brandade" till just den datorleverantör. eg: hp samsung pb toshiba m.m).
Så den nyckel du har behöver inte fungerar på nåt annat än just den imagen.

Har du dock en retail version av win7 i din hand borde det nog inte vara något problem med att köra en 32-bitars version på den nyckeln... du kan ju alltid ringa microsoft support.
har du äkta nyckel i din hand är du berättigad till support, där borde de kunna svara på den frågan.

PS. är det verkligen en NY dator med 2.3ghz SC cpu med endast 2gig ram och win7 X64. det låter som en ganska udda version från hp i mina öron.. har inte sett någon tillverkare släppa något ens i närheten av det.. win7 borde inte fungera nåt vidare bra på den konfigurationen.. om inte allt du gör är att öppna webläsaren.. :P

jo du du kan kolla på nätet hp presario cq56, men va rekommenderar du ? byta till xp kanske ? hatar xp
Citera
2011-01-28, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ja, jag menar att det är en tillräckligt bra dator för hemmabruk och defenetivt värd mer än 500 kr för rätt användare!

Klarar och klarar, Windows 7 64-bit använder ca 1,2-1,5 Gb minne och det blir lite knapert med TS dator om han ska ha mycket tredjeparts program. En 32-bitars skulle dra ner minnesanvändningen till ca 1 gb och datorn skulle givet vis gå lite bättre. Xp dock använder ca 120 mb nyformaterad och 300-600 mb vid användning så 2gb kommer räcka med marginal!

Om ts köpt denna dator ny så förstår jag inte vadför det ligger en 64-bitars os i...
hade underlättat om TS länkade en sida med tekniska specifikationer på datorn!

hej, här får du

http://www.expert.se/Product/Product...FQSEDgodHjUP0A

om man får kalla den för datorn själv börjar jag älska den
Och tänker installera win-32bit på den idag kan aktivera den men Windows activator
de finns jo överallt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in