2011-01-27, 20:04
Medlem
Hej alla djurvnner!

Vi har tagit hand om en 2 rig katt frn djurskyddet. Hon r snll men oerhrt rdd av sig, och har nu (efter tre veckor) brjat vilja komma fram mer och mer frn sitt gmstlle under sngen.

Hon har haft diarre i drygt en vecka, och slutade ta helt i sndags. Hon har tit hur bra som helst tidigare.

Vetrinren ordinerade specialmat, bland annat Hills A/D. Dessutom Pro-Kolin (magbakterier). Dessa ges oralt via doseringsspruta. Vi har dock oerhrt stora problem att gra detta. Katten r livrdd fr sprutan, och har nu ven blivit rdd fr mig igen. Hon springer s fort hon ser mig.

Det jag nu undrar r om man kan blanda ut Pro-Kolin:en i maten, s att hon fr i sig det?

Tacksam fr svar!
Citera
2011-01-27, 20:26
Medlem
Snurrens avatar
Finns det ngon mat som r "oemotstndlig"? Blanda i s fall ned det dr.
Citera
2011-01-27, 20:31
Medlem
Jod, hon har tit Hills A/D flera gnger idag. D blandar jag i lite och hoppas hon ter! Tack s mycket fr svaret!
Citera
2011-01-28, 12:21
Medlem
Annars smetar du lsningen p kattens framben s kommer hon att slicka i sig det fr att bli ren, det r ingen strre id att frska tvinga i katter saker i munnen.
ven kaviar kan vara bra att blanda ner saker i om man vill f katten att ta ngot. Detta kan givetvis ocka smetas p frambenen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in