2011-01-27, 19:30
Bannlyst
Hej har en Hp med windows 7, datorn helt ny, fast när man högerklickar på skrivbordet
när de ska öppna fönstret då de drar en liten stund innan den kommer upp

vad de kan bero på ? hjälp.
Citera
2011-01-27, 19:35
Medlem
skrytts avatar
Att du har dålig prenstanda

näe men du kan ha fått angrepp av något otäckt virus eller så kan det vara så att din dator arbetar med 7000 olika saker samtidigt.
Citera
2011-01-27, 19:37
Medlem
grommos avatar
Du menar alltså att det tar en stund innan "högerklicks-menyn" kommer upp? Kommer direkt att tänka på att du kan ha en för slö dator. Seg processor eller brist på RAM, eller om du kör ett visual theme som ditt grafikchip inte riktigt klarar av.

Men jag vet att detta är en grej som kan ta ett par sekunder oavsett dator. Har haft det "problemet" själv rätt ofta.
Citera
2011-01-27, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grommo
Du menar alltså att det tar en stund innan "högerklicks-menyn" kommer upp? Kommer direkt att tänka på att du kan ha en för slö dator. Seg processor eller brist på RAM, eller om du kör ett visual theme som ditt grafikchip inte riktigt klarar av.

Men jag vet att detta är en grej som kan ta ett par sekunder oavsett dator. Har haft det "problemet" själv rätt ofta.

okej, alltså ja beställde datorn med en kompis, hans fungerar helt o.k
jag tror ja må installera om Windows processorn e inte så dåligt heller 2.30 ram 2 GB
Citera
2011-01-27, 19:53
Medlem
skrytts avatar
2gb ram e rätt snålt om man kör 7:an och 2.3ghz professorn är det en dual core eller? enkel kärna kan vara lite små slött att köra med om du maxar ögongodiset i 7:an
Citera
2011-01-27, 19:54
Medlem
DollarMakers avatar
hittade denna sida läs vad användaren BUIO tipsar där

http://www.sweclockers.com/forum/22-...-tar-lang-tid/
Citera
2011-01-27, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skrytt
2gb ram e rätt snålt om man kör 7:an och 2.3ghz professorn är det en dual core eller? enkel kärna kan vara lite små slött att köra med om du maxar ögongodiset i 7:an

nej, den e inte dual core, kör win-64 bit...nå bra råd ? så att datorn fungerar bäst ? ska jag byta till 32-bit ? eller till vista ? eller kanske ska jag lägga 1 GB ram till ?
Citera
2011-01-27, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
hittade denna sida läs vad användaren BUIO tipsar där

http://www.sweclockers.com/forum/22-...-tar-lang-tid/

okej tack, ska läsa nu
Citera
2011-01-27, 20:45
Medlem
Märkes datorer bruka komma med massor av skräp som segar ned datorn.

Microsoft minnes krav
Win 7 32 bit kräver 1 GB minne
Win 7 64 bit kräver 2 GB minne

32 bit går jättebra med 2 GB minne. 64 bit tar mycket mer plats i minnet än 32 bit. Det ser man i tester och i Microsoft minnes krav. Du förlorar på att ha 64 bit om du har 4 GB minne eller mindre.
Senast redigerad av panpo98 2011-01-27 kl. 20:49.
Citera
2011-01-27, 22:46
Medlem
skrytts avatar
mer ram så fungerar allt bättre sen ska du se.

lägg till två gb så du får fyra gb ram tycker jag

min gammla laptop på en kärnig 2.0ghz och 4 gb ram funka 7:an 64bit kanon på, så testa att bygga på ram minnet.
Citera
2011-01-28, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skrytt
mer ram så fungerar allt bättre sen ska du se.

lägg till två gb så du får fyra gb ram tycker jag

min gammla laptop på en kärnig 2.0ghz och 4 gb ram funka 7:an 64bit kanon på, så testa att bygga på ram minnet.

okej nu blev ja lite glad tack ska göra så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in