Har filmat en del spelningar. Filmar du i syftet att dokumentera en kompis spelning så kommer det säkert duga. Men annars så tycker jag att man behöver minst två kameror och en fast ljudinspelning för att få acceptabla resultat av att filma konserter. Det är svårt att alltid ha något värt i sökaren. Om man inte har budget att micka upp lokalen, vilket man oftast inte har, så kan det funka att spela in från mixerbordet. Så se om du kan få tag på ljudteknikern och fråga om h*n kan ge dig ljudspår efteråt.
Annars har jag dålig koll på den där kameran, men jag skulle hellre ha bra monoljud än dåligt stereoljud. Ska du ha kameran fast eller handhållen? går du runt kommer ju ljudbilden förändras...
Har på senaste tiden nästan bara använt digitala systemkameror för att filma konserter, då de har överlägsen bildkvalite i dåligt ljus, men även det kan vara kasst ibland.
Som sagt beror det ju på vad du tänkte göra, men att lyckas filma en hel spelning intressant med en kamera och internt ljud känns väldigt svårt. Men något kollage av intressanta klipp kan det ju alltid bli.
Annars tycker jag att du ska satsa på att ha kameran fast för att få en dokumentation av själva spelningen, och då kan man absolut ha överseende med stundtals dålig bild och monoljud känns i sammanhanget som ett väldigt litet problem