2011-01-27, 15:03
Medlem
TheAlamos avatar
Tjapare!

Jag märkte för cirka en vecka sen när jag gjorde en övning på gymmet att min högra bröstvårta ömmar när man trycker på den. Själva vårtan är inte svullen eller så men den här knölen som är under känns tydligare än den på vänstersidan.

När jag var 14 så hände samma sak som för den här killen https://www.flashback.org/t611216, min vänstra bröstvårta svullnade upp och gjorde ont. Det gick över efter ett tag som det brukar. Nu känns det ju bara när man trycker på den, att den är öm och möjligen lite svullnad av den här stora kulan under. Varför får jag så när jag är 19? Jag tror inte att det har förändrats nånting på den här veckan som jag märkt att det varit iaf.

Jag tar inga droger eller nånting, men kör en gainer just nu. Nån som vet?
Citera
2011-01-27, 21:43
Medlem
Zoumps avatar
Tyvärr, så vet jag inte mycket om sånt där. Men kolla upp med en doktor, det är det bästa du kan göra o inget man ska skämmas för !
Har själv haft problem med kroppen och kollar alltid upp det med det samma !
Vänta inte !
Hoppas det går bra

MvH Zoump !
Citera
2011-01-28, 14:16
Medlem
AdoRebels avatar
Nu vet jag inte hur gammal du är och kommer inte ifrågasätta det, utan jag försöker hjälpa dig istället.

Det kan ömma i tonåren på grund av att kroppen utvecklas, ja även brösten hos pojkar utvecklas.
Det kan vara så att i ditt fall så kan något hänt som påverkar hormonerna. Vänta i någon vecka sen så kan du kolla upp det, alternativt ring till vårdguiden.
Citera
2011-01-28, 16:32
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoump
Tyvärr, så vet jag inte mycket om sånt där. Men kolla upp med en doktor, det är det bästa du kan göra o inget man ska skämmas för !
Har själv haft problem med kroppen och kollar alltid upp det med det samma !
Vänta inte !
Hoppas det går bra

MvH Zoump !
Det är det att jag var hos doktorn för en månad sen och gjorde urin och blodprov. Känner inte riktigt för att gå dit ännu en gång såhär tidigt inpå. Det jag ska göra om en vecka är kanske att ringa vårdguiden och höra. Annars tyckte jag att jag läste om fler som hade sånt här med bröstvårtan.
Citat:
Ursprungligen postat av AdoRebel
Nu vet jag inte hur gammal du är och kommer inte ifrågasätta det, utan jag försöker hjälpa dig istället.

Det kan ömma i tonåren på grund av att kroppen utvecklas, ja även brösten hos pojkar utvecklas.
Det kan vara så att i ditt fall så kan något hänt som påverkar hormonerna. Vänta i någon vecka sen så kan du kolla upp det, alternativt ring till vårdguiden.
19, som jag skrev Ja jag hade ju nästan samma känsla i vänster bröstvårta när jag var 14 år och samtidigt som det så växte vänster bröstmuskel till sig. Vad jag förstått så är det väl inte allt för ovanligt i sena tonåren heller. Får hoppas det är höger bröstmuskel som växer ikapp Kanske är att jag tränar mycket och nåt händer med hormonerna? Hur som helst, jag får se om det förändras och så ringer jag vårdguiden.
Citera
2011-01-28, 16:42
Medlem
AdoRebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Det är det att jag var hos doktorn för en månad sen och gjorde urin och blodprov. Känner inte riktigt för att gå dit ännu en gång såhär tidigt inpå. Det jag ska göra om en vecka är kanske att ringa vårdguiden och höra. Annars tyckte jag att jag läste om fler som hade sånt här med bröstvårtan.

19, som jag skrev Ja jag hade ju nästan samma känsla i vänster bröstvårta när jag var 14 år och samtidigt som det så växte vänster bröstmuskel till sig. Vad jag förstått så är det väl inte allt för ovanligt i sena tonåren heller. Får hoppas det är höger bröstmuskel som växer ikapp Kanske är att jag tränar mycket och nåt händer med hormonerna? Hur som helst, jag får se om det förändras och så ringer jag vårdguiden.

Jag tror att det är som du säger, din högra bröstmuskel växer ikapp. Var dock på din vakt och om de inte går bort på ett bra tag så kontakta vårdguiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in