2011-03-09, 11:28
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
"District9, du har inte behörighet till den här sidan. Det kan bero på en av flera anledningar:

•Ditt användarkonto har inte rätt behörigheter för att komma åt den här sidan. Försöker du att redigera någon annans inlägg, komma åt administrativa funktioner eller andra system som kräver särskild behörighet?
•Om du försöker att posta, kan administratören ha stängt av ditt konto, eller det kan vänta på aktivering."

Laidback fungerar inte?!?!

hur så?

mvh

FAQ
https://www.flashback.org/t1203115
Citat:
Q: Vad är Laidback och när får man tillgång dit?
A: Laidback är ett forum med en mer avslappnad karaktär för den som varit medlem i 6 månader och har skrivit över 200 inlägg.
Citera
2011-03-11, 11:34
Medlem
handtralalas avatar
Jag skulle behöva ett foto från specifik plats i Norrköping (det är för ett exjobb inom urban gestaltning), som jag hoppas att någon på Flashback ska kunna hjälpa mig med. Var ska jag lägga denna fråga för att lättast nå ut till relevanta personer?

De här är de alternativ jag har, och jag antar att det inte är ok att starta en tråd i varje subforum?

Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur
Urban Exploration
Fotografi/Foto
Sista Utvägen
Citera
2011-03-11, 12:43
Medlem
bamf.mozies avatar
Hej!
Jag skulle vilja starta en tråd om stereotypen mexikaner. Jag vill ha reda på vad kärt folk här på flashback har för bild av denna etniska grupp. Vad de har för förutfattade meningar och fördomar. Vilket forum ska jag göra min "post-ning" i? Kan för övrigt nämna att det är till för ett projekt i Engelska C som handlar om etniska grupper, varav jag blivit tilldelad mexikaner.
Citera
2011-03-11, 12:50
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Jag skulle behöva ett foto från specifik plats i Norrköping (det är för ett exjobb inom urban gestaltning), som jag hoppas att någon på Flashback ska kunna hjälpa mig med. Var ska jag lägga denna fråga för att lättast nå ut till relevanta personer?

De här är de alternativ jag har, och jag antar att det inte är ok att starta en tråd i varje subforum?

Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur
Urban Exploration
Fotografi/Foto
Sista Utvägen

Nu finns det en dedicerad tråd Hjälp mig hitta denna bild!

Och nej du ska inte starta en tråd i flera forum.
Citera
2011-03-11, 12:52
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamf.mozie
Hej!
Jag skulle vilja starta en tråd om stereotypen mexikaner. Jag vill ha reda på vad kärt folk här på flashback har för bild av denna etniska grupp. Vad de har för förutfattade meningar och fördomar. Vilket forum ska jag göra min "post-ning" i? Kan för övrigt nämna att det är till för ett projekt i Engelska C som handlar om etniska grupper, varav jag blivit tilldelad mexikaner.

Skulle nog föreslå Resor Nordamerika
Citera
2011-03-11, 13:42
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nu finns det en dedicerad tråd Hjälp mig hitta denna bild!

Och nej du ska inte starta en tråd i flera forum.

Ja, men den är inte helt relevant, det duger inte med en bild från nätet. Av rättighetsskäl måste jag ha en bild där jag kan få upphovsmannens godkännande, och det utan att jag betalar för det. Med andra ord, jag måste alltså få någon som bor i Norrköping att ta en bild åt mig, och sedan låta mig använda den i en publikation. Dessutom är det en bild som förmodligen inte finns i nuläget, så den blir svår att hitta annars.
Är tråden du nämnde, även med ovanstående fakta i åtanke, min enda möjlighet?
Citera
2011-03-11, 14:05
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Ja, men den är inte helt relevant, det duger inte med en bild från nätet. Av rättighetsskäl måste jag ha en bild där jag kan få upphovsmannens godkännande, och det utan att jag betalar för det. Med andra ord, jag måste alltså få någon som bor i Norrköping att ta en bild åt mig, och sedan låta mig använda den i en publikation. Dessutom är det en bild som förmodligen inte finns i nuläget, så den blir svår att hitta annars.
Är tråden du nämnde, även med ovanstående fakta i åtanke, min enda möjlighet?

Låter mer som en kontaktanonns..

Jag skulle som sagt föreslå nämnda tråd, då en separat tråd helt utan diskussionsunderlag knappast kommer att bli kvar.
Citera
2011-03-11, 14:50
Bannlyst
Tja epost! Jag vill starta en tråd där Flashbackarna ska göra egna teman till Google Chrome. Jag har en länk till en creator och ett färdigt tema att bidraga med, och då undrar jag varfan jag ska placera den? Grafisk formgivning platsar ju in rätt bra, man ska göra bilder och designa lite grejer osv.

Är dock osäker, så lite hjälp hade uppskattas!
Citera
2011-03-11, 14:56
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guywithtnt
Tja epost! Jag vill starta en tråd där Flashbackarna ska göra egna teman till Google Chrome. Jag har en länk till en creator och ett färdigt tema att bidraga med, och då undrar jag varfan jag ska placera den? Grafisk formgivning platsar ju in rätt bra, man ska göra bilder och designa lite grejer osv.

Är dock osäker, så lite hjälp hade uppskattas!
Den officiella tråden om [ Nya Flashback-style ]
FB Dark Matter v1.0 - Nytt mörktonat FB-tema!
De kanske mest handlar om FF iofs.

Men då är Övriga dator- och IT-diskussioner rätt plats.
Citera
2011-03-11, 15:00
Bannlyst
Citat:
Den officiella tråden om [ Nya Flashback-style ]
FB Dark Matter v1.0 - Nytt mörktonat FB-tema!
De kanske mest handlar om FF iofs.

Men då är Övriga dator- och IT-diskussioner rätt plats.

Jo det handlar ju endast om Firefox.. Säker på att Grafisk Formgivning inte är bättre? Ändamålet är ju iofs ett tema till en webbrowser men det är det enda som är IT-relaterat. Ingen kunskap inom det området behövs, utan endast grafiska kunskaper..
Citera
2011-03-11, 15:06
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guywithtnt
Jo det handlar ju endast om Firefox.. Säker på att Grafisk Formgivning inte är bättre? Ändamålet är ju iofs ett tema till en webbrowser men det är det enda som är IT-relaterat. Ingen kunskap inom det området behövs, utan endast grafiska kunskaper..
Chansa...
Du gör som du vill, men sannolikt kommer tråden att bli flyttad.
Citera
2011-03-11, 15:12
Bannlyst
Citat:
Chansa...
Du gör som du vill, men sannolikt kommer tråden att bli flyttad.

Jag testar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in