2011-01-27, 12:58
Medlem
Kanske inte vrdens bsta rubrik men men.

Jag har byggt ett biorum i mitt uthus jag har p tomten. Jag spelar upp mina filmer med en mac mini i plex. Jag lagrar alla mina filmer i en Iomega 2 TB UltraMax Plus Quad hrddisk.
Bde min mac mini och hrdisken r placerat i biorummet.
De jobbiga med de r att jag orkar inte g ut dit varje gng jag tankar hem en ny film.

De jag vill kunna r att sitta inne i huset och ladda hem filmer s dom hamnar direkt i hrdisken jag har ute i biorummet.
Om de r mjligt vill jag kunna styra min mac mini genom min ipad. p s stt kan jag g genom min mac mini och ladda hem filmerna

Hoppas ni frstr vad jag menar.

Har ni ngra andra frslag r ni vlkomna att dela med er av dom. Tack p frhand
Citera
2011-01-27, 13:16
Medlem
Lethass avatar
Du kan ju starta "Remote Management" Sysprefs -> Sharing sen r det bara att ladda hem en remote desktop app till iPaden och styta minin med den.

Anvnder du transmission s ska det ha ett webinterface som du kan sl p i programmet.
Citera
2011-01-27, 13:29
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Dela ut hrddisken i ntverket frn Minin s kan du ladda hem till den inifrn huset.
Citera
2011-01-27, 14:34
Bannlyst
Kr en torrentklient p Minin, typ Transmission, som bevakar en mapp och automatiskt lgger till torrentfiler och startar dom drifrn.

Skaffa ett dropbox-konto

Lgg till det p bda datorerna.

Spara torrentfiler du laddar ner till dropbox-mappen

Bevaka samma mapp p Minin

Voila!
Citera
2011-01-27, 14:55
Medlem
Hller med fregende talare, om du har mac minin igng hela tiden s r det perfekt att ha den igng fr att seeda och hlla ordning p torrent-nedladdningarna. Du kan givetvis ven logga in via mobilen / ipaden eller en web-lsare fr att hlla koll p och ta bort frdigladdade torrentar.

Jag kr ett liknande system hemma och anvnder mig dessutom av "Automator" fr att automatiskt tanka de serier jag fljer via rss. Transmission kan ven sortera upp de inkommande filmerna/serierna s att de hamnar i rtt katalog p direkten s att allt hittas automatiskt av plex.

Angende plex s fr du bra mycket bttre prestanda ur Xbmc, som du kan skinna med aeon mq2 fr att f det snyggare och bttre n plex.

Annars kan du via vnc eller ssh styra mac minin dirket via ipaden. Detta bidrar dessvrre till mer jobb lngs vgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in