Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-27, 12:58
Medlem
Kanske inte värdens bästa rubrik men men.

Jag har byggt ett biorum i mitt uthus jag har på tomten. Jag spelar upp mina filmer med en mac mini i plex. Jag lagrar alla mina filmer i en Iomega 2 TB UltraMax Plus Quad hårddisk.
Både min mac mini och hårdisken är placerat i biorummet.
De jobbiga med de är att jag orkar inte gå ut dit varje gång jag tankar hem en ny film.

De jag vill kunna är att sitta inne i huset och ladda hem filmer så dom hamnar direkt i hårdisken jag har ute i biorummet.
Om de är möjligt vill jag kunna styra min mac mini genom min ipad. på så sätt kan jag gå genom min mac mini och ladda hem filmerna

Hoppas ni förstår vad jag menar.

Har ni några andra förslag är ni välkomna att dela med er av dom. Tack på förhand
Citera
2011-01-27, 13:16
Medlem
Lethass avatar
Du kan ju starta "Remote Management" Sysprefs -> Sharing sen är det bara att ladda hem en remote desktop app till iPaden och styta minin med den.

Använder du transmission så ska det ha ett webinterface som du kan slå på i programmet.
Citera
2011-01-27, 13:29
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Dela ut hårddisken i nätverket från Minin så kan du ladda hem till den inifrån huset.
Citera
2011-01-27, 14:34
Bannlyst
Kör en torrentklient på Minin, typ Transmission, som bevakar en mapp och automatiskt lägger till torrentfiler och startar dom därifrån.

Skaffa ett dropbox-konto

Lägg till det på båda datorerna.

Spara torrentfiler du laddar ner till dropbox-mappen

Bevaka samma mapp på Minin

Voila!
Citera
2011-01-27, 14:55
Medlem
Håller med föregående talare, om du har mac minin igång hela tiden så är det perfekt att ha den igång för att seeda och hålla ordning på torrent-nedladdningarna. Du kan givetvis även logga in via mobilen / ipaden eller en web-läsare för att hålla koll på och ta bort färdigladdade torrentar.

Jag kör ett liknande system hemma och använder mig dessutom av "Automator" för att automatiskt tanka de serier jag följer via rss. Transmission kan även sortera upp de inkommande filmerna/serierna så att de hamnar i rätt katalog på direkten så att allt hittas automatiskt av plex.

Angående plex så får du bra mycket bättre prestanda ur Xbmc, som du kan skinna med aeon mq2 för att få det snyggare och bättre än plex.

Annars kan du via vnc eller ssh styra mac minin dirket via ipaden. Detta bidrar dessvärre till mer jobb längs vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in