• 1
  • 2
2011-01-28, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Om du inte kan lista ut vad det gr med frkortningen chkdsk /f /r i sammanhanget reparera hrddisk och dessutom inte kan ska p internet s tycker du ska hlla dig borta frn dator trdar.

Hr r frsta trff p google

http://technet.microsoft.com/en-us/l.../bb490876.aspx

Det hr r ett allmnt forum ditt retard, hur hade du tnkt att man ska lra sig utan att frga??

Det r ju bara korkat att uppmana folk till att gra ett oknt kommando utan att ens sga vad skiten gr.
Hur vet du att det r precis vad TS dator behver, det kanske bara knullar upp den mer?
Citera
2011-01-30, 12:55
Medlem
Zapplines avatar
Hej allesammans. Avlgger nu rapport fr hur det har gtt, jag testade att kra chkdsk /f /r oh lt datorn tugga som attans, problemet kvarstod dock. jag tjafsade runt lite till och beslt mig fr att testa F11 och vlja HDD som boot device och d startade windows.

Gick in i BIOS och brjade fitta runt med boot devices och upptckte till min stora frvning att min HDD inte fanns med enligt bios, Brjade leta runt efter snarlikt problem och fann d att den hade blivit disabled p ngot mysko vis.

In i BIOS igen, leta leta leta fan boot divece hrddiskarna hade blivit disablade ppnade upp anablade dessa valde den interna HDD:n som frsta bootningsvalet och Voila, dator fungerar som den ska.

Tackar er alla fr hjlpen och hoppas detta kan hjlpa andra med samma problem i framtiden.

Mvh Zappline.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in