• 1
  • 2
2011-01-28, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Om du inte kan lista ut vad det gör med förkortningen chkdsk /f /r i sammanhanget reparera hårddisk och dessutom inte kan söka på internet så tycker du ska hålla dig borta från dator trådar.

Här är första träff på google

http://technet.microsoft.com/en-us/l.../bb490876.aspx

Det här är ett allmänt forum ditt retard, hur hade du tänkt att man ska lära sig utan att fråga??

Det är ju bara korkat att uppmana folk till att göra ett okänt kommando utan att ens säga vad skiten gör.
Hur vet du att det är precis vad TS dator behöver, det kanske bara knullar upp den mer?
Citera
2011-01-30, 12:55
Medlem
Zapplines avatar
Hej allesammans. Avlägger nu rapport för hur det har gått, jag testade att köra chkdsk /f /r oh lät datorn tugga som attans, problemet kvarstod dock. jag tjafsade runt lite till och beslöt mig för att testa F11 och välja HDD som boot device och då startade windows.

Gick in i BIOS och började fitta runt med boot devices och upptäckte till min stora förvåning att min HDD inte fanns med enligt bios, Började leta runt efter snarlikt problem och fann då att den hade blivit disabled på något mysko vis.

In i BIOS igen, leta leta leta fan boot divece hårddiskarna hade blivit disablade öppnade upp anablade dessa valde den interna HDD:n som första bootningsvalet och Voila, dator fungerar som den ska.

Tackar er alla för hjälpen och hoppas detta kan hjälpa andra med samma problem i framtiden.

Mvh Zappline.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in