2011-01-26, 23:48
Medlem
RonaldoUtds avatar
En sak som jag gillar hos Mac är sökfunktionen inne i programmen. Man skriver det man söker efter så kommer det upp ord som matcher och man blir navigerad till den rätta fliken.
Går detta att få i Windows?
Citera
2011-01-27, 00:20
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
En sak som jag gillar hos Mac är sökfunktionen inne i programmen. Man skriver det man söker efter så kommer det upp ord som matcher och man blir navigerad till den rätta fliken.
Går detta att få i Windows?
Vilka program pratar du om?
Citera
2011-01-27, 10:59
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vilka program pratar du om?
Redigeringsprogram som Avid och Finalcut. Men jag vill minnas att den funktionen finns i alla program under Hjälp/Sök
Citera
2011-01-27, 11:00
Medlem
[SIC]s avatar
Va? Om du undrar det jag tror att du undrart så ja, du kan söka direkt i fönstret efter valfritt ord/filändelse.
Citera
2011-01-27, 13:04
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [SIC]
Va? Om du undrar det jag tror att du undrart så ja, du kan söka direkt i fönstret efter valfritt ord/filändelse.
Man skriver bokstäver i sökfältet under hjälpfliken, så navigeras man automatiskt genom flikarna till alla funktioner som matcher det ordet. Det kommer inte upp några externa fönster som förklarar hur programmet fungerar, utan flikarna som matcher ordet åker ner och blir markerade.
Senast redigerad av RonaldoUtd 2011-01-27 kl. 13:12.
Citera
2011-01-27, 19:44
Medlem
crillecrilles avatar
Alltså pratar du inte om att söka i Windows utan snarare i Avid/Final Cut?
Citera
2011-01-27, 19:51
Medlem
systems avatar
Jag tror detta är vad TS vill ha:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/hilfe-soek.jpg

Exempelet visar hur jag gör för att zooma ut i Safari, om jag skulle råkat glömma det. Min sökning efter ”zoo..” visar de alternativ som finns, och med ett tryck på det jag tror jag vill ha, så visas direkt i programmet var funktionen finns.

Och ja, den sökfunktionen är mycket trevlig och hjälpsam. Funkar, mig veterligen, i alla program.
Senast redigerad av system 2011-01-27 kl. 19:55.
Citera
2011-01-28, 00:33
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag tror detta är vad TS vill ha:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/hilfe-soek.jpg

Exempelet visar hur jag gör för att zooma ut i Safari, om jag skulle råkat glömma det. Min sökning efter ”zoo..” visar de alternativ som finns, och med ett tryck på det jag tror jag vill ha, så visas direkt i programmet var funktionen finns.

Och ja, den sökfunktionen är mycket trevlig och hjälpsam. Funkar, mig veterligen, i alla program.
Ja precis. Min fråga är då om detta går att göra på i Windows?
Citera
2011-01-28, 23:38
Medlem
systems avatar
Citat:
Ja precis. Min fråga är då om detta går att göra på i Windows?
Ingen aning. Men eftersom Microsoft härmar Apple i det mesta så kanske funktionen dyker upp i en framtida version. Det är bara att hålla tummarna.
Citera
2011-01-29, 00:48
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Ingen aning. Men eftersom Microsoft härmar Apple i det mesta så kanske funktionen dyker upp i en framtida version. Det är bara att hålla tummarna.
Det borde väl finnas ett gratis tillägg att installera. Jag trodde allt var möjligt i Windows
Citera
2011-11-11, 18:25
Medlem
Citat:
Det borde väl finnas ett gratis tillägg att installera. Jag trodde allt var möjligt i Windows

+1, jag efterfrågar samma funktion i Windows. Finns det tredjeparts program eller liknande? Snälla säg att det finns
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in