2011-01-26, 18:23
Medlem
Jag har en kompis som går på Chalmers som har fått för sig att man får ett stipendium på 10000 kr om man klarar första året med över 4 i snitt.

Är det någon som kan bekräfta det?
Citera
2011-01-26, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OurLadyPeace
Jag har en kompis som går på Chalmers som har fått för sig att man får ett stipendium på 10000 kr om man klarar första året med över 4 i snitt.

Är det någon som kan bekräfta det?

Jajjemen, har själv fått det. Men om det verkligen var över 4 i snitt minns jag inte.

Det finns ingen garanti för att få det heller utan jag tror att det lottas ut.....

mvh
Citera
2011-01-27, 02:03
Medlem
Det stämmer, det var 4.0 i år men det kan ändras till nästa år.
Och ja, jag har fått det.
Citera
2011-01-27, 07:50
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gecko1337
Det stämmer, det var 4.0 i år men det kan ändras till nästa år.
Och ja, jag har fått det.
Var söker man det? Hittar inte på Chalmers' stipendiesida på student.gate
Citera
2011-01-27, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleizohiet
Var söker man det? Hittar inte på Chalmers' stipendiesida på student.gate

Ska inte säga säkert men jag tror inte du kan söka just detta. De slumpas ut till ganska många studenter. Från någon fond har jag för mig.

mvh
Citera
2011-01-27, 18:04
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattiaswikberg
Ska inte säga säkert men jag tror inte du kan söka just detta. De slumpas ut till ganska många studenter. Från någon fond har jag för mig.

mvh
Alltså, typ:
Du söker inte den, utan den söker dig?
Tack ska du ha.
Då jobbar vi på resten av terminen dårå!
Citera
2011-01-27, 18:23
Medlem
Man söker inte, du kommer få en mail om du får helt enkelt, själv hade jag ingen aning att det fanns.
Och nej det är ingen lottning/slump, det heter Adlerbertska om jag kommer ihåg rätt, sök på google.
Citera
2011-02-02, 19:21
Medlem
Citat:
Man söker inte, du kommer få en mail om du får helt enkelt, själv hade jag ingen aning att det fanns.
Och nej det är ingen lottning/slump, det heter Adlerbertska om jag kommer ihåg rätt, sök på google.

Precis så heter den. Det var ganska många i min klass som fick det. 30-40% kanske så håll tummarna.
Citera
2012-06-25, 11:35
Medlem
Om jag kollar under Adlerbertska stipendiefonden på Chalmers studentportal står att man skulle lämnat in en ansökan före 31 maj. Har man ändrat praxis eller finns det ändå en chans att få ta del av pengarna?

Vad menas sen med "studerande vid årskurs 1 tilldelas ej stipendium"? Att åk 1 är fria att söka under vt för att sen få ut pengen ht åk 2? Inte?
Senast redigerad av nordhem 2012-06-25 kl. 11:37.
Citera
2012-06-25, 18:57
Medlem
Citat:

Man kan visst söka det, och på rak arm kommer jag inte på en enda som fått det utan att söka. Är det olika vid olika program eller? Finns också Donationsstipendierna, de ger en (oftast) 5000kr.

Citat:
Ursprungligen postat av nordhem
Om jag kollar under Adlerbertska stipendiefonden på Chalmers studentportal står att man skulle lämnat in en ansökan före 31 maj. Har man ändrat praxis eller finns det ändå en chans att få ta del av pengarna?

Vad menas sen med "studerande vid årskurs 1 tilldelas ej stipendium"? Att åk 1 är fria att söka under vt för att sen få ut pengen ht åk 2? Inte?

När jag fick det var det som sagt för att jag sökte det. Kolla också Donationsstipendierna, går fortfarande att söka tror jag.

Osäker på vad som gåller ang. åk 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in