2011-01-26, 18:19
Medlem
troubleices avatar
Har ingen aning om var jag ska publicera den här tråden. Men iallafall: Jag ska göra en video med samlade klipp från andra klipp från youtube i "Windows Movie Maker". Har lyckats ladda ner filmerna till min dator med "UltraGet Video Downloader" och laddade sedan ner "Videoconverter" för att konvertera klippen till något som skulle fungera i "Windows Movie Maker".

Provade att omvandla dom från filformatet "flv" till "Windows Media Video 8" (.wmv) men det går fortfarande inte att använda dom i "Windows Movie Maker". Blir bara en filmruta i programmet med ett kryss över.

Vilket format ska dom vara i?? Tacksam för snabba svar!
Citera
2011-01-26, 18:26
Medlem
Windows Movie Maker har filtypen MSWMM.
Det du tänker på är Windows Media Player.
Citera
2011-01-26, 19:04
Medlem
troubleices avatar
Ja, men vilket format ska klippen vara i för att man ska kunna redigera dom i Windows MOVIE maker?
Om man nu använder sig av Videoconverter.
Citera
2011-01-26, 19:17
Medlem
troubleices avatar
Never mind. Fungerade med .avi.

Men hur tar jag bort ljud som jag inte vill ha från klippen? I "windows LIVE movie maker".
Citera
2011-01-26, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Ja, men vilket format ska klippen vara i för att man ska kunna redigera dom i Windows MOVIE maker?
Om man nu använder sig av Videoconverter.

MSWMM. Och var snäll att citera min inlägg, annars så ser jag inte vilka som svarar till mig och kan på så sätt inte svara tillbaka.
Citera
2011-01-26, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Never mind. Fungerade med .avi.

Men hur tar jag bort ljud som jag inte vill ha från klippen? I "windows LIVE movie maker".

Då vet jag inte hur du ska göra, borde vara ett återkommande problem så om du söker på det borde du finna. Och kom ihåg att Movie Maker är ett väldigt begränsat program som har få funktioner så jag vet inte ens om du har den möjligheten.
Citera
2011-01-26, 19:22
Medlem
JTKs avatar
Ska du göra lite mer "avancerad" redigering, men fortfarande vill använda moviemaker så föreslår jag att du laddar ner versionen som fanns på XP, MM 2.0/2.1. Lättare att redigera ljud där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in