2011-01-26, 22:53
Medlem
Klipper jag mig vill jag bli klippt av någon som jag märker är intresserad av hår. Inte av någon som inte ens behöver ha en frisyr.
Citera
2011-01-26, 22:56
Moderator
skunkensunes avatar
Det som glöms bort i det här fallet är inte bara att det företaget råkar illa ut men även att de knappast kommer tillhandahålla praktikplatser i fortsättningen av rädsla för att någon ska känna sig "kränkt". Sådant sprids även som ringar på vattnet och det skulle inte förvåna mig om skolan kommer finna det svårt att hitta praktikplatser hos frisörer åt sina elever i fortsättningen.
Citera
2011-01-26, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KillForSatan
Ni ska inte tillåtas att integreras, ni ska hållas på behörigt avstånd.

Jaja, fortsätt leva i din fantasivärld. Det finns värre saker att tänka på för er del. Sionisternas lilla spel fungerar.

Länge leve mångkultur! Ni förtjänar att gå ner i avgrunden, era avskum.
Citera
2011-01-26, 22:58
Medlem
You-got-claweds avatar
Vidrigaste jag läst idag. Frisörsalongen måste ju överklaga DOs beslut. Man kan omöjligt bli stämd för att man sätter en klädpolicy på företaget. Jag kan ju inte komma med hockeymask till mitt jobb, hävda att det är min religion, sen stämma företaget när chefen skickar hem mig.
Citera
2011-01-27, 00:16
Bannlyst
Slöja och allt annat skit borde förbjudas!
Även andra arabkläder så som de säck-liknande byxorna eller vad det nu är som vissa araber brukar gå omkring i. Borde förbjudas!
Citera
2011-01-27, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lampara
Jaja, fortsätt leva i din fantasivärld. Det finns värre saker att tänka på för er del. Sionisternas lilla spel fungerar.

Länge leve mångkultur! Ni förtjänar att gå ner i avgrunden, era avskum.

Mångkultur kanske, men INGEN mångreligion!!!

De som kommer hit borde acceptera kristendomen redan på Arlanda! Annars...

Islam = MångÅreligion
Citera
2011-01-27, 00:56
Medlem
Irrblossas avatar
Om man ska få ha slöja på sig på vilka arbetsplatser som helst så borde det väl funka lika bra med ett orange tygstycke a la buddistmunk?

Undrar om det SKULLE gå att hävda diskriminering och kränkning om jag nekades jobb för att jag enbart bar mitt oranga tygstycke?
Jag tror att många skulle säga att: "Men det förstår du väl, deeet går inte här" och få rätt.
Men när det handlar om muslimers rätt till allt...
Citera
2011-01-27, 00:59
Medlem
Irrblossas avatar
Så här till exempel:
http://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.asienguiden.se/malaysia/kek_lok_si/bilder/buddistmunk.jpg&imgrefurl=http://www.asienguiden.se/malaysia/kek_lok_si/&usg=__bSatqyD0yf4ADHS9_rPX7BJ77Ng=&h=468&w=315&sz =98&hl=sv&start=0&sig2=6o6Z83tFP29eHeAs9IWn5g&zoom =1&tbnid=p-skr3U5sUhGNM:&tbnh=140&tbnw=94&ei=w7RATe_wGYXtOaKs haAD&prev=/images%3Fq%3Dbuddistmunk%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3 DX%26biw%3D1259%26bih%3D839%26tbs%3Disch:1&um=1&it bs=1&iact=hc&vpx=123&vpy=38&dur=2138&hovh=274&hovw =184&tx=112&ty=145&oei=w7RATe_wGYXtOaKshaAD&esq=1& page=1&ndsp=34&ved=1t:429,r:0,s:0

Tycker ni muslimer (ni som tycker att både burka, slöja och niqab ska accepteras i alla yrken) att det skulle vara helt okej för mig att vara klädd så här på vilken arbetsplats som helst, om det skulle vara min religion?
Citera
2011-01-27, 06:06
Medlem
nolifers avatar
Pinsamt är bara förnamnet!!!
Ungefär som om en rullstolsbunden skulle söka jobb som flytttgubbe....
Han/dom på D.O borde sparkas....
Finns det någon statistik på hur liknande skadestånd är fördelat? Säkerligen något som utnyttjas något enormt i dagens pk-sverige
Citera
2011-01-27, 11:14
Medlem
deadsets avatar
Uppfyller man inte kriterierna på jobbet man söker, då ska man heller inte ha jobbet. Företagaren ska ha sina 150.000 kronor tillbaka.

Jävla muslimer som spelar offer och får pengar från höger och vänster hela tiden. Fy fan.
Citera
2011-01-27, 11:33
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampara
Ett litet sjal på huvudet som täcker ens hår stör dig? I sådana fall är det verkligen något fel på dig. Alla vill inte se ut som kvinnorna i din omgivning. Acceptera det.

Det är exakt sådana här problem som uppstår bland svenskar och muslimer. Hur fan ska man kunna integreras i samhället när man inte ens får vara sig själv? Det är inte muslimerna det är fel på, utan ni.

Haha. Nej, jag får inte vara mig själv på mitt jobb. Långt ifrån. Det finns på mitt jobb, likt många andra jobb, en klädpolicy. Vägrar man att följa den, då kan man heller inte jobba där, punkt. Så enkelt är det. Och det är inget man kan springa iväg och stämma företaget för heller.

Vill man integreras i samhället, då krävs det också att man anpassar sig efter samhällets rådande normer. Den enda anledningen till den ökande segregationen i samhället är det faktum att muslimer vägrar anpassa sig. Ingenting annat.
Citera
2011-01-27, 11:36
Medlem
Irrblossas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Haha. Nej, jag får inte vara mig själv på mitt jobb. Långt ifrån. Det finns på mitt jobb, likt många andra jobb, en klädpolicy. Vägrar man att följa den, då kan man heller inte jobba där, punkt. Så enkelt är det. Och det är inget man kan springa iväg och stämma företaget för heller.

Vill man integreras i samhället, då krävs det också att man anpassar sig efter samhällets rådande normer. Den enda anledningen till den ökande segregationen i samhället är det faktum att muslimer vägrar anpassa sig. Ingenting annat.

Exakt. Men varför kan man inte vara utövande muslim trots att man inte bär slöja? Var och en har ju rätt till sin egen religion, men det ska inte vara religionen som ska styra i vårat samhälle.
Fan, var muslim eller vad sjutton du vill, men av med slöjhelvetet och uppför dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in