• 1
  • 2
2011-01-26, 15:12
Medlem
Tänkte slå till på en GoPro Kamera snart!

En fundering är om man kan redigera dessa klipp i Adobe Premiere Pro CS...

...eller måste man konvertera innan redigering?

Det verkar bli .MP4

Har någon testat?
Citera
2011-01-26, 15:19
Bannlyst
Har god lust att fråga, tyvärr har jag inte svarat på din fråga men antar att det går. Skön film, han använder GoPro

http://www.youtube.com/watch?v=vhHBr7bjyVA
Citera
2011-01-26, 15:25
Medlem
Dumbbells avatar
Det blir mp4 ja, jag själv köpte en innan jul. Mycket nöjd även fast det laggar lite när man spelar upp filmerna, dock är det ju datorernas fel och inte kameran . Roligt att skjuta på folk med lasersiktet också .
Citera
2011-01-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbbell
Det blir mp4 ja, jag själv köpte en innan jul. Mycket nöjd även fast det laggar lite när man spelar upp filmerna, dock är det ju datorernas fel och inte kameran . Roligt att skjuta på folk med lasersiktet också .

Fint har du provat redigera nåt av dina klipp?

Har du lust att filma några sekunder och sen lägga upp det klippet okonverterat, orginalklipp alltså på nån server så jag kan testa få in det i premier?
Citera
2011-01-26, 17:07
Medlem
Dumbbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jont3
Fint har du provat redigera nåt av dina klipp?

Har du lust att filma några sekunder och sen lägga upp det klippet okonverterat, orginalklipp alltså på nån server så jag kan testa få in det i premier?
Hmm såg att det var .MOV tydligen. Nej jag har inte testat, har inte haft tid.

http://www.speedyshare.com/files/26501112/FILE0020.MOV
Det svarta i hörnet i början är min hand, jag tänkte inte riktigt när jag filmade hehe, och det är ett hål jag landar i - i mitten, därför det skakar som fan. Också rätt tidigt på morgonen, därför det blev lite mörkt. Hade inget annat klipp på datorn så detta får duga .
Citera
2011-01-26, 18:19
Bannlyst
Länken uppåt, en youtube video. Vid 1:17 när dom filmar med GoPro kamera är det mycket bra grafik. Är det lika bra då du filmar? Då måste jag köpa en Kostar dom?
Citera
2011-02-07, 01:15
Medlem
ackescotts avatar
Har lekt med min GoPro HD nu en stund och har Sony Vegas installerat på datorn. Det jag vill göra är att lägga till egen musik och sen spara dem utan att förlora kvalite på bilden.

Någon som vet vilket output format jag ska välja för att inte få filen onödigt stor och fortfarande i hd kvalite med min egen musik tillagd? ( I Sony vegas tar jag bara bort ljudet och lägger till ett ljudspår med min egen musik)

En typisk film ser ut såhär:
av typen .mp4
storlek: 563 mb
längd: 5 min 9 sek
bildrutebredd: 1280
bildrutehöjd: 720
datahastighet: 15155 kbit/sek
total bithastighet: 15283 kbit/sekund
bildrutefrekvens: 50 bildrutor per sekund

Ljudet jag lägger till är en vanlig mp3. Mycket tacksam för svar!

Mvh
Acke
Citera
2011-02-11, 18:08
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ackescott
Har lekt med min GoPro HD nu en stund och har Sony Vegas installerat på datorn. Det jag vill göra är att lägga till egen musik och sen spara dem utan att förlora kvalite på bilden.

Någon som vet vilket output format jag ska välja för att inte få filen onödigt stor och fortfarande i hd kvalite med min egen musik tillagd? ( I Sony vegas tar jag bara bort ljudet och lägger till ett ljudspår med min egen musik)

En typisk film ser ut såhär:
av typen .mp4
storlek: 563 mb
längd: 5 min 9 sek
bildrutebredd: 1280
bildrutehöjd: 720
datahastighet: 15155 kbit/sek
total bithastighet: 15283 kbit/sekund
bildrutefrekvens: 50 bildrutor per sekund

Ljudet jag lägger till är en vanlig mp3. Mycket tacksam för svar!

Mvh
Acke

En halv gb är fan ingenting för kvaliteten. Går knappt att få ner den mer tyvärr. Mp4 är ett av de bästa formaten på att hålla nere storleken.
Citera
2011-07-20, 19:56
Medlem
Någon som vet om man kan ta USB laddaren till iPhone och använda till GoPro?
Citera
2011-09-07, 14:02
Medlem
nekroluzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmporioX
Någon som vet om man kan ta USB laddaren till iPhone och använda till GoPro?

Du kan använda vilken laddare som helst, bara den har vanlig USB mini-B kontakt: http://www.kenable.co.uk/images/CDL-062.jpg

iPhone har väl i regel den där långsmala kontakter som passar endast till Apple-produkter och inget annat?
Citera
2011-10-24, 12:53
Medlem
Dharmas avatar
hur är gopro när ljuset inte är så bra?
Citera
2011-10-24, 21:48
Medlem
zonedisks avatar
Presenterades en ny GoPro idag. GoPro HD Hero2. Jämförelse mellan denna nya och den äldra HD Heron kan ses här: http://gopro.com/product-comparison-...-hero-cameras/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in