2011-01-26, 15:11
Medlem
muppenwtfs avatar
Hej FB
Vad fan ska jag ta mig till om jag precis omformaterat datorn och sen det första jag gör är att installera grafikdrivisarna och när den sen ska starta om så blir skärmen bara svart istället för inloggningen till windows? Kan se datormusen och röra den men resten är svart. Får igång den i felsäkert läge samt om jag återställer windows till precis efter omformateringen.
any idea??

Tack på förhand!
Citera
2011-01-26, 15:14
Medlem
Kommer du in på Bios?
Citera
2011-01-26, 15:18
Medlem
muppenwtfs avatar
Yes, det gör jag. Problemet uppstår när windows bootar
Citera
2011-01-26, 15:26
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Du bör ha installerat "Chipset"-drivrutinerna innan grafik och nätverkskortdrivisarna!

Prova att starta i felsäkert läge!?
Citera
2011-01-26, 15:30
Medlem
christerys avatar
Alltså, har du formatterat systemdisken så lär du inte kunna återställa den till före formatteringen eller vad du nu skrev. Fippla in rätt grafikdrivare och dra inte upp upplösningen så att skärmen inte klarar av det så går det nog bra.

"Får igång den i felsäkert läge samt om jag återställer windows till precis efter omformateringen."

felsäkert OK, men det andra --- inte en chans.
Citera
2011-01-26, 15:36
Medlem
muppenwtfs avatar
Tror du jag hittar på att jag kan återställa den?... Du får gärna komma å kolla. Då försvinner ju drivisarna som förstör skiten, klart det kan funka.
Jag tror mer på chipset drivisar, ska prova det sen.
Citera
2011-01-26, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Alltså, har du formatterat systemdisken så lär du inte kunna återställa den till före formatteringen eller vad du nu skrev. Fippla in rätt grafikdrivare och dra inte upp upplösningen så att skärmen inte klarar av det så går det nog bra.

"Får igång den i felsäkert läge samt om jag återställer windows till precis efter omformateringen."

felsäkert OK, men det andra --- inte en chans.

Läs en gång till så ser du att det inte är något konstigt med att det går att återställa.
Citera
2011-01-26, 20:20
Medlem
muppenwtfs avatar
Det handlade om chipset drivisarna.
Tack så hemskt mycket!
Citera
2011-01-27, 09:29
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilak
Läs en gång till så ser du att det inte är något konstigt med att det går att återställa.

Jo, sant, jag tänkte mer på att återställa till FÖRE omformatteringen, skall vara ett sjujäkla återställningsprogram (förutom en restore av en backup) för att lyckas.

Lyckades inte riktigt tyda kråkfötterna, men OK, efter installation så funkar det att återställa till när den är nyinstallerad.
Citera
2011-01-27, 11:34
Medlem
muppenwtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Jo, sant, jag tänkte mer på att återställa till FÖRE omformatteringen, skall vara ett sjujäkla återställningsprogram (förutom en restore av en backup) för att lyckas.

Lyckades inte riktigt tyda kråkfötterna, men OK, efter installation så funkar det att återställa till när den är nyinstallerad.
Det står ju faktiskt EFTER omformateringen, men tack för ett värdigt försök att tyda kråkfötterna i alla fall!
Citera
2011-01-27, 13:01
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppenwtf
Det står ju faktiskt EFTER omformateringen, men tack för ett värdigt försök att tyda kråkfötterna i alla fall!

Jo, jag skall läsa noggrannare nästa gång. Lycka till i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in