2014-06-22, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av husalfen
Hold the line
Rosanna
etc.

/husalfen
Rosanna är också riktigt bra.
Citera
2014-06-22, 14:41
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Skulle det vara en förolämpning att jämföras med Steely Dan? Är ju ett av världens bästa band.

Jag menar att Steely Dan är lite av dessa musikers idoler, och att de ibland sprängt sig, Eagles - Hotell California, när de försökt göra något i paritet med SD. Toto tycker jag är ett lite småtråkigt, men kompetent band. De är betydligt bättre musiker än låtskrivare, men har dock en handfull riktigt bra låtar.
Citera
2014-06-22, 14:43
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrNemo
Edit: och nu när jag kikade efter i Steely Dan-tråden och såg att PiusXIII är en stor fan av Steely Dan så undanröjdes alla eventuella kvarvarande tvivel.

Gick min avatar dig förbi?
Citera
2014-06-22, 15:36
Medlem
Toto var ett riktigt bra live band i början av karriären, tyvärr var det bara japanerna som fattade det. Jag har aldrig gillat Toto med det går inte att förneka den energi som Bobby Kimball utstrålar på scenen i slutet av 70-talet. Dessutom sjunger han faktisk riktigt bra på den här inspelningen. Konsertens höjdpunk är givetvis Hold the Line som är den enda versionen av den sången som jag tycker är bra.

https://www.youtube.com/watch?v=g50YoC6cFes
Senast redigerad av Gincan 2014-06-22 kl. 15:44.
Citera
2014-06-22, 16:54
Medlem
Geomeisters avatar
Angel Don't Cry: https://www.youtube.com/watch?v=TSCxoxQA77M

Det är svårt att missa vilket årtionde detta var
Citera
2014-11-24, 07:39
Medlem
Geomeisters avatar
Toto kommer till Sweden Rock Festival 2015
Citera
2014-11-24, 08:08
Medlem
KukKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Bandet bakom Africa och Hole The Line, hur kan man se ner på detta bandet?
Hold the line är ju tung, måste ta mig en lyssning ikväll :-)
Citera
2014-12-06, 13:54
Medlem
Geomeisters avatar
Köpte Totos Turn Back ifrån 1981 idag. "Candy Rock" - Extra bra ljudkvalitet
Citera
2014-12-06, 14:21
Medlem
LilithSkovdes avatar
Toto är så jäkla bra tycker jag. Jag har märkt att många tycker att Toto är för pretentiösa och att man därför ogillar dem. Jag förstår mig inte på det, bra musik är ju alltid bra musik. Africa är nog en av de bästa låtarna jag någonsin hört.
Citera
2014-12-08, 02:04
Medlem
dr.jebes avatar
Refrängen i "without your love". Den där lilla slap-bas detaljen.. Obeskrivligt bra och viktig detalj. Hoppas någon känner igen mitt påstående haha.
Citera
2014-12-11, 01:26
Medlem
Apologists avatar
Steve lukather har ju ett grymmt CV som får dagens musiker att se ut som barnungar.

Work of Art är ju ett svenskt band som anses som "svenska Toto", de är ju kompisar dessutom med det riktiga Toto.

Jag tycker att Toto är lite som Dream Theather, det är lite svårlyssnad musik som tar tid att ta till sig. De borde vara större än vad de är. Det verkar bara vara vi Scandinavier, Latin Amerika och Japanerna som vet vad bra musik är.

Band före sin tid med genialt kompetenta musiker som sedan blev ett kommersiellt misslyckande kan göras lång.
Citera
2014-12-11, 14:35
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Steve lukather har ju ett grymmt CV som får dagens musiker att se ut som barnungar.

Work of Art är ju ett svenskt band som anses som "svenska Toto", de är ju kompisar dessutom med det riktiga Toto.

Jag tycker att Toto är lite som Dream Theather, det är lite svårlyssnad musik som tar tid att ta till sig. De borde vara större än vad de är. Det verkar bara vara vi Scandinavier, Latin Amerika och Japanerna som vet vad bra musik är.

Band före sin tid med genialt kompetenta musiker som sedan blev ett kommersiellt misslyckande kan göras lång.
Hur menar du att de var före sin tid?

Toto är i min mening definitionen av musik som förvisso är ganska kreativt skapad, men som ändå är oerhört lättlyssnat. Tycker man det tar tid att ta till sig Totos musik så undrar jag vilken musik man har lätt att ta till sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in