2011-01-26, 10:16
Medlem
Snurrens avatar
Lite luddig fråga, men problemet är detta: Jag har en ny laptop med Windows 7. Helt nyligen har jag upptäckt att jag inte kan gå in på olika hemsidor och klicka på "kontakt". Då kommer en yahoo-sida upp och det verkar som om jag måste ha ett yahoo-konto att skriva från, men det är jag inte alls intresserad av. Vad beror detta på och vad kan jag göra? Som det är nu så har jag fått kopiera adressen (i den mån man ser den) och sedan klistra in den i ett mail, men det känns lite bökigt.
Citera
2011-01-26, 10:59
Medlem
Plastpolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Helt nyligen har jag upptäckt att jag inte kan gå in på olika hemsidor och klicka på "kontakt".

Vad är det för typ utav hemsidor?
Länka gärna ett exempel
Citera
2011-01-26, 11:13
Medlem
Citat:
Lite luddig fråga, men problemet är detta: Jag har en ny laptop med Windows 7. Helt nyligen har jag upptäckt att jag inte kan gå in på olika hemsidor och klicka på "kontakt". Då kommer en yahoo-sida upp och det verkar som om jag måste ha ett yahoo-konto att skriva från, men det är jag inte alls intresserad av. Vad beror detta på och vad kan jag göra? Som det är nu så har jag fått kopiera adressen (i den mån man ser den) och sedan klistra in den i ett mail, men det känns lite bökigt.

Det går att ställa in vilket program man vill använda när man klickar på en epostadress:

PC – Internet Explorer eller Firefox
Välj ”Inställningar” ▶ ”Kontrollpanelen” på Start-menyn i det nedre vänstra hörnet av skrivbordet.
Välj ”Internetalternativ” på Kontrollpanelen. Fönstret ”Egenskaper för Internet” öppnas.
Klicka på fliken ”Program” längst upp.
Klicka på den nedrullningsbara listan ”E-post” och välj Något av de tillgängliga.
Klicka på OK.

Kommer inte ihåg hur man lägger till fler, då jag ej använder IE eller FF.
Citera
2011-01-26, 11:44
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastpolisen
Vad är det för typ utav hemsidor?
Länka gärna ett exempel

Inga konstiga hemsidor alls, här är ett exempel: http://www.skb.org/index.php?page=kontakt-2

Jag försökte med inställningar, men får i alla fall inte bort Yahoo i alla fall... Just nu använder jag mest Incredimal för man kan välja så fina bakgrundsbilder på mailen, kan det ha ställt till det? Annars har jag Windows Live mail.
Citera
2011-01-26, 12:04
Medlem
Citat:
Inga konstiga hemsidor alls, här är ett exempel: http://www.skb.org/index.php?page=kontakt-2

Jag försökte med inställningar, men får i alla fall inte bort Yahoo i alla fall... Just nu använder jag mest Incredimal för man kan välja så fina bakgrundsbilder på mailen, kan det ha ställt till det? Annars har jag Windows Live mail.

Bara för att dubbelkolla så ladda jag ner incredimail, och testade att gå in i inställningar. Där finns
mycket väl valet att välja incredimail som standard mailprogram. Finns även ett alternativ i incredimail där man kan välja det. Så vet inte mer vad jag ska säga.
Citera
2011-01-26, 12:46
Medlem
Snurrens avatar
Jo jag har valt det som standard nu också, men likförbannat poppar yahoo upp som gubben i lådan.

Hoppas att Incredimail inte vållar några problem, för det är ett riktigt kul program för mail om man vill pynta sina brev.
Citera
2011-01-26, 12:50
Medlem
KongKeyDons avatar
Citat:
Jo jag har valt det som standard nu också, men likförbannat poppar yahoo upp som gubben i lådan.

Hoppas att Incredimail inte vållar några problem, för det är ett riktigt kul program för mail om man vill pynta sina brev.

Är det själva KOntakt. eller de rader med epost-adresser du inte kan klicka på?
Är det det senare så är det ju mailto: som fångas upp av någon yahoo-funktion. Du har inte en Yahoo-toolbar installerad i browsern?

Har du testat att ta hem någon annan browser, kanske Google Chrome för att se om felet är isolerat till internet Explorer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in