2011-01-26, 01:56
Medlem
RatherBeAlives avatar
Hej allihopa! Detta är min första tråd här på flashback så "go easy on me".

I vilket fall som helst så hade jag tänkt att fråga er om vilka låtar som ni blir berörda av och vilka låtar som får er att känna nånting. Det kan vara allt ifrån ilska till sorg. Ge exempel och föklara gärna.

Själv kan jag börja med att ge exempel.
God damn you're beautiful med Chester See. Helt enkelt för att det var min och min bästa kompis låt och den förklarar hur mycket jag älskar henne. Eller klassikern "Tears in heaven" som får mig att tänka på min vän/pojkvän som gick bort i en förödande sjukdom för 6 år sedan.
Citera
2011-01-26, 02:36
Medlem
ahleckss avatar
Låten Dick In A Box med The Lonely Island relaterar jag till min första julafton med dåvarande flickvän. Då ler jag.

Annars kan jag lyssna på Love And Affection med Joan Armatrading dygnet ut. Detsamma med Lifted utav Lighthouse Family. Jag har nog ingenting särskilt jag relaterar till dessa låtar men de berör i sättet att de får mig tänka.
Citera
2011-01-26, 02:43
Medlem
Coldplays låt 'sparks' är en känslosam låt, lider av stark emotionell koppling till den.
Iron & wine med låtar som "Sea and the rythm", "Bird stealing bread", etc.
Allt med Joy Division.
Mogwai med albumet 'Young team', varenda låt är ytterst vacker.
Rachel's är även ett mycket bra band med många uttrycksfulla och känslosamma låtar.

Jag skulle kunna fortsätta hela natten.
Citera
2011-01-26, 03:07
Medlem
Diabolical93s avatar
Låten Big Sur Moon med Buckethead är Iofs instrumental med endast akustisk gitarr med eko. Men med hörlurar på så gör den låten mig så sjukt lugn, kvittar vad liksom.

http://www.youtube.com/watch?v=NFlv2arQ-0E

Sen så en låt som får mig glad är Scatman - Scatman John för jag och kompis brukade alltid brottas till denna :-D
Citera
2011-01-26, 03:26
Medlem
MC.Hammers avatar
Nine Inch Nail med låten And all that could have been. Lyssna på rösten, texten och melodin.

http://www.youtube.com/watch?v=Kw8_7apOoyI

Perfekt matchat med scener från Requiem for a dream. Man får lust att snea med livet bara för att kunna ge låten mening i sitt eget liv.
Citera
2011-01-26, 03:27
Medlem
Rembrandtss avatar
Number 9 Dream - John Lennon
Citera
2011-01-26, 03:51
Bannlyst
~Coldplay - Trouble/The scientist
~Beatles - Yesterday
~Eric Clapton - Tears in Heaven
~Bryan Adams - Please forgive me
~Jean Michel Jarre - Oxygene 8

Med mera...
Citera
2011-01-26, 08:17
Medlem
Forbliranonyms avatar
Metallica - Nothing else matters Är en låt som betyder mycket för mig kan dock inte förklara riktigt varför det är så.
Citera
2011-01-26, 20:45
Medlem
Elliot Smith - Needle In The Hay.
Se gärna filmen The Royal Tenenbaums så förstår du vad jag menar..
Citera
2011-01-26, 23:24
Medlem
ogifts avatar
Seasons in the sun...Terry Jacks..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in