2011-01-25, 23:29
Medlem
I slutet på december fick jag en halsfluss-liknande infektion. Halsmandlarna blev extremt stora, det gjorde ont att svälja och hade lite feber. Gick runt och frös mitt på blanka dagen fast jag var inomhus.
När den infektionen försvann tänkte jag inte så mycket på det. Men jag behövde hosta en gång i timmen ungefär. Ren reflex. Sen mitten på januari så har hostan blivit värre. Så fort jag anstränger mig lite, går i trappor, ja ens reser mig från soffan. Börjar en retig hosta. Men värst är det så fort jag går utanför dörren. Då hostar jag konstant tills jag kommer inomhus igen. Antar att det är kylan som gör sitt.
För ett år sedan opererade jag bort polyper i näsan, dock känns det som de redan kommit tillbaka. På morgonen är jag alltid täppt i näsan. Nu på sistone har även denna hosta kommit in i bilden, värst morgon och kväll.

Min fråga är väl, om denna hosta är ett tecken på mina polyper som kommit tillbaka eller om det är följd av halsflussen jag hade för ca en månad sedan. Har nämligen hört att polyper kan krångla till det inte bara i näsan utan att det kan röra sig ner i luftrören också.

För två dagar sen fick jag även en afte-blåsa i munnen, som ofta kommer i samband med förkylning.

Ska köpa Theracough imorgon från apoteket, som ska va bra mot slemhosta.

-Per
Citera
2011-01-25, 23:40
Medlem
Nexus-6s avatar
Varför bara inte gå till läkaren?
Citera
2011-01-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nexus-6
Varför bara inte gå till läkaren?

om du måste veta.. så flyttade jag till göteborg för 3 dagar sen.. har mycket att stå i både med nytt jobb och få ordning på lägenheten.. så läkarbesök finns inte på schemat just nu. men tack för ditt svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in