Citat:
Ursprungligen postat av
birgittebardot
Till att börja med ville jag skapa lite reaktion av min överskrift; givetvis finns det säkerligen några perfekta killar här inne på Flashback som inte tänker som övriga gör.
Det jag undrar över är hur det kommer sig att ni killar verkar ta det så lätt på det här med otrohet!? Jag vet inte riktigt om jag rör mig i fel kretsar(?) men det känns åtminstone som 90 procent eller mer kan tänka sig/har varit otrogna mot sina flickvänner... Jag blir faktiskt ärligt talat lite berörd hur dessa personer, framförallt de som haft flickvän i flera år har mage att skriva till mig på ett förförande sett samt erbjuda diverse sexinviter "bara deras flickvän inte får reda på det".
Känns som många lever efter tanken att "det får bära eller brista".
Värt att tillägga är att jag verkligen inte är någon jävla feminist eller liknande. Men jag undrar verkligen hur ni tänker, skulle vara intressant att veta.
Är allt detta prat bara en tanke om en slags cyberotrohet? Eftersom jag inte skrider till verket med alla inviter så kan det ju faktiskt ha att göra med att det är mycket snack och liten verkstad.
Eller är det verkligen så att ni tar så lätt på förhållandet?
Hur många här kan ärligt talat räcka upp en hand och säga att denne inte varit otrogen varken via internet, heller ej i det riktiga livet?
Vad är det ni suktar efter på andra sidan som inte finns hos era flickvänner?
Det är feminiserade mähän och direkta fjollor som sysslar med otrohet. Dessa pajasar har så dålig självbild och självförtroende att de hela tiden måste bevisa för sig själva att de duger genom att försöka tillgodose ett nästan bottenlöst behov av uppmärksamhet och godkännande från andra.
Det handlar egentligen om ett beroende, en sjukdom, som innebär att dessa individer är att lita på, för sig själva och andra, i samma utsträckning som en tungt beroende heroinist.
Bara någon som är så långt ifrån en riktig man som det är möjligt ljuger, smyger och döljer. En person som är ett komplett bottenskrap, en person som en kvinna, om hon visste sanningen, skulle skämas för och inte vilja bli sedd tillsammans med.
En riktig man behöver aldrig dölja eller smyga; han tar ansvar för den han är och sitt liv. En högkvalitativ kvinna vill ha en man som har ambitioner, som är nyfiken och vill utforska världen tillsammans med henne. Någon som ser oändliga möjligheter att bygga en relation tillsammans med henne, inte någon som ljuger för och bedrar henne.
En kvinna är stolt över en riktig man, och han får henne aldrig att känna skam. Framför allt så har en riktig man högt ställda krav på sig själv och skulle aldrig tillåta sig själv att uppträda på ett sätt som innebär att inte han själv, och än mindre andra, kan lita på hans handlingar och ord.