• 3
  • 4
2025-04-22, 13:16
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nipp3rt1ppa
Myten om den bedragna pappan
En vanlig föreställning är att ungefär 10 procent av alla barn har en annan biologisk pappa än de tror. Den verkliga siffran ligger närmare 1 procent.
https://fof.se/artikel/2016/5/myten-...dragna-pappan/

Om det är så lågt, varför då inte införa obligatoriskt faderskapstest? Varför är så många kvinnor emot det om det inte finns skäl att som kvinna vara osäker på vem fadern är? Även om det rör sig om några få procent, vilken nivå ska vi acceptera att män blir lurade in ett faderskap?

Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Mörkertalet är garanterat gigantiskt!
Bra att du svarade, 15 år senare förresten. Det har säkert gnagt i skribenten sen dess.

Det har hänt mycket på dejtingmarknaden och med kvinnors BC bara de senaste 10 åren. Även jag är övertygad om att antalet är ökande.

Vad gäller TS fråga (om än 14 år gammal) är det min uppfattning att antalet olika kvinnor är mer otrogna än män bl.a. pga av kvinnors möjligheter men även den rejält förändrade attityden bland kvinnor det senaste decenniet. Däremot tror jag att män är mer otrogna i antal ggr då de män som är det, de är det oftare. Sedan tror jag dock att män skulle vara mer otrogna om de hade möjlighet till det och kunde vara det utan konsekvenser. Detta pga mäns betydligt starkare och över tid jämnare könsdrift.

// CC
Citera
2025-04-22, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nipp3rt1ppa
Myten om den bedragna pappan
En vanlig föreställning är att ungefär 10 procent av alla barn har en annan biologisk pappa än de tror. Den verkliga siffran ligger närmare 1 procent.
https://fof.se/artikel/2016/5/myten-...dragna-pappan/

Läste du ens din egen länk? Belgiska kyrkböcker och antagande om att det var vanligare förr. Patetiskt.
Citera
2025-04-22, 16:35
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgittebardot
Ur mitt perspektiv så är det i alla fall fler män än kvinnor som åtminstone är otrogna av mitt umgänge, sen hur det ser ut förövrigt kan jag inte svara på. Men just all denna internetraggning verkar för det mesta skötas av männen faktiskt.

Byt umgänge. Finns ingen statistik i sverige på könsfördelningen av otrogna men dom studier som
jag sett från andra länder visar på väldigt jämn fördelning.
Citera
2025-04-22, 16:40
Medlem
Kvinnor har generellt sätt fler partners än män och har betydligt lättare att få till ett knull.

Så rent logiskt så bör kvinnor vara otrogna mer. En man kan vara ful som fan och vilja vara otrogen men ändå inte lyckas. En ful kvinna kan se ut som en påse skridsko och endå få till ett ligg och otrohetsaffär om hon vill.
Citera
2025-04-22, 16:50
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micklarn
För egen del är jag av uppfattningen att man avslutar det man har innan man ger sig på något nytt.
Alltså är man så missnöjd i sitt förhållande att man vill vara med någon annan så är det dags att avsluta det förhållandet.

Men är man inte sådan så känslan av att inte vara eftertraktad i sitt förhållande säkert leda till otrohet ifall man blir uppvaktad/sedd/uppskattad av någon annan.

Okey, man kanske inte direkt är nykär, men jag skulle nog ändå vilja säga att man inte behöver vara missnöjd med sitt förhållande för att vara otrogen. Nej, det handlar för en del mer om tillfällen, och dålig karaktär där snubben inte kan stå emot när någon kärring bjuder ut sig till honom. Inte sällan finns alkohol med i bilden också.
Citera
2025-04-22, 17:26
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgittebardot
Till att börja med ville jag skapa lite reaktion av min överskrift; givetvis finns det säkerligen några perfekta killar här inne på Flashback som inte tänker som övriga gör.

Det jag undrar över är hur det kommer sig att ni killar verkar ta det så lätt på det här med otrohet!? Jag vet inte riktigt om jag rör mig i fel kretsar(?) men det känns åtminstone som 90 procent eller mer kan tänka sig/har varit otrogna mot sina flickvänner... Jag blir faktiskt ärligt talat lite berörd hur dessa personer, framförallt de som haft flickvän i flera år har mage att skriva till mig på ett förförande sett samt erbjuda diverse sexinviter "bara deras flickvän inte får reda på det".

Känns som många lever efter tanken att "det får bära eller brista".

Värt att tillägga är att jag verkligen inte är någon jävla feminist eller liknande. Men jag undrar verkligen hur ni tänker, skulle vara intressant att veta.

Är allt detta prat bara en tanke om en slags cyberotrohet? Eftersom jag inte skrider till verket med alla inviter så kan det ju faktiskt ha att göra med att det är mycket snack och liten verkstad.

Eller är det verkligen så att ni tar så lätt på förhållandet?

Hur många här kan ärligt talat räcka upp en hand och säga att denne inte varit otrogen varken via internet, heller ej i det riktiga livet?

Vad är det ni suktar efter på andra sidan som inte finns hos era flickvänner?

Det är feminiserade mähän och direkta fjollor som sysslar med otrohet. Dessa pajasar har så dålig självbild och självförtroende att de hela tiden måste bevisa för sig själva att de duger genom att försöka tillgodose ett nästan bottenlöst behov av uppmärksamhet och godkännande från andra.

Det handlar egentligen om ett beroende, en sjukdom, som innebär att dessa individer är att lita på, för sig själva och andra, i samma utsträckning som en tungt beroende heroinist.

Bara någon som är så långt ifrån en riktig man som det är möjligt ljuger, smyger och döljer. En person som är ett komplett bottenskrap, en person som en kvinna, om hon visste sanningen, skulle skämas för och inte vilja bli sedd tillsammans med.

En riktig man behöver aldrig dölja eller smyga; han tar ansvar för den han är och sitt liv. En högkvalitativ kvinna vill ha en man som har ambitioner, som är nyfiken och vill utforska världen tillsammans med henne. Någon som ser oändliga möjligheter att bygga en relation tillsammans med henne, inte någon som ljuger för och bedrar henne.

En kvinna är stolt över en riktig man, och han får henne aldrig att känna skam. Framför allt så har en riktig man högt ställda krav på sig själv och skulle aldrig tillåta sig själv att uppträda på ett sätt som innebär att inte han själv, och än mindre andra, kan lita på hans handlingar och ord.
Citera
2025-04-22, 19:14
Medlem
halaltarzans avatar

Fast nu måste ju du som tillhör den yppersta eliten i alla fall försöka att ha lite överseende med att alla inte har samma A-gener som du. För egen del t.ex. så hade jag jävligt dålig karaktär.
Citera
2025-04-22, 19:31
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Fast nu måste ju du som tillhör den yppersta eliten i alla fall försöka att ha lite överseende med att alla inte har samma A-gener som du. För egen del t.ex. så hade jag jävligt dålig karaktär.

Nåja, du hade i alla fall tillräckligt att komma med för att få napp och det kanske funkar för en del.

Men för många så leder det inte till något positivt då det blir lite som att spela rysk roulette. Något som du investerat tid, energi och pengar i kan ta slut när som helst på grund av, inte henne, utan dig själv.

Det är ju också en sak om det är en risk du medvetet och villigt tagit. Blir ju lite annorlunda om det, bara händer, upprepade gånger på fyllan för att du inte kan hjälpa dig själv och utan att du faktiskt tagit ett genomtänkt beslut.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in