2011-01-26, 00:03
Medlem
ViTolis avatar
Är man otrogen mot sin kille/tjej så beror det väl på att gnistan inte finns där, ganska fult knep, varför man gör så vet jag inte, kanske beror det på att man är feg, inte har tillräckligt med mod att göra slut.
Citera
2011-01-26, 00:41
Medlem
Methones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgittebardot
Ur mitt perspektiv så är det i alla fall fler män än kvinnor som åtminstone är otrogna av mitt umgänge, sen hur det ser ut förövrigt kan jag inte svara på. Men just all denna internetraggning verkar för det mesta skötas av männen faktiskt.

Hur "raggar" man på internet? PM på flashback?
Senast redigerad av Methone 2011-01-26 kl. 00:45.
Citera
2011-01-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exitone
se det såhär. har du kört samma bil i 35 år så är man ganska sugen på att provköra något annan fordon. Kan inte ge dig ett enklare svar
MVH Tobias

Om man ska provköra ett annat fordon får man väl skrota, sälja eller på något sätt göra sig av med fordonet man hade innan? Det du menar är att man provar ett nytt fordon men ändå har kvar den gamla. och kör båda två beroende på vilket man känner för.
Citera
2011-01-26, 15:22
Medlem
Meningen med livet är att sprida sina gener.
Det är den största driften hos alla levande varelser om man räknar bort överlevnad.

Män och kvinnor har helt olika strategier när det gäller att sprida sina gener. Eftersom män har väldigt många sädesceller så spelar det i stort sett ingen roll vem man knullar, det är inte så att man förlorar på att knulla en tjej även om hennes genetiska material är dåligt. Män har alltså tjänar på att knulla allt som har 2 ben i alla tider, hade män inte tjänat på det hade heller ingen gjort det.

Kvinnor däremot har ett begränsat antal äggceller och måste dessutom bära på fostret och föda barnet. Eftersom kvinnor allså bara har ett fåtal chanser att skaffa barn så måste dom vara mer selektiv när det gäller att hitta en bra partner. Det optimala är såklart att skaffa en partner som båda har bra gener och är en bra far. Men ibland går inte det och man får göra det näst bästa, skaffa en partner som är en bra partner och far men skaffa barn med en man som har bra genetiskt material och sen låta den andra mannen hjälpa till att uppfostra ett barn som inte är hans.

Det ligger alltså i många mäns natur att ligga med så många tjejer som möjligt. Jag säger inte att det är ett önskvärt beteende, men man kan inte bråka mot miljontals år av evolution.

Det är också därför man ser allvarligare på kvinnors otrohet, även om en mat är otrogen flera tusen gånger så behöver kvinnan aldrig oroa sig för att hon lägger ner tid och resurser på att uppfostra en annan kvinnas avkomma.
Citera
2011-01-26, 15:28
Medlem
När jag träffade min första flickvän så existerade inte ens otrohet, jag trodde inte det fanns med på kartan ens. Sen kom det fram att hon varit otrogen och hela min verklighetsbild raserades. Sedan dess var jag förmodligen inte trogen mot någon jag var tillsammans med, mestadels för att jag haft sjukt dålig självkänsla och bara sökt bekräftelse lång historia som ingen vill läsa, men så var det. Ingen ursäkt men ett faktum och i efterhand har jag sett mig själv som mer eller mindre sjuk under den perioden.
Levde väl för dagen tänkte med fel kroppsdel och såg allting kortsiktigt. 90% kom nog heller aldrig fram.

Får vara glad att jag verkligen känner att jag hittat rätt igen och rätt tjej och idag är jag helt 100 på att jag aldrig i världen skulle svika henne. Har tom sprungit som ett litet barn till henne när någon har flirtat med mig på krogen t.ex

Men jag kan nog fortfarande förstå mig på en del som är otrogna även om det i långa loppet är fel så tänker man kortsiktigt vissa gånger. Säger absolut inte att det är OK, bara att jag kan förstå att en del söker lyckan på andra sidan staketet.
Citera
2011-01-27, 01:17
Medlem
macbookishs avatar
Sedan ligger det ju ganska mycket det att vet tjejerna att man är upptagen är de mycket mer flörtiga och "på" bara för att deras jävla självförtroende boostar för en kväll om man är lite tillmötesgående. Vissa killar kan inte stå emot frestelsen.
Citera
2011-01-27, 08:45
Medlem
... och här skapar vi ursäkter för männens otrohet ...

Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Meningen med livet är att sprida sina gener.
Det är den största driften hos alla levande varelser om man räknar bort överlevnad.

Män och kvinnor har helt olika strategier när det gäller att sprida sina gener. Eftersom män har väldigt många sädesceller så spelar det i stort sett ingen roll vem man knullar, det är inte så att man förlorar på att knulla en tjej även om hennes genetiska material är dåligt. Män har alltså tjänar på att knulla allt som har 2 ben i alla tider, hade män inte tjänat på det hade heller ingen gjort det.

Kvinnor däremot har ett begränsat antal äggceller och måste dessutom bära på fostret och föda barnet. Eftersom kvinnor allså bara har ett fåtal chanser att skaffa barn så måste dom vara mer selektiv när det gäller att hitta en bra partner. Det optimala är såklart att skaffa en partner som båda har bra gener och är en bra far. Men ibland går inte det och man får göra det näst bästa, skaffa en partner som är en bra partner och far men skaffa barn med en man som har bra genetiskt material och sen låta den andra mannen hjälpa till att uppfostra ett barn som inte är hans.

Det ligger alltså i många mäns natur att ligga med så många tjejer som möjligt. Jag säger inte att det är ett önskvärt beteende, men man kan inte bråka mot miljontals år av evolution.

Det är också därför man ser allvarligare på kvinnors otrohet, även om en mat är otrogen flera tusen gånger så behöver kvinnan aldrig oroa sig för att hon lägger ner tid och resurser på att uppfostra en annan kvinnas avkomma.
Citera
2025-04-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epeemaster
Jag läste i naagon vetenskaplig tidning för över 10 aar sedan att man hade via sjukhusens statistik fraan operationer där det kunde behövas donatorer att var tredje patient hade inte den pappa som officiellt var pappa. Kan inte uppge källa paa det, men det kan säkert grävas fram av flitiga FB:are.

Den siffran fastnade ändaa hos mig och faar mig att fundera, hur kommer det sig att saa maanga kvinnor är otrogna och sedan dessutom väljer att föda bastarden???

Myten om den bedragna pappan
En vanlig föreställning är att ungefär 10 procent av alla barn har en annan biologisk pappa än de tror. Den verkliga siffran ligger närmare 1 procent.
https://fof.se/artikel/2016/5/myten-...dragna-pappan/
Citera
2025-04-16, 19:27
Medlem
Citat:
Till att börja med ville jag skapa lite reaktion av min överskrift; givetvis finns det säkerligen några perfekta killar här inne på Flashback som inte tänker som övriga gör.

Det jag undrar över är hur det kommer sig att ni killar verkar ta det så lätt på det här med otrohet!? Jag vet inte riktigt om jag rör mig i fel kretsar(?) men det känns åtminstone som 90 procent eller mer kan tänka sig/har varit otrogna mot sina flickvänner... Jag blir faktiskt ärligt talat lite berörd hur dessa personer, framförallt de som haft flickvän i flera år har mage att skriva till mig på ett förförande sett samt erbjuda diverse sexinviter "bara deras flickvän inte får reda på det".

Känns som många lever efter tanken att "det får bära eller brista".

Värt att tillägga är att jag verkligen inte är någon jävla feminist eller liknande. Men jag undrar verkligen hur ni tänker, skulle vara intressant att veta.

Är allt detta prat bara en tanke om en slags cyberotrohet? Eftersom jag inte skrider till verket med alla inviter så kan det ju faktiskt ha att göra med att det är mycket snack och liten verkstad.

Eller är det verkligen så att ni tar så lätt på förhållandet?

Hur många här kan ärligt talat räcka upp en hand och säga att denne inte varit otrogen varken via internet, heller ej i det riktiga livet?

Vad är det ni suktar efter på andra sidan som inte finns hos era flickvänner?

Selektions bias o hög grad påverkar din upplevelse. De män som raggar friskt oavsett om de där singel eller har fru och barn är en minoritet som står för en majoritet av flirtandet. Det är inget nytt för den digitala eran.

Säg att fem män med familj har slinkt in ni dina DM. De har även skickat samma copy paste till 1-200 andra tjejer. Dessa män märker kvinnor av och det är svårt att tänka sig att de som kontaktar en hämningslöst är en minoritet när de förmodligen utgör en majoritet av karlarna som hör av sig...
Citera
2025-04-16, 20:45
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nipp3rt1ppa
Myten om den bedragna pappan
En vanlig föreställning är att ungefär 10 procent av alla barn har en annan biologisk pappa än de tror. Den verkliga siffran ligger närmare 1 procent.
https://fof.se/artikel/2016/5/myten-...dragna-pappan/

Mörkertalet är garanterat gigantiskt!
Bra att du svarade, 15 år senare förresten. Det har säkert gnagt i skribenten sen dess.
Citera
2025-04-18, 22:03
Medlem
Citat:
Till att börja med ville jag skapa lite reaktion av min överskrift; givetvis finns det säkerligen några perfekta killar här inne på Flashback som inte tänker som övriga gör.

Det jag undrar över är hur det kommer sig att ni killar verkar ta det så lätt på det här med otrohet!? Jag vet inte riktigt om jag rör mig i fel kretsar(?) men det känns åtminstone som 90 procent eller mer kan tänka sig/har varit otrogna mot sina flickvänner... Jag blir faktiskt ärligt talat lite berörd hur dessa personer, framförallt de som haft flickvän i flera år har mage att skriva till mig på ett förförande sett samt erbjuda diverse sexinviter "bara deras flickvän inte får reda på det".

Värt att tillägga är att jag verkligen inte är någon jävla feminist eller liknande. Men jag undrar verkligen hur ni tänker, skulle vara intressant att veta.

Är allt detta prat bara en tanke om en slags cyberotrohet? Eftersom jag inte skrider till verket med alla inviter så kan det ju faktiskt ha att göra med att det är mycket snack och liten verkstad.

Hur många här kan ärligt talat räcka upp en hand och säga att denne inte varit otrogen varken via internet, heller ej i det riktiga livet?

För egen del är jag av uppfattningen att man avslutar det man har innan man ger sig på något nytt.
Alltså är man så missnöjd i sitt förhållande att man vill vara med någon annan så är det dags att avsluta det förhållandet.

Men är man inte sådan så känslan av att inte vara eftertraktad i sitt förhållande säkert leda till otrohet ifall man blir uppvaktad/sedd/uppskattad av någon annan.
Citera
2025-04-22, 11:45
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:

Kvinnor förlåter otroget ganska lätt kolla bara din tråd. Kvinnor gör väl det för att dom själva går runt och spanar på andra män medans dom befinner sig i en relation med en man redan samt barn som exempel jag fått erfara.

Det här med otrohet och män är något du inte verkar må så dåligt av utan ta som en vana. Om du vore seriös hade du ändrat ditt liv ens vilka män du söker men du gör inte det och ignorerar röda flaggor. Alltså du accepterar det på något vänster. Priset man får betala för att hålla i en Adonis eller?

Kvinnor vill verkligen bli spelade idag snarare än älskade och tillfälle gör tjuven till den som blir erbjuden när hela konceptet relation inte gynnar något större längre utan det handlar bara om individen tills det tar slut i för många fall. Inte skapa en familj eller något sådant.

Mannen och kvinnan har verkligen slitit ut varandra och tappat tillit till varandra. En återgång till maskulin kristendom för någon form av kompass för bägge parter vore på sin plats.

Kvinnor tar det här med otrohet ganska okej hellre det än att ingen annan än du själv vill ha honom? Du värderar att andra kvinnor värderar honom högt vad det verkar.

Hur du kan vara en ständig måltavla för det här visar bara hur pass dåliga kvinnor själva är på att välja män din pappa hade gjort ett bättre jobb om han fick peka med handen och rekommendera någon han känner till troligt om han inte är tokig själv. Seriöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in