• 1
  • 2
2011-01-25, 22:59
Medlem
SvenBHs avatar
Nu har ni chansen att ställa en fråga till en professionell kock. Har ni frågor angående val av kockkniv, får ni inte till bearnaisesåsen så har ni chansen nu.

Mina meriter:
Under gymnasiet läste jag hotell och restaurangutbildning vilket inte är något jag direkt skryter med. Efter det så läste jag ett gastronomiprogram om 180 hp. Under denna utbildning så lyckades jag mig skaffa praktik på en fransk restaurang. Under min vistelse på den restaurangen så fick vi en stjärna i michelinguiden. Tvivlar på att det var min förtjänst, men ändå.
Är andreförfattare till två kockböcker.

Så, hit me. Bring it on!
Senast redigerad av SvenBH 2011-01-25 kl. 23:13. Anledning: Missuppfattning kring ironi
Citera
2011-01-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBH
. Har bjudit Gordon Ramsey och Jamie Oliver på mat och fått båda två att gråta av lycka.

Vid den meningen slutade jag ta dig på allvar.
Citera
2011-01-25, 23:02
Medlem
VanityFairs avatar
Citat:
Nu har ni chansen att ställa en fråga till en professionell kock. Har ni frågor angående val av kockkniv, får ni inte till bearnaisesåsen så har ni chansen nu.

Mina meriter:
Under gymnasiet läste jag hotell och restaurangutbildning vilket inte är något jag direkt skryter med. Efter det så läste jag ett gastronomiprogram om 180 hp. Under denna utbildning så lyckades jag mig skaffa praktik på en fransk restaurang. Under min vistelse på den restaurangen så fick vi en stjärna i michelinguiden. Tvivlar på att det var min förtjänst, men ändå.
Är andreförfattare till två kockböcker. Har bjudit Gordon Ramsey och Jamie Oliver på mat och fått båda två att gråta av lycka.

Så, hit me. Bring it on!

Vi har redan dePaul

Vad bjöd du Ramsey och Oliver på?
Citera
2011-01-25, 23:06
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders

Samma här!
Citera
Medlem
RhythmOfTheRains avatar
Citat:
Har bjudit Gordon Ramsey och Jamie Oliver på mat och fått båda två att gråta av lycka.

Hahahahahahahaha
Citera
Medlem
Refforiss avatar
Kan du något gott kycklingrecept som jag kan laga till helgen?
Citera
2011-01-25, 23:07
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders

Var meningen att det skulle vara roligt. Men tråkigt att du slutade ta mig på allvar.
Citera
2011-01-25, 23:08
Bannlyst
Om du nu verkligen är en kock och inte ett troll, vilken är den svåraste maträtt du har tillagat och hur lång tid tog det?
Citera
2011-01-25, 23:08
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Var meningen att det skulle vara roligt. Men tråkigt att du slutade ta mig på allvar.

Du borde veta att ironi i skriven form är svår. Det är därför man använder sig av smileys.
Citera
2011-01-25, 23:12
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanityFair
Vi har redan dePaul

Vad bjöd du Ramsey och Oliver på?

Det var när jag jobbade på restaurangen i Frankrike. De var själva som valde maten. Tror det blev pepparrostad porchetta serverad med Vermouth och enbärsbaserad sås. Till detta serverades sauterad potatis och rotfrukt.
Citera
2011-01-25, 23:16
Medlem
skolmatsals avatar
Mycket knark i branschen?
Citera
2011-01-25, 23:18
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refforis
Kan du något gott kycklingrecept som jag kan laga till helgen?

När det kommer till kyckling så är jag väldigt svag för etiopiska recept. Doro wett är en gryta som jag starkt kan rekommendera. Där använder du dig av en speciell kryddblanding som kallas berbere (Torkad chili, paprikapulver, salt, ingefär, kardemumma, muskotnöt, kryddnejliga, kanel, vitlökspulver, bockhornsklöverfrön) som du kokar med kyckling, rödlök, vitlök, etcetera.
Köttet blir oerhört mört och får en djup och härlig färg.
Gillar du kryddstarkt så ska du definitivt prova detta!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in