• 1
  • 2
2011-01-25, 21:40
Medlem
Hejsan. Jag har använt min FN knapp sen jag fick datorn för att stänga av och sätta på funktioner, så som ljudet,belysning och Wi-Fi. Nu är det så att jag stängde av min Wi-Fi för några dagar sen eftersom jag bara skulle köra med min internetkabel. Och nu MÅSTE jag sätta på min Wi-Fi igen för att kunna surfa utan kabel.
Problemet:
När jag klickar på FN knappen händer inget. Det brukar glida ner en ruta där uppe men nu gör det inte det heller. har jag stängt av "FN"? Har startar om datorn 10 gånger utan resultat.
Kan någon kunnig snälla hjälpa mig? jag måste sätta på min wifi
Citera
2011-01-25, 22:12
Medlem
hasenfrasens avatar
...och datorn är en bärbar av okänt märke och okänd modell med okänd typ av Windows operativsystem? Vad säger din manual om knappar och funktioner?
Citera
2011-01-25, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
...och datorn är en bärbar av okänt märke och okänd modell med okänd typ av Windows operativsystem? Vad säger din manual om knappar och funktioner?
Toshiba, satellite a500d.
Windows 7 64bit
Min manual säger att vissa program kan störa drivrutinen som står för FN knappen, Tror jag. Detta har hänt förut, då räckte det med en omstartning..
Citera
2011-01-25, 22:33
Medlem
Charles.Bronsons avatar
prova en systemåterställning
Citera
2011-01-25, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles.Bronson
prova en systemåterställning
Kommer mina filmer etc. gå bort?
Citera
2011-01-25, 22:43
Medlem
Charles.Bronsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RBG
Kommer mina filmer etc. gå bort?
så klart inte,har du instalerat program senaste tiden?,ändra bara till senaste datum ,när det fungerade
t.e.x igår,men har du instalerat program idag så fösvinner de,men inte filmer och så..
kontrollpanelen>återställning>öppna systemåterställning>nästa>välj datum och tid i listan,när det senaste fungerade och sen Nästa och klicka dig vidare.
Senast redigerad av Charles.Bronson 2011-01-25 kl. 22:49.
Citera
2011-01-25, 22:46
Medlem
Citat:
så klart inte,har du instalerat program senaste tiden?,ändra bara till senaste datum ,när det fungerade
t.e.x igår,men har du instalerat program idag så fösvinner de,men inte filmer och så..
Finns det inget annat sätt?
Citera
2011-01-25, 22:52
Medlem
Charles.Bronsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RBG
Finns det inget annat sätt?
testa FN+F10 eller FN+F12 kanske bara det hjälper
Senast redigerad av Charles.Bronson 2011-01-25 kl. 22:55.
Citera
2011-01-25, 23:46
Medlem
Citat:
testa FN+F10 eller FN+F12 kanske bara det hjälper
Märkte nu att vissa FN knappar fungerar, jag kan justera belysningen, stänga av ljudet, men rutan glider inte ner som den brukar, där uppifrån.
Citera
2011-01-26, 00:29
Medlem
vonOlofs avatar
Använd den fysiska knappen på framkanten istället. Den har säkert bara kommit ur läge och stängt av WiFi rent mekaniskt.
Citera
2011-01-26, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Använd den fysiska knappen på framkanten istället. Den har säkert bara kommit ur läge och stängt av WiFi rent mekaniskt.
Jag kommer ihåg att jag stängde av den med FN+F8 !
Citera
2011-01-26, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
testade, funkade inte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in